Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by VictorB » 31 Aug 2012, 16:37

Hej Alle Jeg står og har de her idéer til nogen spil jeg tror verden vill få glæde af. og før jeg går i kast med at invistere helt vildt, så ville jeg lige hører om nogen muligvis er interesserede i at mødes for at finde ud af om det er noget.
Jeg overvejer selv at starte på det, men jeg mangler DIN hjælp! Hvis du på nogen måde kan tegne eller kode eller bruge en game-engine som unity så er du mere end velkommen. Skriv eller ring selvom du måske tror at du IKKE har det der skal til, for jeg er sikker på at med samarbejde og viljestyrke kan vi få det til at fungere.
Hvis du selv har idéer til et spil kan vi helt 100% godt finde ud af at flette det sammen. Om ikke andet tæller dine inputs ligeså meget som alle andres.

Jeg forestiller mig spillet sådledes:
En masse mindre events, men i openworld. f. eks verden som i Word of Warcraft, men bestående af events http://www.youtube.com/watch?v=3QoXA82y ... re=related som f. eks dette i Diablo 3, men udover at det bare er monstre der spawner man skal dræbe så involvere puzzles, så spilleren og skal tænke lidt (har ikke prøvet at spille et PvE spil i langt tid hvor jeg rent faktisk skulle tænke lidt selv)
Udover det har jeg lagt mærke til at flere spil byder på en form for character customization og jeg tror også dette er vigtigt for at få den enkelte spiller til at føle sig unik, men dette kan gøres langt bedere end man kan i f. eks Wow hvor der er transmogrif eller hvad det hedder.
Jeg har en masse idéer i forvejen, til både events og hvordan man kan customize sine characters på en fed måde.

Det jeg kræver af dig er at du er 100% ærlig omkring det du laver, hvis du ikke synes det er sjovt og spændene så vil det kunne ses på resultatet.

Hvis du selv, ligesom mig, ikke er god til at programmere, tegne og alt det andet som man skal kunne for at producere et computerspil, så frygt ej! grib knoglen eller send en mail det er altid godt med en sparringspartner :)

Husk på man skal starte et sted, og måske er dette din chance.

Victor_bak@hotmail.dk eller tfl; 28561108

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by Henrik LSP » 31 Aug 2012, 20:37

Hej Victor,
Du bør nok sætte ambitionsniveauet meget længere ned. De ting du forestiller dig, er ekstremt dyre at udvikle. Husk på at World of Warcraft tog 4-5 år for et firma med 4000 ansatte. Glem alle ideer, der bare minder om professionelle AAA spil som WoW og Diablo eller et hvilket som helst andet spil, der koster penge at spille. Hvis det koster penge at spille, er det fordi det kostede penge at lave.

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by VictorB » 31 Aug 2012, 21:05

OK!
Jeg tænkte bare at burde være muligt og også at teknologien har udviklet sig pænt meget de sidste 5 år så mon ikke det kunne gøres lettere og hurtigere end for 5-6 år siden?
Men ok jeg sætter min plan på standby.

Nogen der ved hvad mulighederne for at låne penge til et "lærer" spil er? altså jeg tænker på spil for børn som skal lærer at regne eller lærer sprog osv?

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by JesperN » 31 Aug 2012, 22:02

Dejligt at se du er blevet en smule mere ydmyg allerede, Victor B, og faktisk værdsætter alle andres input præcis så meget som dine egne.

Men Henrik har helt ret: start mindre. MEGET mindre.

Hvis du virkelig vil dygtiggøre dig indenfor idé-området, så bliv god til at finde på de mest simple og små idéer overhovedet muligt, som stadig giver en fed oplevelse. F.eks. en idé om at kaste med fugle i en kæmpe slangebøsse mod grise der er beskyttet med forskellige ting. Simpelt og til at gå i gang med.

Teknologien har skam udviklet sig pænt igennem de seneste 5-6 år, men derfor kræver det stadig hundredevis af mennesker og mange år at lave den slags spil. Og billigt er det ikke.

Nu snakker du om at låne penge, og her må jeg blankt fortælle dig, at der er mange om buddet. Banker kræver en masse garanti før de låne meget mere end 10 kr. ud, og hvis du søger funding, så er der rov om de tilgængelige penge, da der virkelig ikke er mange.

Sidste tip: fokusér på at lave noget uden penge involveret, fokusér på en lille, kompakt og hurtigt realiserbar idé, og brug lidt mere krudt på at rekruttere folk, f.eks. ved at vise du har lavet noget værdifuldt grundarbejde selv (f.eks. en papirsprototype). Ellers tvivler jeg på du kommer langt med det.

