Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LIVE

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LIVE

Unread post by jonaz.dk » 21 Feb 2013, 00:29



Starter kl. 24 håber vi. :)

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by eMilk » 21 Feb 2013, 01:13

Exciting stuff! Fedt med musikken fra Crash Bandicoot i baggrunden. :D

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by jonaz.dk » 21 Feb 2013, 01:17

WOHOOO!! death to the Cell
x86!

glimmrende line up syntes jeg. ser lovede ud. Media Molecule.. sexy stuff. Highly staged.

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by fehaar » 21 Feb 2013, 10:12

Meget solid præsentation. Det virker som om der er en sammenhængende online strategi denne gang. Men hvor var konsollen?!?!?!?! Den er så lille at man ikke kan se den??

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by ThomasLund » 21 Feb 2013, 10:23

En PC!!!! Yay....... hahaha
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by jonaz.dk » 21 Feb 2013, 11:54

Ja endelig så de lyset med PC hardware. Det skulle de have gjort for lang tid siden. Og 8 gigs mem det er da til at arbejde med. :)
Og mit bedste gæt er at der ikke går forfærdeligt længe inden vi ser en pressemeddelse fra Unity med PS4 support.

Konsollen?! er det nu også nødtvendigt. ;)
Lad os gætte på at de vælger at lave denne her lidt "tidlige" reveal med meget få tekniske detaljer for at lokke MS ud af busken. Så de har muligheden for at lave justeringer op eller ned hvis nødvendigt.
Om end leaked specs har været ude længe.
Og så har de også noget nyt at vise på E3 med selve kassen.

Ved ikke om jeg er helt solgt på Jonathan Blows The Witness. Tegn en streg puzzles..så du kan unlocke flere tegn en streg puzzles. Håber der er mere i det.
Deep Down.. niceylex!
Killzone.. meget default shooter gameplay.. men damn det ser lækkert ud.
Watchdogs. niceness!
Controlleren virker ret cool og et logisk nextgen step der er bagudkombatibel og interfacer med move konceptet.
PSN og Gaikai fin update!
Ikke noget nyt om evt. nye business models.. det nærmeste var prøv demoen på Gaikai og køb spillet hvis du kan lide det. Hardly qualifies.

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by fehaar » 21 Feb 2013, 15:35

Sharing featuren synes jeg er lidt interessant. Ved så ikke om jeg er generationen til at bruge det... :)

Ved ikke hvad jeg skal mene om den der touchpad på controlleren. Det er noget man bliver nødt til at prøve tror jeg.

PS Vita som second screen... Logisk nok, men det koster ekstra for folk og vil som de sagde ikke virke i all games. Lidt dårligere proposal end Wii U.

Nye business modeller var klart en mangel. Det blev kort nævnt helt i starten. Der kommer sikkert mere om det.

De har efterfølgende sagt at de ikke vil blokere brugte spil. Så blev den da lagt i graven her formentligt.

Synes Krank så ret cool ud. Ellers var det mest non-exclusives der var nice. Watchdogs ser stadig fedt ud og gav lidt mere mening nu.

Klogt at det er PC hardware. Det skal ikke blive meget dyrere at lave spillene og gerne billigere at producere bæstet, for jeg tror ikke det er en god ide at sælge den til 5K ved launch.

Desuden ser det ud til at EU launch ikke bliver i 2013. Forventeligt, desværre, men stadig lidt skuffende.

sbn
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 30 Mar 2012, 15:30

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by sbn » 21 Feb 2013, 20:54

fehaar wrote:Sharing featuren synes jeg er lidt interessant. Ved så ikke om jeg er generationen til at bruge det... :)
Tjah, jeg har ringe forhåbninger til at man kommer til at kunne slå alt det fra, og som sådan er det en show-stopper for mig ift at investere i en PS4 til privaten. Alle os, der f.eks. ikke bryder os om, at Sony med PS3en logger alle spilletider på identificérbar individ-basis (og derefter passer amatøragtigt dårligt på bruger-data) - er blevet rundt ignoreret når vi har bragt sagen op.

I øvrigt ironisk at de hypede hvordan maskinen skal observere din opførsel og lære dig at kende og hele tiden være "socialt" connected - for derefter at præsentere hele to spil, der er sådan små-panoptikon-kritiske for sjov, Second Son og Watch Dogs.
Ved ikke hvad jeg skal mene om den der touchpad på controlleren. Det er noget man bliver nødt til at prøve tror jeg.
Den har de hugget fra OUYA, og det er en god idé - visse touch- og musespil vil kunne portes mere direkte, det er det der er tanken. Ikke dårligt for alle dem med iOS-ekspertise, f.eks, gætter jeg på.

Samtidig har de efterfølgende inviteret til at indie-udviklere bare skal kontakte dem - og repræsentanter for den del har været ude og sige, at det er muligt at self-publishe på PSN á la App Store. Hvis det er rigtigt, så kudos.
PS Vita som second screen... Logisk nok, men det koster ekstra for folk og vil som de sagde ikke virke i all games. Lidt dårligere proposal end Wii U.
Jeg læste efterfølgende, at man via apps til iOS og Android kan streame til sin eksisterende tablet/fon, og så sende input tilbage. Lidt bedre end kun Vita, men stadigvæk svært at satse stort på.
De har efterfølgende sagt at de ikke vil blokere brugte spil. Så blev den da lagt i graven her formentligt.
Tjah, jeg læste at det var op til den enkelte publisher, så det kan vel stadig ske at Ubi og EA finder på det. Brugte spil er ikke en kæphest for mig, så længe download-udgaven af spillet aldrig går "out of print".

