Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew!

Unread post by jonaz.dk » 13 May 2013, 22:04

Image

Yarrr maties!
Old Ratskull here is searching the vast reaches of space for the mightiest of razor brains with hides tougher than titanium space grogg.


Star Pirats is a highly accessible, online persistent multiplayer game.
Where fast paced action meets deep strategic planning. Connecting players socially in alliances across borders and platforms.
Where sly greedy PiRats. Arrogant self-absorbed Humans and snobby hyper intelligent Aliens struggles in a perpetual game of galaxy domination.
Targeting: Unity enabled browsers and Tablets.
  • *Control and fly your hero space ship into battle in real-time.
    *Use charge based combat mechanics. A highly skill and tactical gameplay core where players can anticipate and counteract enemy attacks.
    *A unique Sci-Fi setting with an abundance of humour and character.
    *Build, command and arm your own gigantic space station to the teeth.
    *Explore the emergent world.
    *Engage in massive alliance battles and boss fights.
    *Customize your hero-ship and space station to extraordinary heights. Holographic projections! Massive exhaust trails! Gold plated skulls or space diamond encrusted laser cannons with pink fur padding?! You got it!
    *Tow space rocks! It's a hard job for hard men... towing.. just towing.
The project as it looks right now (does not reflect the quality of the final game).
Models and design will change.
Image
Image
Image

Everything starts somewhere! This is not an immidiatly paied position. I wish it were!
We will be looking for project funding continually.
A bit of patience and hard work is required untill we get there. A kick ass persistent team is a vital component in that quest.
The goal is an AWESOME game. Made be awesome people having fun!
That will hopefully land as a global IP while pushing it through massive partner channels.
The game will be using a soft free to play model. Gameplay and the player experience must never be hurt by the monetization model. With possible addition of subscription and premium models.


The optimal project senior technology partner

You have
  • *Excellent general purpose programming skills with a strong online focus.
    *The ability to take ownership as well as give and take constructive feedback.
    *Focus, perseverance and a reliable nature that refuses to quit when the going gets tough.
    *A healthy dose of time resources to sink into the project.
You will get
  • *Even partner split of ownership.
    *Monthly Salary when funding goals are reached.
    (Sorry I will not be able to pay you a decent salary from my own personal savings)
    *A unique opportunity to start on a fresh and bold adventure with industry veterans. *
    *The chance to shape your own future free of the corporate environment.
UPDATED
* The team The team Currently the team consists of 2 dedicated full time people. And one spare time developer. With multiple years and game releases under their belt. Ranging from AAA console to indie projects.
Experience from companies ranging from Ubisoft Massive, Deadline Games, NDS, ITE and Unity Technologies.

Tools of the trade: Tools of the trade: Unity, C# + UnityPark Suite for netcode. (evaluating.. Photon still a possibility)
BitBucket and SourceTree for version control (GIT based)



The Star Pirats project is located in Copenhagen / Denmark.

Also if you are NOT the senior technology profile in this post. But otherwise hold an interest in the project. And think you might be able to contritute. Either through your relevant skills, sparing, network, company or investment. Feel free to drop a few lines. It would be a pleasure to hear from you.

Also are you a concept artists with exceptional skill? Looking for a new IP to develop. We would love to hear from you.

jonazdk@gmail.com


https://www.facebook.com/StarPirats

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by jonaz.dk » 13 May 2013, 22:06

Her ser i lidt af det projekt jeres kære admin har kastet sig hovedkuls ud i. Ambitiøst!?.. ja! ;)
Men ellers er det jo ikke sjovt.

Nogle der er friske på et lille eventyr? :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by Code » 14 May 2013, 08:30

Din "early" visual prototype ser da allerede meget godt ud, så mon ikke det bliver rigtig fedt til sidst? ;)
A unique opportunity to start on a fresh and bold adventure with industry veterans.
Hvor mange er I nu?
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by jonaz.dk » 14 May 2013, 14:18

Jo tak! Jo det var planen at det skulle spille maximus når det er klar. :)

Lige nu er det kun mig som er fuld tid på det. Har en lille håndfuld super dygtige folk der er på når stjerne står rigtigt.
En af mine venner sidder lige nu og koder lidt på en gameplay prototype som gerne skulle ende i en fuld online prototype.
Men han er kun til låns. Det ville være fantastisk med et fuldt dedikeret team som faktisk ikke behøver at være så stort i første omgang.

