Build A World - BETA progress
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Var en hurtig tur inde på Sodan's server hvor jeg noobede lidt rundt i nogle få minutter.
Skidtet virker! Og Sodan kunne ikke dy sig for at lave et lille show med eksplosiver.
Registreringsprocessen var lidt omstændig.
Og immersion bliver brudt lidt når borer lidt i undergrunden og man kan kigge igennem verden.
Og lyder som nogle fine tiltag på vej ellers.
Savner shift -> sprint
Og cool med selvfinancering. Hardcore mode! Respekt!
Skidtet virker! Og Sodan kunne ikke dy sig for at lave et lille show med eksplosiver.
Registreringsprocessen var lidt omstændig.
Og immersion bliver brudt lidt når borer lidt i undergrunden og man kan kigge igennem verden.
Og lyder som nogle fine tiltag på vej ellers.
Savner shift -> sprint
Og cool med selvfinancering. Hardcore mode! Respekt!
-
- Level 5 - Youngling
- Posts: 50
- Joined: 10 Mar 2013, 18:34
- Location: Århus
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Det er noget af et imponerende spil i har lavet! Og grafikken er helt vildt god Som i måske har tænkt over, kunne spillet godt bruge en in-game tutorial, til dem der ikke lige tænker på at se tutorial videoer og sådan
Andreas.
Andreas.
Jet Combat på Google Play og App Store
Battleship Operator på Google Play
Deep Space Protectors på Google Play
Battleship Operator på Google Play
Deep Space Protectors på Google Play
-
- Level 23 - Spider demon
- Posts: 230
- Joined: 16 Mar 2011, 18:28
- Contact:
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Flot Søren! Ser nice ud
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Gi den gas!
Har i nogle planer om land/air/sea vehicles i umiddelbar fremtid?
Ved godt det er flødeskum pt. Og land vehicles ville være en udfordring til at virke ordenligt.
Men det kunne være en fed differentiering i forhold til Minecraft.
Har i nogle planer om land/air/sea vehicles i umiddelbar fremtid?
Ved godt det er flødeskum pt. Og land vehicles ville være en udfordring til at virke ordenligt.
Men det kunne være en fed differentiering i forhold til Minecraft.
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Dette er løsningen:jonaz.dk wrote:Gi den gas!
Har i nogle planer om land/air/sea vehicles i umiddelbar fremtid?
Ved godt det er flødeskum pt. Og land vehicles ville være en udfordring til at virke ordenligt.
Men det kunne være en fed differentiering i forhold til Minecraft.
Der er selvfølgelig det i at når et køretøj skulle op af en bakke, ville det var problematisk. Man kunne også bare droppe dæk og sige det er hover vehicles :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Haha - det er jo Mythbusters!! ... Jep, vi har planer om maskiner/køretøjer/luftballon/etc. Og jeg er sikker på Søren finder gode løsninger på de tekniske udfordringer der måtte være...
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Jeg tror det her spil kan ændre navn til "Build everything in the world - seriously" når det når 1.0. Det er jo utroligt så meget i tilføjer hele tiden
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Det er altså vildt nok det I har gang i.
Det er ligefør I er nået til det detaljeniveau hvor man skal kunne sørge for at der i ens hus er en behagelig (stue)temperatur, og kunne opnå det med fjernvarme, gas/el-varme, jordvarme eller kamin
Det er ligefør der burde være en gamemode fokuseret på miljøvenlighed, så folk kunne opbygge deres verden kun med alternativ energi, med passivplus-huse, økologiske marker og el-biler
Det er ligefør I er nået til det detaljeniveau hvor man skal kunne sørge for at der i ens hus er en behagelig (stue)temperatur, og kunne opnå det med fjernvarme, gas/el-varme, jordvarme eller kamin
Det er ligefør der burde være en gamemode fokuseret på miljøvenlighed, så folk kunne opbygge deres verden kun med alternativ energi, med passivplus-huse, økologiske marker og el-biler
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Spændende projekt at følge med i.
Kan ikke huske om det stod i den første post, men hvad udvikler i det i, selvskreven engine?
Så forresten lige noget af det du har lavet tidligere, efter at have læst artiklen du postede i et andet indlæg -tror i øvrigt, at artiklen var fra før jeg blev født
Men fed historie du har bag dig, med den erfaring at trække på skal det nok lykkes for jer!
Kan ikke huske om det stod i den første post, men hvad udvikler i det i, selvskreven engine?
Så forresten lige noget af det du har lavet tidligere, efter at have læst artiklen du postede i et andet indlæg -tror i øvrigt, at artiklen var fra før jeg blev født
Men fed historie du har bag dig, med den erfaring at trække på skal det nok lykkes for jer!
Portfolio: http://www.Coindrop.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Crazy!
Hvor meget fylder sådan er verdens instans på 50 milliader blokke egenligt på disk?
Det virker som om der er forholdsvist meget data tilknyttet hver enkelt blok.
Det må da koste nogle seriøse knapper i hosting og bandwidth.
Var det noget med cloud hosting eller hvad er setuppet?
Hvor meget fylder sådan er verdens instans på 50 milliader blokke egenligt på disk?
Det virker som om der er forholdsvist meget data tilknyttet hver enkelt blok.
Det må da koste nogle seriøse knapper i hosting og bandwidth.
Var det noget med cloud hosting eller hvad er setuppet?
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Ja det lyder faktisk rimeligt optimeret.
Med lidt research kan jeg se jeres webhosting og world (sikkert også) kører på Amazon EC2 cloud i Irland.
Sidder også selv lidt og lurer på forskellige løsninger. Derfor interessen.
