Søger Co-Founder(s) til spil startup i KBH

Philip Wittendorff
Level 0 - Null

Søger Co-Founder(s) til spil startup i KBH

Unread post by Philip Wittendorff » 25 Oct 2021, 23:51

Spilkonceptet og tankerne bag
Kort fortalt baserer konceptet sig på et af Minecrafts populære gamemode ”Bedwars/Skywars”. Dog med en masse nye features og ikke mindst en grafisk opgradering. Idéen kommer af jeg selv har spillet dette gamemode i utallige timer og på et tidspunkt gik død i det bl.a. qua begrænsningerne som Minecraft in-game sætter. Hurtigt så jeg en masse muligheder ift. videreudvikling for at øge samt forlænge spiloplevelsen, hvorefter jeg så gik i gang med at brainstorme på konceptet og ligeledes undersøge om der var andre, som delte samme holdning som jeg.
Her kan du læse om projekts spilkoncept. www.godsendgames.com

Kort fortalt
Man spawner på sin egen ø oppe i luften, enten alene, med én teammate eller med tre teammates. Solo, duo & squad. I midten af ø’en står din livskilde, som sørger for du respawner, når du dør. Objektet er at skaffe resourcer, bygge sig over til hinandens øer og ødelægge repsawnerne og derefter eliminerer modstanderne, last standing team wins. – Alt imens man skal huske at beskytte sin egen respawner og base imod at blive raidet. Spillet ligger derfor op til mange forskellige strategi- og spilmuligheder, hvorfor de fleste spil sjældent minder om hinanden. Et spil kan varer alt lige fra et par minutter til 30-40 minutter.

Tjek evt. Youtube for videoer af Bedwars Minecraft.

Bedwars/Skywars er en af de mest populære gamemodes blandt Minecraft spillerne og en intern undersøgelse foretaget (+100 observationer) viser at godt 8/10 har prøvet det eller kender til det. Vigtigere, belyste undersøgelsen, at er der rigtig stor interesse for at man tager dette gamemode og videreudvikler på det til et selvstændigt spil med masser af nye features, grafik mv. netop fordi folk mangler noget mere fylde til konceptet. Nærmere præcist, over halvdelen af de adspurgte!
Det er i princip samme opskrift som flere af de store spil i dag er blevet skabt på. At tage et populært gamemode fra et eksisterende spil, hvor der er en række begrænsninger og så udvikle på spilkonceptet så det bliver konkurrencedygtigt nok til at stå som et standalone game. Ikke at forventningerne er, at det bliver det nye League of Legends fx, men det bekræfter blot at essensen i at videreudvikle på et gamemode kan blive en til succes og mange spil er startet sådan.

Pt. har jeg en MVP, som kan ses her. Den er udviklet i Unity, men påtænker vi starter fra scratch.

Derudover er det også værd at nævne at der er +50 personer, som har skrevet sig op til alpha testing allerede.

Tidligere stadie
Jeg har tidligere arbejdet på projektet med en partner, som er ham, der har udviklet MVP’en. Desværre skilte vores veje, da han fik et jobtilbud, som han ikke kunne sige nej til. Han er derfor ikke længere end del af projektet og alle rettigheder ift. demoen er overdraget til mig.
Sidenhen har det ligget i skuffen og samlet støv, mens jeg har reflekteret over, hvordan man kunne optimere hele processen for at komme i gang. Nu er jeg nået til et punkt, hvor jeg føler det er værd at tage op igen og forfølge.

Vi deltog bl.a. i Copenhagen Matchup ’21 investor dag, hvor vi havde nogle rigtig spændende møder med både investorer og publishers fra hele verden. Fælles feedback for alle møder var, at der var rigtig stor interesse for os bl.a. fordi vi havde en gennemarbejdet pitch, en god case med velovervejede strategiske beslutninger ift. go-to-market og funding, et fedt spilkoncept, som allerede på så tidligt stadie er valideret med proof of concept (alpha signups), en MVP og slutvis var de begejstret for kommercielle kompetencer i founder teamet, da det ikke er så typisk for spilstartups.

80% af møderne blev til nye opfølgningsmøder, men desværre var vi på et too early stage ift. deres investeringsprofil og ligeledes var det heromkring min partner hoppede fra. - Jeg har dog stadig kontakt til flere af dem og aftalt nye møder, hvis/når det er relevant.

Det næste stadie
Der skal etableres et dygtigt founder team, som kan sætte liv i projektet igen og herfra er der mange muligheder for at skrue og dreje på knapperne. Jeg har bl.a. lagt en plan for funding, som jeg deler med relevante. Planen er at når fundingen er faldet på plads, er det tid til at gå all-in på projektet, dvs. fuldtid med fast løn, rykke i kontor og udvide teamet.
Inden da er der dog en masse praktisk vi som nyt team skal have styr på ift. selve business planen, hvordan vi griber projektet an og ikke mindst forventningsafstemmer med hinanden.
Derudover skal vi ”re-brande” projektet med en hel ny identitet. Navn, logo, grafik, hjemmeside osv.