Men mere om det senere. Det skulle være et interview på vej. :)

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by Peter » 14 May 2013, 22:01

Det ser sq fedt ud Jonas. Det er jo næsten som Elite... Med go grafik ... og humor!. Det vil jeg se frem til at prøve :)

Er desværre for meget wimp til at quit my day job, og har heller ikke den nødvendige online erfaring, men jeg vil gerne bidrage med shadere eller andet grafik relateret programmering på hobby niveau hvis det kunne have interesse (sender en mail).

Men fedt!

- Peter

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by jonaz.dk » 14 May 2013, 22:17

Super fedt Peter! :)
Du er en af de dygtige drenge. Det kan jeg lide!
Don't quit your day job just yet. Det er ikke noget krav. Lidt fritidshygge er super fint til at starte på. Især med non-essensial flødeskum.
Der er helt sikkert også plads til en gut der kan bidrage med lidt shaders. Det er jo SciFi så mon ikke lidt lækre warp effekter kunne være nice.
På hi-end PC ville jeg også frygteligt gerne have turburlence particles. http://www.youtube.com/watch?v=qq3mYmzOelI
Så længe der er fallback eller support på effekter og shaders til iPad niveau.
Nicholas har også siddet og kodet lidt shield shaders med fresnel og refraction. Og fixet et perlin noise script jeg fandt som leakede en hel omgang verticies per frame.
Det var også planen at flytte de der partikler der ligger i rummet og skaber atmosfære over i sin egen scene og lave et compsit med render to texture for at score noget performance.
Godt med en mand der kan tage over når han slutter på projektet.

Hvis det også kan blive til lidt gameplay kode i ny og næ ville det ikke være at kimse af.
Spilmæssigt er det måske ikke lige over i Elite. Der må jeg skuffe. Ingen 3D navigation og first person camera controls var lige planen.

En mand der har styr på backend, Photon, gameplay. Er naturligvis stadig højt på ønskelisten i det daglige. :)

Åh.. jeg ved ikke om jeg tør.. men her er min early visual prototype bygget på Angry Bots Unity demoen.. den er lidt broken. Men giver lidt indsigt i hvad jeg tænker.
Gameplayet og controls er ikke repræsentativt men en smule der hen af. Og nu kommer tråden til at larme helt vildt. Sorry!

Som altid er den visuelle prototype ikke udtryk for den endelige kvalitet.
**Har lige slukket for embeddingen** den larmer lidt for meget.
http://www.jonaz.dk/hulltest/


petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by petervesti » 16 May 2013, 05:32

Super cool Jonas. Allerede nice 'feel'. Det skal nok blive godt. Minder mig om Eve, men med gameplay/fun! :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by Code » 16 May 2013, 09:43

Jonas, jeg har det nu meget sjovt i den her demo, jeg kan godt forestille mig at det kunne blive sjovt når det er mere udviklet :like:
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by oliverdb » 16 May 2013, 10:46

I like..Kan desværre ikke smide fultid efter et sådan projekt...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for senior technology partner

Unread post by jonaz.dk » 16 May 2013, 16:12

@petervesti
hvad?!.. you like it? jeg burde lige minde dig om at smide en røffel efter mig fordi det er free to play. ;)
faktisk har jeg lidt planer med inspiration i EVE. navnlig permdeath på hero units. måske endda også på baserne.. minimum på specifikke hardcore servere.
det vil tiden lidt vise hvad folk er til. Om det er til mere casual eller hardcore publikumet det kan tiltrække.

generelt sigter jeg meget udviklingen efter en model med tidlig launch hvor der bliver lyttet meget på community feedback, set på tallene, hvad føler vi selv er fedt og hvad er det smarteste set ud fra de betragtninger.

@code
cool :)
sigter gameplayet væsenligt federe end den >visuelle< prototype. Om det kommer til at virke så fedt i MP som jeg håber vil tiden vise. Har kun er Game Maker single player prototype at læne mig op af som jeg syntes virker ret fornuftigt.
Ellers må man bare arbejde sig hen mod noget der spiller max. Men jeg er meget forhåbningsfuld omkring at kunne levere et super fedt combat system som føles friskt og nyt. Og samtidigt intuitivt, dybt taktisk og med fokus på team play.

