Sommehyggetråden!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Sommehyggetråden!

Unread post by jonaz.dk » 14 Jul 2013, 14:52

Traditionelt set er der riiimeligt stille i sommerperioden.

Så hvad bruger i jeres sommer på? Bliver der nørdet, gamet eller arbejdet hårdt på egne projekter?
Afslapning er ikke en option! ;)

Min er lidt kombi.
Research gamet mest Android freemium spil bla. Nimble Quest, Static Quest, Pudding Monsters, Empire Vs. Orcs (kom til level 70 inden content begyndte at loope i runde 2), Cut the rope, The Silent Age.
Arbejdet på Star Pirats... fik lavet en nuke i går.. den blev MEGA fed! :D I bevægelse er den alt for nice.
Image

Så skal jeg en tur over på Game Development Camp i Viborg og være dommer. Og noget med morgen TV i den forbindelse. Det skal nok blive pinligt. XD
Og så eller hvad der måtte være af aktiviteter med lillemanden.
Og så fik jeg endelig DX11 til at virke i Unity.. så! kan der fedtes med GPU partikler, tesselation og hvad man ellers kan finde på. :)

What are you guys up to?

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by petervesti » 14 Jul 2013, 19:55

Direkte fra Splinter Cell til et nyt projekt, saa der er ikke rigtig tid til saa meget andet end bare at arbejde!

I fritiden staar den som regel paa League of Legends, Company of Heroes 2 og Borderlands 2. Derudover er jeg PT igang med Hitman: Absolution, Witcher 2, Arkham City, The Walking Dead og vil ogsaa gerne snart igang med Bioshock Infinite og Last of Us (gider bare ikke at betale for dem, saa skal have dem laant fra arbejdet eller noget haha).

Haaber jeg kan faa lidt mere tid senere paa aaret til at lave lidt Unity-magi herhjemme :)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by Zee » 14 Jul 2013, 22:03

Det er godt vejr, og det lokker til udendørsaktiviteter. For mig blev det til 3 x tennis og 2 x parkour i denne uge.
Var for lidt siden inde og se "World War Z" (den var helt okay), man kan også godt gå i biografen selvom vejret er godt, men det var så også lidt køligt i dag.
Derudover er jeg ved at designe et hus, som jeg kraftigt overvejer at få bygget (passivplus / +Energi-klassen).
Og så selvfølgelig arbejdet... Overvejer også meget at spille The Last of Us, men indtil da er det bare lidt Ticket to Ride på mobilen.

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by ThomasLund » 15 Jul 2013, 07:52

Hos os står den på knokle Space Hulk færdig. Vi launcher "lige om lidt", så der er ingen sommerferie i år :-(

Kom forbi med en is til os :-D
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Althia
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 02 Sep 2009, 18:15
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by Althia » 15 Jul 2013, 08:04

Jeg skal aktivere en knap tre årig, og så er der ellers ikke flere timer i døgnet ;)

Til efteråret håber jeg på at starte på studie igen, så jeg skal også have forberedt alle de ting jeg ikke får tid til i efteråret og vinteren, men som er med til at det hele løber rundt herhjemme (bla. sy en hulens masse tøj).

Jeg har en lille ikke spilrelateret app, jeg håber at få fremtryllet et par timer til at få lavet færdig, men de to spilprojekter jeg har gang i, tvivler jeg lidt på at få tid til.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by jonaz.dk » 15 Jul 2013, 12:04

@Peter
Ahhh.. har hørt at Ubisoft Shanghai er Yves personlige WOW gold farmers.
Så ved du vi hvad du skal lave efter Splinter Cell. ;)
Gi den gas med Unity.

@Zee
ahh ja fik også set World War Z.. den kan krybe sig op på en 6.1 på JMDb. Jeg er nok bare blevet forvent med The Walking Dead serien som er über fantastisch i min verden.
held og lykke med byggeprojektet.

@Thomas
Werk werk! :)
Glæder mig til at se det.