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by spa » 21 Feb 2013, 21:28

Jeg var generelt meget skuffet over præsentationen. Ingen kasse, ingen fast release date, intet price tag. Og en masse meget scriptede demoer, men det var vel at forvente. Det bar meget præg af at Sony bare skulle ud før MS whatever the cost.

Når den bedste presentation/mest interessante spil til ens konsol launch bliver leveret af Jonathan Blow så har man et problem imo ;P
::Søren P Andersen
::Showcase

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by jonaz.dk » 21 Feb 2013, 22:49

Stakkels Trenox. Japserne fedtspiller bare med lidt business tactics. Det skal du ikke tage det så tungt. ;)

Og spas og løjer! :)
0rJDn0jRnUQ

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by spa » 21 Feb 2013, 23:06

eh, mon ikke jeg overlever - der er jo altid Steam ;)
::Søren P Andersen
::Showcase

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by jonaz.dk » 22 Feb 2013, 01:59

Angående Jonathan Blow.. jeg er måske ikke vild med projektet af hvad jeg ser. Art og musik er SUPER fint. Måske er der et eller andet genialt meta gameplay gemt i det hele. Men ville pt. foretrække The Room hvis jeg endelig skulle kaste mig over noget puzzlespil i den dur.

Men man skal tænkte på hvad det repræsenter. En ny mere indievenlig strategi. Spørgsmålet er hvor vidtrækkende den er. Nogen der har mere info?
Hvis vi tænker.. PC hardware (mere eller mindre). Som betyder nemme ports for udviklere. BIG FUCKING PLUS!
Stor sandsynlighed for Unity PS4 support i overskuelig fremtid.
Touch controls (langt nemmere at tænkte mobile/tablet interaktionsdesign ind i crossplatform produktioner)

Så er jeg RET sikker på at vi kommer til at se flere danske indie produktioner ude på PS4 end på PS3. (Kan kun huske to.. Limbo og Where is My Heart)
(+Watchmen hvis vi tæller Deadline med)

Hvilket er top sweet!

Denny: 'PS4 will support indies'
http://www.develop-online.net/news/4335 ... ort-indies

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by fehaar » 22 Feb 2013, 11:26

HEY! Jeg har altså siddet og knoklet gennem en PS3 cert med Max and The Magic Marker. Så der er altså et dansk PS3 spil mere på listen. :D

Nu hvor vi snakker Blow - var jeg så den eneste der hørte ham sige at spillet ville være "console exclusive in launch window" - altså timed exclusive. Alle medier jeg læser lister det som 100% exclusive.

Jeg håber inderligt at både Sony og MS for alvor forstår vigtigheden af at de nye konsoller skal give mere plads til mindre developers. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige at hvis de ikke har en eller anden form for self-publishing med fra start, så bør de investere i en stor gravemaskine til deres egen grav. Det er der konkurrencen for alvor vil kunne mærkes.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by jonaz.dk » 22 Feb 2013, 13:06

De der PressPlay med Max er da totalt Microsoft owned.. det tæller overhovedet ikke. ;)

hehe.. ej sorry jeg glemte Max i første omgang. :)

Blow..
http://www.eurogamer.net/articles/2013- ... ngside-ps4

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by Vanulla_Ace » 22 Feb 2013, 13:43

Lader til at de faktisk tager det dér self-publishing alvorligt. Ikke bare på PS4 men på alle PSN-understøttede platforme

Image

Men det er de også nødt til, hvis de skal have del af alle de små og mellemstore spilprojekter der pibler frem. Gatekeeper-rollen er ikke, hvad den har været. :)
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

sbn
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 30 Mar 2012, 15:30

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by sbn » 22 Feb 2013, 16:41

Så skal de bare lige lave et PS for PC-system (lige som de certificerede telefoner), så er ringen sluttet.

Uanset om Steam Box, OUYA og Game Stick flopper, så tror jeg vi kan takke dem for øget åbenhed. HVIS det altså bliver så godt som det ser ud.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sony Playstation Meeting 2013 (PlayStation 4 reveal?) LI

Unread post by jonaz.dk » 23 Feb 2013, 15:07

"We're going to welcome free-to-play models, games from 99 cents up to those $60 games"
http://www.cnbc.com/id/100480852

JOJO!!! det virker ikke helt dumt. Mon ikke også MS outliner lignende strategier i realtiv nær fremtid.
De har begge følt Apples disruptive stategier på egen krop lidt tid efterhånden. Det ville være et logisk træk for begge parter.

Et gæt er at vi kunne, om få år når mobile performance ca. matcher PS4/Durango, se nogle forsøg på dedikerede gaming tablet-like devices fra MS og Sony der kører på samme økosystem. We'll see.
Desuden er deres game streaming til tablets et fint mellemstadie.

Post Reply