@oliverdb
fedt! :) alt støtte i ånden er velkommen.
smid evt. en mail hvis det kunne være interessant på fritidsplan. :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more might crew!

Unread post by jonaz.dk » 03 Jul 2013, 14:22

So I updated the original post.. WE HAVE A BIT OF A TEAM NOW! And things are moving forward at a steady pace. (This is awesome by the way) :)
Things can always move faster though. We have an opening for one or two highly talented individuals wanting to be part of this.
Yes we know it's fairly insane to build essentially a SciFi MMO under these conditions. But it's happening nonetheless. :)

Mainly the focus would be in systems engineering and gameplay features. But not limited to. Define your own role.

Systems we would need in the foreseeable future.
  • AI systems running serverside for NPCs
    Server side physics implementation with UnityPark Suite
    World spawning and creation
    Audio implementation
    Minimap
    Implementing ‘GameAnalytics’
    Mission system
    General Gameplay functionality (bases, AI, Ships, Weapons)
Also it never hurts if you have a bit of a business or game design flair. We welcome multi talented individuals.

Highly talented Concept Art person? We would like to see your stuff if you are interested.

jonazdk@gmail.com

User avatar
Freecastle
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 04 Jun 2013, 23:52
Location: Viborg
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by Freecastle » 09 Jul 2013, 10:45

Det ser nice ud :)

Hvis i sq have brug for grafisk assistance står jeg klar!
Jeg er uddannet CG Artist fra det her år og kunne godt bruge
noget at rive i!
Mikkel Friborg
8800 Viborg (lidt endnu)
+45 811 833 94
http://www.MikilNormann.blogspot.com
Freecastle85@hotmail.com

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by jonaz.dk » 09 Jul 2013, 12:57

Har travlt lige nu. Men får nok tid til at smide en mail senere i aften. :)

Men du har i hvertfald vundet en develepment video! ;)
Sad og fedtede lidt med partikler i går aftes.
HfQBFQEtGwI&hd=1

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by eMilk » 09 Jul 2013, 20:21

Space whales? :D
Lookin' gooood!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by jonaz.dk » 09 Jul 2013, 20:41

Damn!... de skulle ligne hajer.
Men der gik lidt mere hvalhaj i den. XD

Tak tak :)

Jeg har bestilt alt godt fra havet i enemy NPCs. Men tænker umiddelbart fx. Rum Muslinger er at gå over stregen.
Men man skal aldrig sige aldrig. Kunne være den LEDESTE boss.. og meget oplagt pearl loot drop.

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by eMilk » 09 Jul 2013, 23:49

Det er jo swash-buckling spacepirat spillet det her, selvfølgelig skal der være space whales (og hajer).
Har du overvejet også at inkludere Starwhals? De er vigtige, og tilføjer meget atmosfære.

In all seriousness, det ser kæmpe lækkert ud. Sig til når jeg kan lokke dig til Aalborg og give en præsentation af projektet mens det stadig er in-dev :D

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by jonaz.dk » 10 Jul 2013, 00:34

:) joooo det kunne vi da nok godt finde ud af.
Håber på vi har lidt mere solidt stuff oppe at køre i September. Fully playable prototype med lidt lækkerhed og rimeligt solide systemer ville være max nice! Men det er ikke til at sige hvor meget der er. Men der er altid noget at vise. Mere jo længere vi er henne i forløbet. :)
I hvilken sammenhæng tænker du? Der er jo lidt forskellige initiativer der oppe nord på.

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by eMilk » 10 Jul 2013, 01:15

Det kunne være super svedigt!
Har lige smidt dig en mail! :D

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by Christen » 10 Jul 2013, 08:07

Hvad er der galt med muslinger og andre skaldyr i rummet. Jeg har altid synes at Speljammer pakken til D&D var noget meget magisk, selvom det var meget svært at få til at virke i spillet.
http://newtonrocha.files.wordpress.com/ ... ammer1.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Spelljammer

Tror faktisk jeg stadig har den gamle pakke liggende et sted i kælderen, af nostaltiske grunde. :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Star Pirats is looking for more mighy swashbuckling crew

Unread post by jonaz.dk » 10 Jul 2013, 12:45

haha totalt 80'er.. fedt!

man skal ikke undervurdere skaldyrs potentiale. de har trods alt skelettet uden på kroppen.

Post Reply