HackTech Online - Conquer the net

User avatar
neo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2013, 21:05
Location: Viborg
Contact:

HackTech Online - Conquer the net

Unread post by neo » 11 Apr 2013, 19:12

Ohøj alle spiludviklere :)
Jeg er igang med at lave et semi-realistisk hacker simulations spil.
Det er browser baseret, og arbejder desværre kun på det i min fritid. Dog synes jeg at det havde fortjent en post herinde alligevel :P

Spillet går i store træk, ud på at klare missioner for forskellige corporations, regeringer, hacker grupper osv. Både alene og sammen med andre spillere. For at klare sig, skal man opnå trust-points ved de forskellige missionudbydere, og selvfølgelig også tjene penge...
Pengene kan bruges på at købe nyt software, opgradere sin egen computer/gateway, købe servere og domæner m.m.

Missionerne kan være alt fra at bryde ind på en server hvor du skal hente eller slette filer, samle kildekode stumper rundt omkring, fuske med dokumenter, dekryptere stjålne filer og til at sabotere hele virksomheders IT infrastruktur.

Ud over at klare opgaver, kan du også opsætte dine egne servere og services i den virtuelle verden spillet byder på.
Nogle eksempler kunne være:
- Fil hosting.
- Udlejning af botnets.
- Udleje system kraft til at knække passwords hashes, sende spam osv.
- Tilbyde en privat proxy server.
- Webhosting af ingame websites.

Det hele foregår på et virtuelt internet, som DU har muligheden for at være med til at kontrollere!

Ud over de ting jeg har nævnt kommer spillet blandt andet til at byde på følgende:
- PvP gameplay hvor du kan angribe hinanden.
- Clans/grupper som både kan være NPC eller spiller kontrollerede.
- En masse in-game sikkerheds værktøjer, til både forsvar og angreb.
- Din egen gateway du har mulighed for at opgradere.
- Mulighed for at browse ingame websites og filservere.
- Du kan samle kildekode stumper, og compile dem til software du kan bruge i spillet.

Jeg har lavet en lille trailer video, for at vise noget af interfacet.


Det hele er stadig under udvikling, men har en del af spillets grund funktioner klar :)
Spillet er lavet med PHP og Javascript. Hvis det har fanget din interesse så tag et smut forbi: http://hacktechonline.com/ og join Facebook gruppen for at få de seneste nyheder :lol:

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by jonaz.dk » 11 Apr 2013, 19:28

Eeeej! pis.. jeg troede lige det var klar.
lyder vildt fedt. :)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by Zee » 11 Apr 2013, 19:41

Fed idé og fedt interface!

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by eMilk » 12 Apr 2013, 00:10

Fedt Kasper! :D
Bliv ved med at update på det så vi kan følge med undervejs!

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by Code » 12 Apr 2013, 12:19

Wow, ser mega godt ud. Arbejder du kun alene på det - fordi så godt klaret da :D Det vil jeg gerne prøve.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
neo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2013, 21:05
Location: Viborg
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by neo » 12 Apr 2013, 14:36

Ja Code, det er et enkeltmands projekt. Det er også derfor det tager lidt tid at lave... hehe.
Hov ja, jeg glemte helt at fortælle at det også er kompatibelt med tablets, og interfacet allerede virker med touch skærme. :)

User avatar
neo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2013, 21:05
Location: Viborg
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by neo » 18 Apr 2013, 22:29

Status update:
Jeg er igang med at lave en ingame webbrowser til spillets internet. Dette screenshot er bare en test side der er hosted på IP 123.123.123.123 med domænet kasper.com.

Image

I HackTech Online kommer du endda til at kunne lave dine egne websites, og købe hosting til det for ingame credits! Hurraa for user generated content! :)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by Zee » 18 Apr 2013, 22:34

Du må nok hellere sikre spillet imod SQL injection, det ville være lidt pinligt hvis man i spillet havde lavet et website hvor man kunne kunne skrive på en wall eller noget, og man så ikke bare kunne hacke det site, men hele spillet med SQL injection :D

Pas på du ikke kommer til at ryge ud af nogle sidespor, især når det er et enkeltmands projekt. Hellere få must-have features på plads ASAP og så få nogle til at spille det (evt. i beta), og så først derefter køre videre med nice-to-have features.
Last edited by Zee on 23 Apr 2013, 22:19, edited 1 time in total.

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by sunstar » 22 Apr 2013, 13:28

Total grinern :-) Ser eget fedt ud ...

Husk os lige at smide Virus / orme udvikling ind os ... Og trojanske heste self :-) ...
Og i starten ku man måske "bare" købe sig til BotNets og udføre DoS angreb ;-)

Men et mega fedt projekt ... sig endelig til når du har noget spilbart!
( Det appelere jo MAX til "hackere" der har fast (lovligt) arbejde )

Me like :-)

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by fehaar » 22 Apr 2013, 16:21

Formoder du har spillet Uplink? Gammelt PC spil i meget samme stil der også fås til iOS.

Det har altid været en god ide. Keep up the good work. :)

User avatar
neo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2013, 21:05
Location: Viborg
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by neo » 04 May 2013, 00:06

Ja jeg har skam spillet Uplink, DarkSigns, Hacker Evolution osv. :-) Jeg er bare helt vild med den slags spil, så jeg synes det var oplagt at lave mit eget MMO af slagsen.
I økeblikket er jeg igang med forskellige game-elements, som f.eks. Software butikken, hvor man kan skaffe nye tools til brug i spillet.

User avatar
neo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2013, 21:05
Location: Viborg
Contact:

Re: HackTech Online - Conquer the net

Unread post by neo » 02 Dec 2013, 18:24

Nu er det meget lang tid siden jeg har skrevet herinde om spillet, så tænkte jeg lige ville lave en mindre status opdatering :)

Spillets udvikling har desværre stået lidt stille et par måneder, pga. skift af arbejde og andet IRL stuff.
Men nu bliver der kodet løs på projektet igen :D Jeg satser på at have en eller anden form for gameplay klar ved juletid.. Dvs. jeg har travlt.. jeg har møg travlt! Men regner stadig med at kunne nå min mini-deadline.

I øjeblikket er jeg igang med at lave koden bag log system. Det er den del af spillet som gemmer hvad spillerne foretager sig på de forskellige maskiner. Men også den del der sørger for at spillerne kan slette sine egne spor efter sine gerninger :twisted: Der kommer forskellige in-game værktøjer til begge dele..

Ellers hvis I er interesseret i at følge udviklingen lidt tættere, så har jeg en dev-blog her: http://kasperfm.com/category/hacktechonline/ , som opdateres løbende.
Og selvfølgelig hvis I vil have en chance for at blive game tester, eller bare vise jeres interesse for spillet, så besøg http://hacktechonline.com og skriv jer op :)

God December allesammen. Jeg håber ikke nisserne driller for meget i min kode. hehe

// Kasper

Post Reply