@Althia
hehe I know. det er et fuldtidsjob.. eller nærmere døgnbeskæftigelse. jeg kan liiige få skrevet lidt design docs om natten nu. ;)
aktivering med skjold og skum-sværdsfægtning kan anbefales. :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by Code » 16 Jul 2013, 08:15

Skal fixe et spil (så det virker bedre) og udvikle et andet spil igennem sommerferien med nogle andre :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Althia
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 02 Sep 2009, 18:15
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by Althia » 17 Jul 2013, 08:08

jonaz.dk wrote: @Althia
hehe I know. det er et fuldtidsjob.. eller nærmere døgnbeskæftigelse. jeg kan liiige få skrevet lidt design docs om natten nu. ;)
aktivering med skjold og skum-sværdsfægtning kan anbefales. :)
Tjek, hvis alt andet fejler må jeg have fat i nogen skum sværd :D
Indtil videre har vi ellers planer om diverse aktiviteter i København, og så har jeg købt en Kindle så jeg i det mindste kan få læst en lille bitte smule imens pigen tonser rundt på legeplads.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by Zee » 17 Jul 2013, 15:15

@jonaz.dk: Jeg er meget ukritisk overfor film, hvis bare de har en hel masse action, det ses især på min holdning om at de fleste film med Jason Statham er helt okay film (man skulle tro jeg var en teenage-dreng) :) Så for mig var det nærmere en 7,5 på IMDB (den har fået 7,3). Jeg er dog helt enig i at The Walking Dead er bedre, faktisk synes jeg det er en af de bedste serier jeg nogensinde har set.
Pacific Rim, som der kører trailers for nu, ser ud til at være en pænt heftig action-film, lige noget for mig ;)

Og nu når det er en hyggetråd, så bør alle se traileren for den nye film SHARKNADO!
http://www.youtube.com/watch?v=iwsqFR5bh6Q
Bare filmens titel er nok til at jeg er nødt til at holde en filmaften hvor jeg tvinger nogle af mine venner til at se den... :D

mlwcards
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 12 Jul 2013, 09:14

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by mlwcards » 17 Jul 2013, 15:22

Hyggelig tråd :)

Nu har jeg efterhånden kigget en del med herinde og da vi nu snart er klar med noget der rent faktisk kan testes tænkte jeg at vi lige ville smide vores projekt op herinde.

Så denne sommer laver vi Major League Wizardry (viewtopic.php?f=10&t=2788) - hele teamet er flyttet sammen i mine forældres hus (de er ude at rejse) så planen er at få lavet alpha helt klar så vi kan få så meget testet som muligt gennem de næste par måneder :)

Vi opdaterer løbende lidt billeder af vores sommer-udviklings-hygge-bo-sammen på vores facebook side :) - http://www.facebook.com/mlwgame

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by BubbleWrapBoy » 17 Jul 2013, 17:15

Uha Steam har jo sommer-udsalg, Kom lige til at købe Fallout 3 til 12 Euro...Så gæt hvad jeg laver!!! :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by ZeroHero » 01 Aug 2013, 01:00

Jeg har arbejdet lidt paa mit fritids projekt.
Mit helt eget 3D animations software som jeg kalder for Pixie3D.

Pt. er jeg ved at arbejde paa UV Texture Coords Edtor (Unwrap) featuren.
Jeg har uploadet en lille video som I kan se her:

http://www.pixie3d.com/web/tutorials/uv_editor.swf.html

God ferie til alle!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by jonaz.dk » 01 Aug 2013, 10:37

Selvom det viste sig praktisk talt umuligt at få lavet noget produktivt på ferien.
Fik jeg lavet en ny prototype i GameMaker af et mindre mainstream mobil projekt. Vi er over i noget infinite grinder meets runner noget. På et par aftener og lidt weekend. Virker meget godt!
Skal lige have det testet på knap så game savvy mennesker.
Og i går sat Unity op så jeg kan smide Android stuff på min telefon og leget med PlayMaker. Som jeg havde fået købt for lang tid siden med ikke rigtigt haft tid til før nu. Det virker på overfladen super nemt at gå til. I like! Håber jeg får lidt mere tid til at kigge på PlayMaker.

@Zero Hero
Still going strong!

@Zee
hehe.. tror jeg springer Sharknado over. XD
hmm.. Pacific Rim.. jeg forholder mig lidt afventede.
Anbefaler i meget høj grad Neon Genesis Evangelion serien. Fantastisk! Man skal lige researche lidt på hvilken rækkefølge man skal se det hele i. Det er kammet lidt over i tillægsproduktioner.
Generelt er jeg mere til serie formatet. Hvor der er tid til at gå ind i karakterne og lave længere, interessante og flere sideløbende plot lines og en masse fede twists.
Game Of Thrones.. über fantastish.

blaavogn
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 26 Jul 2013, 00:20
Contact:

Re: Sommehyggetråden!

Unread post by blaavogn » 12 Aug 2013, 23:33

Jeg har i løbet af de sidste par uger leget med c++, og jeg har nu en A* algoritme der virker! :)

Når jeg har kørt død i c++, så har jeg arbejdet på en lille portfolio side, som jeg er blevet færdig med idag: http://www.blaavogn.dk

Post Reply