Verdens bedste puzzler er under udvikling
Verdens bedste puzzler er under udvikling
Halløjsa, Jeg har lige oprettet mig her på spiludvikling.dk så glæder mig til at lære andre danske spiludviklere at kende og høre hvilke projekter, der arbejdes på rundt om i landet:-)
Lidt om mig selv:
mit navn er Anders, jeg er 20 år og jeg kommer fra det nyligt opstartede indie spilfirma Team Square i Århus. Jeg startede firmaet sammen med min gode kammerat Sander for snart et år siden og siden da har vi arbejdet hårdt på vores første ambitiøse spilprojekt: The Bearded Hero. Vi er omkring 70-80% færdige med spillet og hvis stjernerne står rigtigt burde en oktober-release til iPad ikke være helt umulig.
Spillet er et puzzlespil og selvom jeg nok overdrev bare en lille smule med overskriften, så har vi igennem hele udviklingsprocessen stræbt efter at få The Bearded Hero til at skille sig ud fra mængden af andre puzzlers og vi har bl.a. ladet os inspirer af spil som World of Goo og tildels Thomas was alone.
På vores hjemmeside skriver vi følgende:
"In The Bearded Hero you follow a hero who happens to have a beard, and who is on an adventure to save the wonderful Wonderland from the evil evilings by collecting the very magigical magic rings.
What the game lacks in original story-telling it quickly makes up for with its 35+ puzzle packed levels, an arrogant, dumb, cowardly but nonetheless good-hearted protagonist along with an incredibly beautiful but wicked world made with never-before-seen "clay-realistic" graphics. "
Nedenfor har jeg vedhæftet et par screenshots så i kan få en fornemmelse af spillet. Hvad synes i om det?
Vi vil nok snart prøve at tage fat i forskellige spilmedier, men først vil jeg høre jer om i har nogle gode råd til PR/hvordan og hvornår det er bedst at tage kontakt til diverse spilsider osv. Gælder selvfølgelig også hvis i ellers har råd generelt:)
Jeg glæder mig til at høre fra jer, og iøvrigt så tag da lige et kig på vores hjemmeside: teamsquaregames.com
Anders
Lidt om mig selv:
mit navn er Anders, jeg er 20 år og jeg kommer fra det nyligt opstartede indie spilfirma Team Square i Århus. Jeg startede firmaet sammen med min gode kammerat Sander for snart et år siden og siden da har vi arbejdet hårdt på vores første ambitiøse spilprojekt: The Bearded Hero. Vi er omkring 70-80% færdige med spillet og hvis stjernerne står rigtigt burde en oktober-release til iPad ikke være helt umulig.
Spillet er et puzzlespil og selvom jeg nok overdrev bare en lille smule med overskriften, så har vi igennem hele udviklingsprocessen stræbt efter at få The Bearded Hero til at skille sig ud fra mængden af andre puzzlers og vi har bl.a. ladet os inspirer af spil som World of Goo og tildels Thomas was alone.
På vores hjemmeside skriver vi følgende:
"In The Bearded Hero you follow a hero who happens to have a beard, and who is on an adventure to save the wonderful Wonderland from the evil evilings by collecting the very magigical magic rings.
What the game lacks in original story-telling it quickly makes up for with its 35+ puzzle packed levels, an arrogant, dumb, cowardly but nonetheless good-hearted protagonist along with an incredibly beautiful but wicked world made with never-before-seen "clay-realistic" graphics. "
Nedenfor har jeg vedhæftet et par screenshots så i kan få en fornemmelse af spillet. Hvad synes i om det?
Vi vil nok snart prøve at tage fat i forskellige spilmedier, men først vil jeg høre jer om i har nogle gode råd til PR/hvordan og hvornår det er bedst at tage kontakt til diverse spilsider osv. Gælder selvfølgelig også hvis i ellers har råd generelt:)
Jeg glæder mig til at høre fra jer, og iøvrigt så tag da lige et kig på vores hjemmeside: teamsquaregames.com
Anders
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Det kan da ikke passe - 180 visninger og ikke et eneste reply. Damn der må være fyldt med lurkers på det her forum;) Kom nu, i må da i det mindste have noget konstruktiv kritik parat! Hvordan synes i det lyder? kan i lide grafikstilen? har vi vakt jeres interesse?:)
Anders
Anders
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
jeg kan som sådan godt lide den grafiske stil... Historien lyder også fin.
Humoren er jeg stadig lidt i tvivl om.....