Hvad jeg søger
En eller flere passionerede personer, som kunne tænke sig at være en del af et startup indenfor spilbranchen. Om du har selvstændig erfaring eller ej er ikke et krav, men at du har lysten til at være selvstændig og være en del af en rejse med ligesindede medmennesker er derimod vigtig.

Det kan være du lige er blevet færdig uddannet og søger nye udfordringer, det kan være du allerede er i fast job, men er gået død i det og søger helt nye udfordringer, det kan endda også være at du tidligere har erfaring med spilstartup eller længe har overvejet det, men aldrig rigtigt kom i gang, måske qua frygten for alt det kommercielle og økonomiske der er ifm. virksomhedsdrift, funding osv.

En ideel kandidat besidder som minimum disse karaktertræk:
1) En interesse for iværksætteri og lysten til at være med på en vækstrejse
2) Ambitiøs og tør drømme stort på international plan
3) Trives i en stilling med personale ansvar og ugentlige deadlines
4) Disciplineret arbejdstilgang, selvstændigt samt i teams
5) Omstillingsparat
6) Viljestærk, giver ikke op når der kommer udfordringer - for de kommer
7) Mestre dansk såvel som engelsk

Du får en meget central rolle i virksomheden med stort ansvar, indflydelse på den daglige drift samt et ejerskab i virksomheden. Dermed sagt skal du være villig til at putte hånden på kogepladen, ligesom jeg selv. - Forventes af alle i founder teamet.
Derudover er det ideelt, hvis er bosat på Sjælland.

Det ligger ej fast, hvorvidt jeg søger at besætte specifikke roller pt. Lige nu handler det om at etablerer et diversificeret founder team med tværfaglige kompetencer, som kan komplementere hinanden til at danne et stærkt fundament.

Om mig
Jeg hedder Philip, 24. Kommercielt uddannet, HHX, Finansøkonom & Prof.Bach. Innovation & Entreprenørskab. Under uddannelse havde jeg et overskudsgivende firma - Service, vedligeholdelses- samt håndværksmæssige opgaver målrettet hotelbranchen - i 2 år med 4 ansatte. Ligeledes har jeg arbejdet som konsulent for tech-startups på DTU’s accelerator program, Danish Tech Challenge og konsuleret ift. investering, markedsføring, strategi og økonomi.
Jeg har stor passion for computerspil i al generelhed, selve branchen og ikke mindst eSport og kunne rigtig godt tænke mig at arbejde med dette.
Jeg besidder desværre ikke nogle tekniske færdigheder, som er kvalificeret nok til at kunne være et bidrag til spillet, så jeg vil fungere, som det kommercielle støtteben i founder teamet. Det er en rolle, som mange tech-startups faktisk mangler, hvorfor det også giver os en konkurrencefordel ift. bl.a. investering.

Jeg har længe haft en drøm om at forfølge dette spilkoncept, da jeg virkelig tror på det, hvilket er derfor jeg søger andre ildsjæle, som vil være med på en enorm lærerig og spændende rejse.

Hvis det har fanget din interesse eller du har spørgsmål må du meget gerne sende mig en mail.
Skriv meget gerne, hvad du kan bidrage med til netop dette projekt, hvorfor lige præcis dine kompetencer samt personlige egenskaber passer til projektet, og vedhæft meget gerne portfolio/CV.

Jeg kan kontaktes på phil.wittendorff@hotmail.com

Jeg ser frem til at høre fra dig!
Venlig hilsen
Philip

jonaz.dk
Site Admin

Re: Søger Co-Founder(s) til spil startup i KBH

Unread post by jonaz.dk » 26 Oct 2021, 08:45

Cool Philip! :)

Det lyder som et projekt der giver mening!

Ved ikke lige med nødtvendigheden af at starte fra scratch. Med mindre det er helt umuligt at arbejde med din tidligere partners kodebase.

Anyways! Alt tænkteligt held og lykke med projektet!
Håber du lander den og får lavet noget der sparker numsi! :D

Philip Wittendorff
Level 0 - Null

Re: Søger Co-Founder(s) til spil startup i KBH

Unread post by Philip Wittendorff » 26 Oct 2021, 20:45

jonaz.dk wrote: 26 Oct 2021, 08:45 Cool Philip! :)

Det lyder som et projekt der giver mening!

Ved ikke lige med nødtvendigheden af at starte fra scratch. Med mindre det er helt umuligt at arbejde med din tidligere partners kodebase.

Anyways! Alt tænkteligt held og lykke med projektet!
Håber du lander den og får lavet noget der sparker numsi! :D
Hej Jonaz

Tak for din tilkendegivelse, det sætter jeg pris på!
Du kan godt have fat i noget ift nødvendigheden ift videreudvikle / starte fra scratch på MVP'en. - Jeg har dog en teori om, at en udvikler gerne vil lave sit eget fra bunden fremfor at overtage noget eksisterende, så man ved præcis, hvad der befinder sig i koderne etc. men det er naturligvis op til den enkelte, hvad der giver mening. Så det er ikke mit call i sidste ende.

God aften til dig :)

Post Reply