Hov, beklager meget, at jeg ikke fik svaret tilbage. Men tak, den er meget interessant
Jeg tænkte lidt, nu hvor jeg alligevel har åbnet en gammel tråd... Jeg er geometrispasser, og vores lærer i skolen er ELENDIG til at forklare ting. Ganske intelligent, men har et problem med at forklare ting til en lille dreng. Jeg kan ikke andet end basisk geometri, jeg går i niende og fatter ikke hvordan man kan regne ligedannede figure ud på simpel vis osv. Det eneste, der holder sammen i min programmering, er min logik. Jeg har det fint på de andre områder, vi har nået i skolen (Dog kniber det med sandsynlighed, men jeg har så travlt, at jeg knap nok kan nå at spille guitar!) og jeg elsker besværelige formler (De får mig til at føle klog) - men geometri er jo et vigtigt punkt i matematik, og jeg vil (VIL VIL VIL!) virkelig gerne kunne noget mere, inden jeg skal op i eksamen med skidtet. Jeg tænkte på, er der en hjemmeside med idiotsikre forklaringer, fritidsbøger om geometri eller et eller andet tredje, som I kan anbefale, en geometriblind dreng? Jeg håber virkeligt, at I kan hjælpe.
Mvh,
Carver