Gameplay ved jeg ikke om jeg helt har forstået udfra de screens.
Der er massere af projekter rundt om i landet, mange som er blevet vist her. Selv prøver jeg at hjælpe lidt på Jonas Starpirats, når jeg da ikke bliver forstyrret af mit arbejde, kæreste eller andet.
Vil anbefale dig at kigge forbi præsentations tråden samt browse de ældre tråde for mere info.
- Peter
Humoren er jeg stadig lidt i tvivl om.....
Gameplay ved jeg ikke om jeg helt har forstået udfra de screens.
Der er massere af projekter rundt om i landet, mange som er blevet vist her. Selv prøver jeg at hjælpe lidt på Jonas Starpirats, når jeg da ikke bliver forstyrret af mit arbejde, kæreste eller andet.
Vil anbefale dig at kigge forbi præsentations tråden samt browse de ældre tråde for mere info.
- Peter
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Tak for svaret Peter! Kan du uddybe lidt mere, hvad du mener, når du siger at du er i tvivl om humoren? Er det pågrund af taleboblen i screenshottet?
Jeg har allerede kigget en masse af de andre projekter igennem - det er smadder spændende at se hvad andre danske udviklere arbejder på:)
Jeg har allerede kigget en masse af de andre projekter igennem - det er smadder spændende at se hvad andre danske udviklere arbejder på:)
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Hvis projekterne er spændende har du vel også smidt en kommentarJell wrote:Tak for svaret Peter! Kan du uddybe lidt mere, hvad du mener, når du siger at du er i tvivl om humoren? Er det pågrund af taleboblen i screenshottet?
Jeg har allerede kigget en masse af de andre projekter igennem - det er smadder spændende at se hvad andre danske udviklere arbejder på:)
Man skal ikke tage det så tungt hvis der ikke kommer en masse kommentarer til ens projekter, for det er et lille forum herinde og folk har tit en masse andet at lave. Personligt synes jeg at det er spændende at følge med i hvad andre laver, men der skal tit lidt mere til at få mig til at smide en kommentar.
I øvrigt kan jeg godt lide den grafiske stil i jeres projekt (især i det første billede).
Portfolio: http://www.Coindrop.dk
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
"Man skal ikke tage det så tungt hvis der ikke kommer en masse kommentarer til ens projekter, for det er et lille forum herinde og folk har tit en masse andet at lave."
Nej selvfølgelig, og som du selv nævner kommenterer du også primært projekter, der virkelig har fanget din interesse - så manglen på svar herinde betyder jo bare, at vores PR-afdeling må oppe sig i fremtiden!;-)
Men det er lige netop det jeg havde håbet at få nogle pointers på: hvordan man gebærder sig med PR og om der var noget - ud fra de få oplysninger i har fået, som måske kunne forbedres.
Jeg leder bestemt ikke bare efter ros og "nøj, hvor ser det fedt ud" og "det bliver det vildeste spil ever!" (-selvom det nu ville varme;) ) - tværtimod vil jeg sætte større pris på kritik!:)
Anders
Nej selvfølgelig, og som du selv nævner kommenterer du også primært projekter, der virkelig har fanget din interesse - så manglen på svar herinde betyder jo bare, at vores PR-afdeling må oppe sig i fremtiden!;-)
Men det er lige netop det jeg havde håbet at få nogle pointers på: hvordan man gebærder sig med PR og om der var noget - ud fra de få oplysninger i har fået, som måske kunne forbedres.
Jeg leder bestemt ikke bare efter ros og "nøj, hvor ser det fedt ud" og "det bliver det vildeste spil ever!" (-selvom det nu ville varme;) ) - tværtimod vil jeg sætte større pris på kritik!:)
Anders
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Ja, det er nok mest den taleboble jeg er lidt i tvivl om, men det kan jo være taget ud af en kontekst.
Og syntes stadig ikke jeg rigtigt kan se hvordan gameplay er, så det er svært at kommentere på selve spillet. Lav evt. noget video eller andet materiale som viser mere fra selve spillet.
- Peter
Og syntes stadig ikke jeg rigtigt kan se hvordan gameplay er, så det er svært at kommentere på selve spillet. Lav evt. noget video eller andet materiale som viser mere fra selve spillet.
- Peter
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Man kan godt savne noget feedback nogle gange - har hermed taget lidt tid til at skrive mine umiddelbare tanker ned efter at have læst
Kan godt lide puzzle-spil, så er umiddelbart allerede nysgerrig ved overskriften for at se, hvad I har fundet på - verdens bedste eller ej .
