Som du måske ved, arbejder jeg for et lille nyopstartet spilfirma ved navn Based on Experience.
I det sidste stykke tid har vi arbejdet på et casual puzzle spil ved navn Me Ning of Greed, som har fokus på satire, og hvordan satiren kan være med til at bidrage til den demokratiske debat.
Vi har startet en crowfunding kampagne omkring spillet på Indiegogo sammen med en kort demo på Kongregate. Tjek det ud!.
Me Ning of Greed demo
-
- Level 9 - Conjurer
Me Ning of Greed demo
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm
Re: Me Ning of Greed demo
Nu har jeg lige givet det en chance og spillet det nogle gange
Det er jo altid svaert at designe serious games og finde ud af hvordan man skal balancere det. Jeg er lidt i tvivl om der var et trick i spillet som jeg ikke laerte, det lykkedes mig aldrig at overleve laengere end 30 sekunder. Kan man goere andet end at trykke paa de rigtige dyr hurtigst muligt?
$9.000 er et ret ambitioest crowdfunding maal for 21 dage. Held og lykke!
Det er jo altid svaert at designe serious games og finde ud af hvordan man skal balancere det. Jeg er lidt i tvivl om der var et trick i spillet som jeg ikke laerte, det lykkedes mig aldrig at overleve laengere end 30 sekunder. Kan man goere andet end at trykke paa de rigtige dyr hurtigst muligt?
$9.000 er et ret ambitioest crowdfunding maal for 21 dage. Held og lykke!
-
- Level 10 - Dark arts student
Computerspil som medie til satire er en svær disciplin, i og med at det kræver langt mere arbejde end andre former for satire. Men jeg er absolut enig med jer i, at det har et stort potentiale til formålet, fordi det bringer spilleren aktivt ind gennem interaktivitet. Så der er point for at gøre forsøget.
Men i mine øjne fejler jeres forsøg på grund af manglende originalitet. Satire skal gerne præsentere ting fra en ny og overraskende, gerne lettere absurd, vinkel. Men det mangler her - det populære dogme om at "finanskrisen skyldes grådighed" har vi hørt hundrede gange før. Det er den nemme og billige forklaring - en intellektuel overspringshandling for at undgå at sætte sig ind i komplekse økonomiske sammenhænge.
Historien om "de onde onde grådige kapitalister, der myrder søde små dyr og udsulter børn" har vi også hørt tusinde gange før.
Hvis formålet er at skaffe finansiering, burde I til gengæld have en ok chance, hvis I henvender jer til de rette. Der er stærke politiske kræfter, der gerne vil have netop de historier propageret ud.
Men i mine øjne fejler jeres forsøg på grund af manglende originalitet. Satire skal gerne præsentere ting fra en ny og overraskende, gerne lettere absurd, vinkel. Men det mangler her - det populære dogme om at "finanskrisen skyldes grådighed" har vi hørt hundrede gange før. Det er den nemme og billige forklaring - en intellektuel overspringshandling for at undgå at sætte sig ind i komplekse økonomiske sammenhænge.
Historien om "de onde onde grådige kapitalister, der myrder søde små dyr og udsulter børn" har vi også hørt tusinde gange før.
Hvis formålet er at skaffe finansiering, burde I til gengæld have en ok chance, hvis I henvender jer til de rette. Der er stærke politiske kræfter, der gerne vil have netop de historier propageret ud.
Jeg ved ikke om det bare er mig der gør noget forkert, men jeg kunne ikke få demoen til at virke på kongregate.
Umiddelbart, set ud fra siden på Indiegogo ser det dog ud som om det har potentiale for at blive sjovt.
Et eneste kritikpunkt: På startskærmen står der noget om "Me Ning of Greed" i gul skrift på en hvid baggrund. Uden en eller anden for for farveændring, eller sort kant udenom teksten bliver det unødvendigt irriterende at prøve at læse.
Held og lykke med projektet, though.
Umiddelbart, set ud fra siden på Indiegogo ser det dog ud som om det har potentiale for at blive sjovt.
Et eneste kritikpunkt: På startskærmen står der noget om "Me Ning of Greed" i gul skrift på en hvid baggrund. Uden en eller anden for for farveændring, eller sort kant udenom teksten bliver det unødvendigt irriterende at prøve at læse.
Held og lykke med projektet, though.
Jeg spottede lige at tiden er ovre for crowdfunding kampagnen. I har ikke helt naaet maalet, men der er da kommet lidt penge ind. Det er jo desvaerre saadan at det gaar med de fleste spil crowdfunding kampagner.
Det kunne vaere interessant at hoere om i har faaet noget godt feedback paa projektet udover her.
Det kunne vaere interessant at hoere om i har faaet noget godt feedback paa projektet udover her.