The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

User avatar
tet_morph
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2013, 10:26
Location: Copenhagen
Contact:

The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by tet_morph » 06 Sep 2013, 11:10

Hej Alle,

Vi lancerer nu den hidtil mest prisbillige enhed til øjenstyring. Den første version af vores eye tracker henvender sig bla til spiludviklere, og bliver leveret med et SDK, der er nemt at gå til og som tillader udviklere at integrere øjenstyring i eksisterende og nye spiltitler. Med blot et par enkle linjer kode er det muligt at modtage en real-time strøm af skærmkoordinater fra brugerens blik.

Video af produktlanceringen:
http://www.youtube.com/watch?v=2q9DarPET0o
2q9DarPET0o

Produktsiden:
http://www.theeyetribe.com/order

Aktuel demonstration:
Mød os på TechCrunch Disrupt i San Francisco, d. 10. september 2013.

Kontakt os:
The Eye Tribe
info@theeyetribe.com
http://www.facebook.com/theeyetribe

---
Micky Kelager
Senior Software Engineer @ The Eye Tribe

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by jonaz.dk » 07 Sep 2013, 15:30

Super sejt.

Min gamle rektor på Space Invaders. John Paulin er inde over projektet. Hils John! :)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by vonknut » 07 Sep 2013, 16:51

jonaz.dk wrote:Super sejt.

Min gamle rektor på Space Invaders. John Paulin er inde over projektet. Hils John! :)
Har du gået på Spaceinvaders Jonaz - hvad bliver det næste, at du også har været kaospilot eller gået på AFUK?
-skide it-gøgler :)


Men godt at vide ift. når vi er ude og lave sjov og ballade til museer o.l., hvad er rækkevidden på "dimsen" og har i også lavet noget der kan køre på andre kameraer? (mobilens, webcams o.l.).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
tet_morph
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2013, 10:26
Location: Copenhagen
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by tet_morph » 07 Sep 2013, 17:25

Her er specs fra pre-order siden: https://theeyetribe.com/order/

The Eye Tribe Tracker contains :
• Hardware device
• USB 3.0 cable
• SDK (C++, C# and Java included)

Performance characteristics (preliminary):
• Sampling rate: 40 / 60 Hz
• Accuracy: 0.5 degrees (average)
• Working range: 450 – 750mm
• Trackbox: 400 x 400 at 650mm

Minimum system requirements:
• Windows XP SP1/Vista/7/8
• USB 3.0 port
• Core i5/i7 processor (or similar)
• 1GB RAM or more
• Internet connection

Limitations:
•The tracker will not work on a USB 2.0 port
•The package does not contain any applications, and is only intended for developers

User avatar
tet_morph
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2013, 10:26
Location: Copenhagen
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by tet_morph » 07 Sep 2013, 17:31

@vonknut Vi har før demonstreret at vi kan bruge både front-face kameraet og vores egen kamera-prototype på mobile Android-enheder til øjenstyring. Softwaren, The Eye Tribe Tracker-produktet bliver lanceret med, vil i første omgang kun være understøttet til windows, dog med API til C++, C# og Java.

@sodandk ITU drengene har brugt deres research som baggrund for vores Eye Trackere. The Eye Tribe Tracker er både vores eget hardware og software, og vi arbejder lige nu på at få færdiggjort de sidste dele.

@jonaz.dk Jeg ser John fra tid til anden på kontoret. Jeg hilser :-)
Last edited by tet_morph on 07 Sep 2013, 18:00, edited 2 times in total.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by jonaz.dk » 07 Sep 2013, 17:32

@vonknut
haha.. jeg er maksimalt old school multimedie gøgler af den ruminvaderende slags. The Last Invader. Det er mig. ;)
Det var tider.
Seneste med space fest på SOHO og familidag med Mousehouse grevinden på Egeskov.
Vi er en lille håndfuld der fandt vej til spilbranchen. Selvom det nu aldrig var et fokusområde på SI.

@tet_morph
fedt :)

User avatar
tet_morph
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2013, 10:26
Location: Copenhagen
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by tet_morph » 07 Sep 2013, 17:56

@jonaz.dk Jeg har selv en massiv baggrund både fra spilbranchen og fra middleware-industrien til spilbranchen, og ser virkelig frem til at se hvad alle fantasifulde spiludviklere kan få ud af teknologien. Vi skal undeholde ;-)

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by Wikzo » 07 Sep 2013, 19:47

Ser cool ud. Både reklamevideoen og designet af kameraet minder mig om LEAP Motion (hvilket ikke er en dårlig ting). Glæder mig til at se, hvad folk får udviklet til den.

På min uddannelse, Medialogi, har jeg hørt, at nogle har fået lov til at lege med eye tracking-udstyr der koster op mod 50.000-100.000 kr. (tror jeg nok), så dette vil bestemt være et godt alternativ, set fra den økonomiske vinkel.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by jonaz.dk » 07 Sep 2013, 22:25

@morph
Er der forresten nogle teknisk forhindring i at i også kan tracke bevægelser af hænder + øjne?
Tænk LEAP motion med eye tracking. Jeg antager i bruger 2 kamerer stereoskopisk og i har noget dybde information at lege med? Og at det (teoretisk uden at have dybere viden om projektet) kun er et software spørgsmål. Men så havde i nok lavet det fra starten. ;)

Jeg lavede forresten en løs aftale med John om at komme ud og kigge på jeres sager en dag. Men har ikke fået fulgt op på den.
Kunne være meget skægt lige at prøve. :)

Umiddelbart stiller jeg mig skeptisk overfor at eyetracking skulle være det nye i gaming på controller siden.
Men mindre special purpose produktioner, hybrid eller helt andre formål er der massere af muligheder.
Syn for sagen er naturligvis det bedste evalueringgrundlag.

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by Wikzo » 08 Sep 2013, 00:56

Jeg tror også, at mange handicappede personer ville være glade for at kunne spille computerspil uden hænder/fingre.

User avatar
tet_morph
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 06 Sep 2013, 10:26
Location: Copenhagen
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by tet_morph » 11 Sep 2013, 09:44

@jonaz
Ja og nej. Kamera-modulet på vores Eye Tribe Tracker er designet specifikt til detektion af højfrekvente detaljer, som ikke er nødvendige på samme niveau hos LEAP, der dog har et langt større behov for rumlig fornemmelse end vi har. Så ja, der er flere tekniske forskelligheder mellem de to moduler.

Eye Tracking kan anvendes til mange forskellige ting hvad angår spil. Dog er jeg personligt overbevist om at hvis et spil skal få succes med øjenstyring, så skal det designes/opbygges med eye tracking i tankerne. Ellers oplever vi at det ikke rigtig hænger sammen, på samme måde som når arkade-spil, der SKAL spilles med controller/joystick, bliver overladt til touch-styring.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Eye Tribe Tracker - Den mest prisbillige eye tracker

Unread post by jonaz.dk » 11 Sep 2013, 21:35

klart klart!
Og mon ikke om nogle år vi ser nogle sensors der kan fange 4K-8K opløsninger. 60Hz+ i vidvinkel hvor man kunne tænke sig at det kunne lade sig gøre i rimelig grad på consumer devices. Eller hvad der nu skal til.
Less than 5.

Post Reply