Det der med skægget bliver der lagt meget vægt på; har skægget nogen gameplay-betydning eller er det bare et gimmick? Min første tanke var at skægget måske blev brugt til at løse nogle puzzles (a la goo-materialet i world of goo), så der rejses i hvert fald nogle forventninger der.
Kan ud af screenshots'ene ikke helt se, præcis hvad gameplayet er, så har svært ved at komme med feedback på det område. Hvis det er originalt, ambitiøst og skiller sig ud fra andre puzzlers kunne det være fedt at høre hvordan? Derudover er min personlige mening at der ikke altid behøves originalitet eller skillen-sig-ud for at lave et supergodt spil . Så hvis det man har "bare" er et supergodt spil, så sælg det på at være supergodt og sjovt, ikke nødvendigvis på at være originalt. Men det er blot min mening.
Den grafiske stil; sjov ide, men føles en lille smule rodet. Tror det skyldes at spilleområdet ikke står klart nok frem ifht baggrunden. Kan bedst lide screenshot'et med bjerge etc fremfor ingame shots'ene, der godt kunne være lidt emre skarpe ifht at få knapper/spilelementer til at stå frem, imo.
Til sidst synes jeg at den tekst du citerer fra hjemmesiden "In The Bearded Hero you follow a hero who happens to have a beard, and who is on an adventure to save the wonderful Wonderland from the evil evilings by collecting the very magigical magic rings. What the game lacks in original story-telling it quickly makes up for with its 35+ puzzle packed levels, an arrogant, dumb, cowardly but nonetheless good-hearted protagonist along with an incredibly beautiful but wicked world made with never-before-seen "clay-realistic" graphics." lyder som om I distancerer jer fra jeres produkt og det kommer let til at lyde som om I ikke tager jer selv helt alvorligt. Jeg ville nok ikke skrive på spillets hjemmeside at mit spil mangler noget, selvom det er i humoristisk sammenhæng ("what the game lacks in...") og ligeledes nævnes nogle negative egenskaber for spillets hovedperson, mens der til gengæld ikek nævnes, hvordan disse gør spillet særlig sjovt eller hvordan hans særlige egenskaber har indflydelse på spilleoplevelsen. Man fornemmer at I gerne vil lave et humoristisk spil, men måske ikke helt, hvordan det egentlig bliver sjovt. Hvis heltens egenskaber, skaber nogle sjove situationer undervejs er det måske bedre at lægge vægt på dette, snarere end på negative egenskaber i sig selv. Hvis dette egentlig ikke er centralt for spillet, men bare en bonus, der skaber nogle sjove gimmicks undervejs, så er det måske bedre at få frem i den lille pitch hvad spillet går ud på, hvad spilleren gør, hvorfor det er sjovt, etc.
Håber det er brugbar feedback. Vil meget gerne se mere og prøve at spille, hvis I lægger noget spilbart ud på et tidspunkt.
God vind med det!
Kan godt lide puzzle-spil, så er umiddelbart allerede nysgerrig ved overskriften for at se, hvad I har fundet på - verdens bedste eller ej .
Det der med skægget bliver der lagt meget vægt på; har skægget nogen gameplay-betydning eller er det bare et gimmick? Min første tanke var at skægget måske blev brugt til at løse nogle puzzles (a la goo-materialet i world of goo), så der rejses i hvert fald nogle forventninger der.
Kan ud af screenshots'ene ikke helt se, præcis hvad gameplayet er, så har svært ved at komme med feedback på det område. Hvis det er originalt, ambitiøst og skiller sig ud fra andre puzzlers kunne det være fedt at høre hvordan? Derudover er min personlige mening at der ikke altid behøves originalitet eller skillen-sig-ud for at lave et supergodt spil . Så hvis det man har "bare" er et supergodt spil, så sælg det på at være supergodt og sjovt, ikke nødvendigvis på at være originalt. Men det er blot min mening.
Den grafiske stil; sjov ide, men føles en lille smule rodet. Tror det skyldes at spilleområdet ikke står klart nok frem ifht baggrunden. Kan bedst lide screenshot'et med bjerge etc fremfor ingame shots'ene, der godt kunne være lidt emre skarpe ifht at få knapper/spilelementer til at stå frem, imo.
