Hej Oskar,
du kunne også tjekke Visual Basic ud, da det giver dig en god kodnings "base" til b.la. C#, da de to sprog minder meget om hinanden. Visual Basic er måske bare ikke så "spil-orienteret", men som sagt giver det en god basis viden.
spilproggramør
Re: spilproggramør
Jeg synes generelt det er bedre at prøv forskellige sprog igennem for at få en idé om hvilket sprog der passer en bedst.
At sætte sig fast besluttet på C++ begrænser dig meget, og som mange andre siger, så er det klart et af de lidt mere komplicerede
sprog at lære. Jeg har selv haft undervisning i Python og C#, men bruger selv UnityScript når jeg arbejder i Unity, simpelthen fordi
jeg synes det er et nemmere sprog at lære. C# har nok den største samling af tutorials og community, og derfor ville jeg til enhver
tid vælge C# over C++, men det er rent subjektivt.
Anyway, jeg synes du skal prøve nogle af sprogene igennem, finde ud af hvilket du synes bedst om, og bruge det.
I hvertfald indtil videre.
At sætte sig fast besluttet på C++ begrænser dig meget, og som mange andre siger, så er det klart et af de lidt mere komplicerede
sprog at lære. Jeg har selv haft undervisning i Python og C#, men bruger selv UnityScript når jeg arbejder i Unity, simpelthen fordi
jeg synes det er et nemmere sprog at lære. C# har nok den største samling af tutorials og community, og derfor ville jeg til enhver
tid vælge C# over C++, men det er rent subjektivt.
Anyway, jeg synes du skal prøve nogle af sprogene igennem, finde ud af hvilket du synes bedst om, og bruge det.
I hvertfald indtil videre.
Kind regards / Mvh.
Anders Møker
MSc. Medialogy / Cand. Scient Medialogi
Anders Møker
MSc. Medialogy / Cand. Scient Medialogi