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by VictorB » 31 Aug 2012, 23:07

Hehe tjaa virkligheden går vel op for en før eller senere, og efter at have læst lidt om hvid I laver så må jeg jo bøje mig i støvet ;)

Nu var det ikke lige banken jeg havde tænkt skulle sponsorerer, men måske skole ministeriet, eller nogen der har med uddannelse osv at gøre.
Til et spil der skal lærer mindre børn at regne kunne man vel godt tro de ville hjælpe eller hvad? :)

Hvad mener du med en papirsprototype? en tegning? min evner til at tegne startede og sluttede i børnehaveklassen :(

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by Henrik LSP » 01 Sep 2012, 00:38

Hvis du vil have et alternativ til at lave et helt nyt spil fra bunden af, kan du jo også prøve at kaste dig over et level editing værktøj e.l. til et eksisterende spil og blive en del af et modding community. Det kan være en god måde at komme i gang med noget spiludvikling på og kræver ikke de store kvalifikationer. Og det giver lidt indblik i hvordan et spil hænger sammen under overfladen. Eksempelvis har mange af Valve's spil frit tilgængelige værktøjer og mange aktive modders.

Bare rolig, du behøver ikke at kunne tegne for at lave spildesign. Pindemennesker, kasser, streger og pile er fint. Formålet er at illustrere spil mekanikker. Concept art, som har til formål at udvikle og vise den visuelle stil er som regel en disciplin for sig selv.

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by Tabu » 01 Sep 2012, 08:15

VictorB wrote:Hvad mener du med en papirsprototype? en tegning? min evner til at tegne startede og sluttede i børnehaveklassen :(
En papirprototype er hvor du med brikker(eller hvad der nu lige kan bruges.. f.eks. papir ;) ) laver en prototype hvor du kan afprøve din ide hurtigt, uden at du behøver at kode eller lave grafik. Det er en god øvelse, og en god måde at se om noget "potentielt" vil virke, inden man bruger for meget tid på det.

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by JesperN » 01 Sep 2012, 08:22

Og jo, man kan godt få penge fra diverse ministerier her i Danmark.

Det er ikke nemt. Og der er også rov om funding til uddannelsesspil.

Kort sagt: der er ingen nem vej. Uanset hvilken vej du går, vil det kræve hårdt slid og arbejde, hvis du vil nå nogen vegne. Det er ikke for at dræbe din drøm, men bare for at forberede dig på virkeligheden og forhåbentlig give dig mere blod på tanden.

madspeitersen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 04 Nov 2010, 16:51
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by madspeitersen » 01 Sep 2012, 12:01

Hej Viktor B.

Først vil jeg lige sige velkommen her i forummet. Og at jeg godt kan godt lide din frembrusende viljestyrke og respektere dine drømme :) Men ved ikke helt om du er klar over at dette er et top proffesionelt forum. At de folk du sidder og skriver med er folk som har 5, 10, 15 + års erfaringer med at udvikle spil og anden underholdning.

Jeg vil som andre også har andbefalet, råde dig til at deltage i gamejams og diverse spil-events som eksempelhvis spilbar http://dadiu.dk/invitation-spilbar-11-all-aboard. Her er rig mulighed for at møde nogle mennesker tilknyttet spil branchen. Ydermere vil jeg råde dig til at gå i krig med at undersøge forskelige engines, spil platforme og værktøjer. Evt også hvilke muligheder der eksisterer inden for Spil-uddannelser her i Danmark.

For eksempel er http://dadiu.dk/ eller http://itu.dk/da/Uddannelser/Kandidatuddannelsen/Spil virkelig nogle gode uddannelser hvor du kan prøve kræfter og få masser af erfaring.

Venligst hilsen,
Mads Peitersen.
Follow me on Twitter -> https://twitter.com/MadsPeitersen

VictorB
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 28 Aug 2012, 09:45

Re: Mangler DIG! Ulønnet, men måske din vej frem.

Unread post by VictorB » 01 Sep 2012, 20:29

Men ved ikke helt om du er klar over at dette er et top proffesionelt forum. At de folk du sidder og skriver med er folk som har 5, 10, 15 + års erfaringer med at udvikle spil og anden underholdning.
Det var jeg ikke før jeg lige fik undersøgt hvem I var :)
Jeg tager til en konference i Aalborg d. 2 okt og tager også til det Game Jam som bliver afholdt d. 31Okt-4.Nov.
Jeg har først for en uge siden trykket bylden og er gået ud til dig/jer fordi jeg har fundet ud af med mig selv at jeg kan det her. Jeg har efter jeres luksus kommentarer også indset at det tager tid, meeen man kan jo også vinde i lotto, ej spøg til side ved godt det er en lang og hård proces, og I skal have tak for at få mig til at indse det, for jeg er typen der gerne ser tingene sker med det samme.
Ydermere vil jeg råde dig til at gå i krig med at undersøge forskelige engines, spil platforme og værktøjer.
Jeg prøvede engang at lege med Unity findes der andre game-engines af samme kaliber??

Post Reply