Til sidst synes jeg at den tekst du citerer fra hjemmesiden "In The Bearded Hero you follow a hero who happens to have a beard, and who is on an adventure to save the wonderful Wonderland from the evil evilings by collecting the very magigical magic rings. What the game lacks in original story-telling it quickly makes up for with its 35+ puzzle packed levels, an arrogant, dumb, cowardly but nonetheless good-hearted protagonist along with an incredibly beautiful but wicked world made with never-before-seen "clay-realistic" graphics." lyder som om I distancerer jer fra jeres produkt og det kommer let til at lyde som om I ikke tager jer selv helt alvorligt. Jeg ville nok ikke skrive på spillets hjemmeside at mit spil mangler noget, selvom det er i humoristisk sammenhæng ("what the game lacks in...") og ligeledes nævnes nogle negative egenskaber for spillets hovedperson, mens der til gengæld ikek nævnes, hvordan disse gør spillet særlig sjovt eller hvordan hans særlige egenskaber har indflydelse på spilleoplevelsen. Man fornemmer at I gerne vil lave et humoristisk spil, men måske ikke helt, hvordan det egentlig bliver sjovt. Hvis heltens egenskaber, skaber nogle sjove situationer undervejs er det måske bedre at lægge vægt på dette, snarere end på negative egenskaber i sig selv. Hvis dette egentlig ikke er centralt for spillet, men bare en bonus, der skaber nogle sjove gimmicks undervejs, så er det måske bedre at få frem i den lille pitch hvad spillet går ud på, hvad spilleren gør, hvorfor det er sjovt, etc.
Håber det er brugbar feedback. Vil meget gerne se mere og prøve at spille, hvis I lægger noget spilbart ud på et tidspunkt.
God vind med det!
Last edited by Zidora on 24 Jun 2013, 22:28, edited 1 time in total.
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Hov, fik lavet en dum slåfejl i min post ovenfor (gik lidt hurtigt):
Jeg skrev:
"Derudover er min personlige mening at der altid behøves originalitet eller skillen-sig-ud for at lave et supergodt spil "
og jeg mente egentlig:
"Derudover er min personlige mening at der IKKE altid behøves originalitet eller skillen-sig-ud for at lave et supergodt spil "
Sorry - det vendte lige udsagnet 180 grader, tsktsk
Jeg skrev:
"Derudover er min personlige mening at der altid behøves originalitet eller skillen-sig-ud for at lave et supergodt spil "
og jeg mente egentlig:
"Derudover er min personlige mening at der IKKE altid behøves originalitet eller skillen-sig-ud for at lave et supergodt spil "
Sorry - det vendte lige udsagnet 180 grader, tsktsk
-
- Level 5 - Youngling
- Posts: 56
- Joined: 17 Jul 2011, 14:40
- Contact:
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
haha, jeg vil vove pelsen, dog er det kun i grafik-regi at jeg vil give lidt ris.Jell wrote:Det kan da ikke passe - 180 visninger og ikke et eneste reply. Damn der må være fyldt med lurkers på det her forum;) Kom nu, i må da i det mindste have noget konstruktiv kritik parat! Hvordan synes i det lyder? kan i lide grafikstilen? har vi vakt jeres interesse?:)
Anders
Grafikken er en noget tyndskægget blanding af "wanna-bee cartoonish grafik og realistisk grafik tilsat en tynd kop te". Resultatet deraf er en underlig smag i munden, som når man tager en lakrids og blander den med en vingummi og tilsæt dertil i ukontrollerede mængder rgb selvlysende farver. :geek:
Men ellers er det nydeligt, tiltrods dog usikker stil. Clay stilen slår ikke igennem, hvis det var det man ønskede.
"Der kan være humor og sarkasme i ovenstående"
website: Cope-Com ..."Active since 1985 - The famed Danish video game pioneers"
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Haha okay okay - så hårde skulle i heller ikke være. Gas, det er skide godt med noget feedback.
Torben Larsen:
Bom. Nåda vi er sgu meget godt tilfredse med grafikstilen, jeg har aldrig haft den smag i munden, som du beskriver - men det lyder bestemt ikke behageligt:( Du beskriver den dog sådan set meget godt, for nej - det er bestemt ikke en rendyrket modellervoks stil jeg har prøvet at få frem, men derimod en mere realistisk stil (men stadig "cartoonish") ved at mixe rigtige teksturer ind.
Zidora:
Jeg vil egentlig give dig ret i mange af de ting du nævner:
- i forhold til den rodet grafik; så arbejder vi på at gøre det spilbare område mere synligt, og evt. lade det skille sig ud ved at lave en større kontrast.
