Problemer med computer - kan i hjælpe

Herbstein
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 Dec 2012, 14:15

Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Herbstein » 24 May 2013, 10:50

Hej

Jeg ved godt forummet ikke er til dette, men tænker i måske kan hjælpe alligevel. Følgende tekst, er taget fra et andet forum:

Jeg har lige pludselig fået problemer med min computer, og den vil ikke forblive åben. Efter en normal opstart, åbner den Word 2010, som jeg sidst havde åben. Lige som det er åbnet, lukker computeren ned, men jeg tror det er tilfældigt. Jeg kører en computer af ældre dato. Jeg har også været på diverse mørke side, med vilje, men altid med et vågent øje på hvad jeg downloader. Jeg kan kun skrive her med fejlsikret tilstand, og netværk slået til. I skal bare skrive hvilke oplysninger i har brug for, så leverer jeg dem.

Rasmus

User avatar
AndreasX12
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2013, 18:34
Location: Århus

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by AndreasX12 » 24 May 2013, 10:59

Hej Herbstein/Rasmus ;) Jeg ved ikke hvad det kan være der gør at den lukker ned, men da du kan gå ind i fejlsikret tilstand kan du åbne systemgendannelse, der vil gendanne dit system til en tidligere tilstand uden at slette filer (den slette ihvertfald ikke nogle da jeg gendannede). Her er et link: http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... em-restore

Jeg har selv haft sådanne problemer med min tidligere computer, og systemgendannelse fixxede det hele (bortset fra at min harddisk gik i stykker en måned efter) Så en god ide ville være, at lave en backup af alt du har, så snart du får adgang til dine filer :)

Andreas :)

EDIT: jeg er ingen ekspert ;) Og hvis du får din computer til at virke igen, ville jeg nok lave en scan for virus :) Microsoft Security Essentials er en gratis tjeneste, som jeg selv bruger - http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... s-download :)
Jet CombatGoogle Play og App Store

Battleship OperatorGoogle Play

Deep Space ProtectorsGoogle Play

Herbstein
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 Dec 2012, 14:15

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Herbstein » 24 May 2013, 11:07

Tak for hurtigt svar

Men jeg har ikke lavet nogen gendannelses punkter. Den seneste er lige før computeren lukkede ned første gang. Jeg tror det er det ondsindede program der har oprettet det, eller et windows fail-safe.

Rasmus

User avatar
AndreasX12
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2013, 18:34
Location: Århus

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by AndreasX12 » 24 May 2013, 11:14

Herbstein wrote:Tak for hurtigt svar

Men jeg har ikke lavet nogen gendannelses punkter. Den seneste er lige før computeren lukkede ned første gang. Jeg tror det er det ondsindede program der har oprettet det, eller et windows fail-safe.

Rasmus
Hmm. Er der slet ingen gendannelses-punkter der er ældre? Wndows plejer at lave en hver gang man opdaterer, men det kan selvfølgelig være, at det "onde" program har slettet dem. Hvis man kan i fejlsikret tilstand, så prøv at skriv msconfig (hvis du har windows 7) i søgebaren i start-menuen. Og se om nogle af start-processerne ser mistænkelige ud :)

Andreas.
Jet CombatGoogle Play og App Store

Battleship OperatorGoogle Play

Deep Space ProtectorsGoogle Play

Althia
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 02 Sep 2009, 18:15
Contact:

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Althia » 24 May 2013, 11:24

Jeg tror ikke Windows altid automatisk laver gendannelsespunkter.
(min har nemlig heller ikke nogen fandt jeg lige ud af).

Men ellers er der måske ikke så meget andet for, end at prøve at geninstallere via. cd?

Herbstein
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 Dec 2012, 14:15

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Herbstein » 24 May 2013, 11:39

Althia wrote:Men ellers er der måske ikke så meget andet for, end at prøve at geninstallere via. cd?
Endnu et problem :( Jeg har ikke min CD, da den ikke er custom build.

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by sunstar » 24 May 2013, 11:42

1: [WinKey + R] (Åbner run).
2: Skriv "MsConfig" og tryk ok (Åbner config tool)
3: Gå til "StartUp" tab, og fjern ALT!

Det fjerner alle programmer der er sat til opstart efter computeren er startet...
(Forhåbentligt Indklusiv de programmer "word ting" der fejler og får den til at genstarte)
...

Try it. Hope it helps.
Søren

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Code » 24 May 2013, 11:42

Som AndreasX12 sagde, hvis du skriver msconfig og ser under start, er der så nogle programmer sat til der? Hvis det ikke er custom build er der som regel et slags recovery program når computeren booter, hvad er det for en computer?

Edit: og tjek evt, start -> programmer -> start

kan være der ligger noget ondt der også.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by sunstar » 24 May 2013, 11:44

He he :-) Der er vist en generel enighed om at MsConfig er vejen frem ... :-)

User avatar
AndreasX12
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2013, 18:34
Location: Århus

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by AndreasX12 » 24 May 2013, 11:51

Er din computer mindre end 2 år gammel, for så gælder garantien stadig. Hvis ikke, så prøv alligevel at ringe til det firma der har lavet din computer og se hvad de kan gøre :)

Andreas :)
Jet CombatGoogle Play og App Store

Battleship OperatorGoogle Play

Deep Space ProtectorsGoogle Play

Herbstein
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 Dec 2012, 14:15

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Herbstein » 24 May 2013, 12:01

Først og fremmest, tak for hjælpen. For det andet, det er Word der er synderen... (Don't ask why) Det er en opdatering som er korrupt, men som starter når jeg åbner computeren traditionelt. Nogen forslag til løsning?

User avatar
AndreasX12
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2013, 18:34
Location: Århus

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by AndreasX12 » 24 May 2013, 13:20

Herbstein wrote:Først og fremmest, tak for hjælpen. For det andet, det er Word der er synderen... (Don't ask why) Det er en opdatering som er korrupt, men som starter når jeg åbner computeren traditionelt. Nogen forslag til løsning?
Umiddelbart burde Word jo ikke starte af sig selv, hvilket igen fører til msconfig-metoden. :) Kan ikke komme i tanke om andet der skulle hjælpe. Måske hvis du kan nå det, så prøv at trykke control-alt-delete og "kille" word processen i joblisten.

Andreas.
Jet CombatGoogle Play og App Store

Battleship OperatorGoogle Play

Deep Space ProtectorsGoogle Play

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Problemer med computer - kan i hjælpe

Unread post by Code » 24 May 2013, 14:18

ellers fjern word :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Post Reply