Vil meget gerne have hjælp til spiludvikling....

Neftynplays
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 02 Sep 2013, 17:31

Vil meget gerne have hjælp til spiludvikling....

Unread post by Neftynplays » 02 Sep 2013, 17:37

Hej, mit navn er Frederik Dahlstrøm, jeg er 14 år gammel, og jer har i det sidste stykke tid været virkelig interreseret i spiludvikling, da jeg stødte på www.gog.com.
Jeg ville virkelig gerne lære at lave mit HELT eget spil, koding, grafik, ALT, jeg vil kun være afhængig af mig selv.
Altså det kunne godt være med hjælp fra nogle engines, så længe jeg ejer alt, selvfølelig er der copyright og sådan noget, men det ville jeg virkelig gerne.
Jeg har hørt om unity og sådan noget.
Og det skal være til pc, og ikke browser games, men games man downloader.
Jeg har desværre ingen penge til rådighed, ( Måske er det muligt )
Og jeg ville helst have det sådan at jeg bliver rådgivet over skype, altså ikke noget meget in-depth, bare sådan at jeg kan lave mit eget spil nogenlunde.

Neftynplays
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 02 Sep 2013, 17:31

Re: Vil meget gerne have hjælp til spiludvikling....

Unread post by Neftynplays » 02 Sep 2013, 17:47

Ohh ja, jeg vil også helst mest fokusere på 2d-platform agtige games.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Vil meget gerne have hjælp til spiludvikling....

Unread post by Jesper Kondrup » 02 Sep 2013, 20:52

Velkommen til :)

Må indrømme jeg lige studsede over din sætning:
"Og jeg ville helst have det sådan at jeg bliver rådgivet over skype, altså ikke noget meget in-depth, bare sådan at jeg kan lave mit eget spil nogenlunde."

Du skal nok gøre dig klart, at det kræver en del arbejde at lave et spil -selv simple spil kan tage lang tid at lave.
Det er helt sikkert en spændende verden, men den kommer ikke forærende via hurtige skype-opkald og et par "how-to" Youtube videoer.
Hvis det er noget du virkelig vil, så vil jeg råde dig til at kigge lidt på nogle uddannelser der retter sig imod computerspil. Det kunne f.eks. være http://www.gameitcollege.dk. På sådan en uddannelse vil du også hurtigt finde ud af, hvor komplicerede computerspil kan være at lave -især hvis du kun vil arbejde alene.

Og ja, http://www.Unity3d.com vil også være et godt sted kigge. Du kan bla. finde gratis demoprojekter derinde, så du kan se hvordan det hele er bygget op.
Last edited by Jesper Kondrup on 03 Sep 2013, 13:28, edited 1 time in total.

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Vil meget gerne have hjælp til spiludvikling....

Unread post by Jaycee » 03 Sep 2013, 09:55

Du kan altid starte med det helt gratis gameglobe og få en smag for hvordan det er at lave spil....

Du kan prøve det her... http://www.gameglobe.com

sniller
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 18 Oct 2013, 23:35

Re: Vil meget gerne have hjælp til spiludvikling....

Unread post by sniller » 18 Oct 2013, 23:44

hej Frederik, jeg har programmeret i Scratch og Stencyl (2d game engines)i noget tid. er nu begyndt lidt på Unity for lidt tid siden.Jeg kunne godt tænke mig at have en at udvikle spil sammen med i Unity. Tænke på om vi kunne udvikle sammen og så kunne vi komme videre sammen. Add mig på skype hvis du er interesseret: william.hermann5
William Kattrup

12 år, programmerer i unity

Post Reply