- omkring vores pitching så er det helt sikkert noget jeg vil tage til overvejelse. Jeg ved nu ikke hvorledes det har en negativ effekt at skrive "what the game lacks…" da det netop er sagt i en stærkt sarkastisk tone (sådan skulle det i hvertfald gerne læses), og samtidig er det næsten en "kvalitet" i sig selv at historien er så overdrevet uoriginal.
I forhold til beskrivelsen af hans personlighed, så er det noget jeg længe har været i tvivl om. Jeg skrev det oprindeligt, fordi jeg håbede at gøre spilleren nysgerrig, eftersom det så blev tydeligt at man ikke blot havde at gøre med endnu en sterotyp Mario-inspireret hovedperson.Nogen der er har andre meninger om det her?
Men endnu engang ak for feedbacken - keep it coming:)
Anders
Torben Larsen:
Bom. Nåda vi er sgu meget godt tilfredse med grafikstilen, jeg har aldrig haft den smag i munden, som du beskriver - men det lyder bestemt ikke behageligt:( Du beskriver den dog sådan set meget godt, for nej - det er bestemt ikke en rendyrket modellervoks stil jeg har prøvet at få frem, men derimod en mere realistisk stil (men stadig "cartoonish") ved at mixe rigtige teksturer ind.
Zidora:
Jeg vil egentlig give dig ret i mange af de ting du nævner:
- i forhold til den rodet grafik; så arbejder vi på at gøre det spilbare område mere synligt, og evt. lade det skille sig ud ved at lave en større kontrast.
- omkring vores pitching så er det helt sikkert noget jeg vil tage til overvejelse. Jeg ved nu ikke hvorledes det har en negativ effekt at skrive "what the game lacks…" da det netop er sagt i en stærkt sarkastisk tone (sådan skulle det i hvertfald gerne læses), og samtidig er det næsten en "kvalitet" i sig selv at historien er så overdrevet uoriginal.
I forhold til beskrivelsen af hans personlighed, så er det noget jeg længe har været i tvivl om. Jeg skrev det oprindeligt, fordi jeg håbede at gøre spilleren nysgerrig, eftersom det så blev tydeligt at man ikke blot havde at gøre med endnu en sterotyp Mario-inspireret hovedperson.Nogen der er har andre meninger om det her?
Men endnu engang ak for feedbacken - keep it coming:)
Anders
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Hvis i lagde en video op, der viser noget gameplay, ville det være nemmere at give feedback. Den grafiske stil, vil jeg overlade til grafikerne at kommentere
Jeg giver Zidora ret, den tekst du citerer fra hjemmesiden er ikke noget der fanger, tværtimod virker den på mig som barnlig, useriøs og manglende info om gameplayet.
Held og lykke med projektet
Jeg giver Zidora ret, den tekst du citerer fra hjemmesiden er ikke noget der fanger, tværtimod virker den på mig som barnlig, useriøs og manglende info om gameplayet.
Held og lykke med projektet
-
- Level 5 - Youngling
- Posts: 56
- Joined: 17 Jul 2011, 14:40
- Contact:
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Det er frisk gået at stille op til lidt tæsk, omkring sin egen produktion, iøvrigt noget flere andre projekter som vises herinde kunne trænge til. 8-)
Afslutningsvis ville jeg nævne, at kommer der ikke en lidt "skarpere" tema-profil på grafikken og bedre styring på farverne, kan det smitte af på det endelige salg, imho.
En video ville iøvrigt være rigtigt godt
Afslutningsvis ville jeg nævne, at kommer der ikke en lidt "skarpere" tema-profil på grafikken og bedre styring på farverne, kan det smitte af på det endelige salg, imho.
En video ville iøvrigt være rigtigt godt
website: Cope-Com ..."Active since 1985 - The famed Danish video game pioneers"
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Hey Torben,
Kan du uddbye dit billede en smule?:)
Kan du uddbye dit billede en smule?:)
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Jeg tror at han mener at screnshot 2-3 har noget med sammensætningen af farver (clash i farver, manglende kontrast farver etc.).
-mens det første screenshot ser ret fint ud.
Og er selv enig, stilen i det første har noget godt kørende for sig, mens 2. og 3. ikke er helt så heldige...
-mens det første screenshot ser ret fint ud.
Og er selv enig, stilen i det første har noget godt kørende for sig, mens 2. og 3. ikke er helt så heldige...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Verdens bedste puzzler er under udvikling
Ja den havde jeg fanget - men hvordan skal man bruge billedet; hvordan skal man finde en korrekt farvesammensætning ud fra de modeller?