Med lidt research kan jeg se jeres webhosting og world (sikkert også) kører på Amazon EC2 cloud i Irland.
Sidder også selv lidt og lurer på forskellige løsninger. Derfor interessen.
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Jeg har siddet og kigget så mange gange på de videoer, det ser mega fedt ud!
Men jeg tør næsten ikke prøve det selv, er lidt bange for ikke at kunne finde ud igen
Men jeg tør næsten ikke prøve det selv, er lidt bange for ikke at kunne finde ud igen
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Psssst.. *don't trust Sodan with explosives.
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
haha :lol:jonaz.dk wrote:Psssst.. *don't trust Sodan with explosives.
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Amazing.. you are already aware that people are going to talk to each other on skype and film it You're just making it easier!
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
I'm still waiting for the possibility of adding your own textures and/or for a less HD like style. It's incredible the amount of features you've made, and in your picture (http://sodan.dk/su/su4/03.jpg) I think the water + grass looks nice, but the tress look really weird. The trees in minecrft looks weird too, but here I have a hard time seeing it. A solution could be to make the leaf block overlay a transparent texture of leaves in all 6 faces of the cube. You would still be able to walk through these and if there's e.g. two blocks next to each other, the texture will only be shown around those two (10 faces).
It might give them a very nice look when you see the tree overall.
It might give them a very nice look when you see the tree overall.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Woo, nicesodandk wrote:We will be adding waving leaves on the tress... and realtime 'fur' rendering for grass... ie. tons of waving grass-leaves, done in a gpu-shader.
But you are right, some things looks wierd... good things are that we can modify the lot over time.
:superlike:
:superlike:
Can't wait to see it ^^
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Det ser sgu virkelig fedt ud!
Jeg så din første post og tænkte, at det var helt til grin og en minecraft klon.
Så kiggede jeg på videoerne og skammede mig. Det ser sgu ud som om, der er blevet lagt nogle timer i det! I har jeres første køber af "bag om-dokumentaren"
Jeg så din første post og tænkte, at det var helt til grin og en minecraft klon.
Så kiggede jeg på videoerne og skammede mig. Det ser sgu ud som om, der er blevet lagt nogle timer i det! I har jeres første køber af "bag om-dokumentaren"
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Er man fuld i det sidste billede?
Men anyway ser sgu godt ud med at der kommer opdateringer hele tiden. Jeg har lige købt en kopi som jeg skal have prøvet snart :P
Men anyway ser sgu godt ud med at der kommer opdateringer hele tiden. Jeg har lige købt en kopi som jeg skal have prøvet snart :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Mangler mere: "og når man har drukket sig fuld" i den sætningsodandk wrote: >> Det sidste billede viser realtime motion-blur, som sætter ind når man er såret eller meget sulten
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Så jeg startede ud med bare at placerer en hel masse random ting, så derefter jeres startup youtube videoer med at placerer en hel masse på en bestemt måde. Men nu kan jeg ikke flytte de konstruktioner som jeg startede med, er jeg så bare helt fucked? :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Sejt! Stop worrying and love the bomb
Portfolio: http://www.Coindrop.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Kommer vand til at virke som i Minecraft? Eller vil en hel sø lige pludseli blive lavere grundet et pludseligt hul? :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Det ser fedt ud.
Jeg har dog lige et par kommentarer:
1) Gadelygterne ser IMO lidt for klodsede ud, jeg ved ikke om det ville hjælpe hvis man fjernede de 2 blokke på siderne (måske endda også den på toppen), så ville man da også lige spare 8-12.000+ blokke i byen.
2) Der har vist ikke en ingeniør der har været inde opsætningen af vindmøllen (lige bag ved en bygning) Jeg ved ikke hvor avanceret vindsystemet er, men hvis bygningerne kan blokere for vinden, så burde autogenereringen af byen nok tage højde for at visse elementer skal placeres efter andre parametre (vindmøller efter meget vind, solceller peges i retning mod middagssolen).
3) Jeg ved ikke om man allerede kan det, men ellers var det måske værd at overveje muligheden for nedgravning af el-ledninger. Det at vi i DK har elledningerne hængende i master på gaden er jo et levn fra fortiden, det gør man ikke længere ved nye byggerier.
Jeg har dog lige et par kommentarer:
1) Gadelygterne ser IMO lidt for klodsede ud, jeg ved ikke om det ville hjælpe hvis man fjernede de 2 blokke på siderne (måske endda også den på toppen), så ville man da også lige spare 8-12.000+ blokke i byen.
2) Der har vist ikke en ingeniør der har været inde opsætningen af vindmøllen (lige bag ved en bygning) Jeg ved ikke hvor avanceret vindsystemet er, men hvis bygningerne kan blokere for vinden, så burde autogenereringen af byen nok tage højde for at visse elementer skal placeres efter andre parametre (vindmøller efter meget vind, solceller peges i retning mod middagssolen).
3) Jeg ved ikke om man allerede kan det, men ellers var det måske værd at overveje muligheden for nedgravning af el-ledninger. Det at vi i DK har elledningerne hængende i master på gaden er jo et levn fra fortiden, det gør man ikke længere ved nye byggerier.
Re: Build A World - BETA 0.5 ude d. 23 April
Det hjalp på lygterne
Og lækre nye screenshots.
I bør overveje at fikse jeres website så man også rammer siden via: buildaworld.net (altså uden "www."), det gør man i hvert fald rette hos de fleste webhosts.
Og lækre nye screenshots.
I bør overveje at fikse jeres website så man også rammer siden via: buildaworld.net (altså uden "www."), det gør man i hvert fald rette hos de fleste webhosts.