Hej
Jeg har lagt en beskrivelse af en spil ide op i forummet development under Lau's beskrivelse af hvad et indlæg til spilide skal indeholde. Så her kan du læse hvad selve spillet går ud på.
Jeg vil her lægge nogle skærmbilleder fra den prototype som jeg er ved at udvikle.
Hvis du har ideer, konstruktiv kritik eller sysler med ønsket om at lave noget tilsvarende så hold dig endelig ikke tilbage med at kommentere. Jeg er nu kommet til et punkt hvor jeg har stort behov for at høre andres sysnpunkter - gode som mindre gode.
Billederne vil være vedhæftede, håber dette er ok.
Prototype til Spilide
Re: Prototype til Spilide
Det er ikke tit man ser nogen der rent faktisk fører deres idé ud i livet, og der er en skam der ikke er nogen der kommenteret.
Har nogle spørgsmål:
Hvor meget har du lavet i din prototype? Er der gameplay eller er det bare en showcase af hvordan du vil have det til at være?
Har du selv lavet Art Assets'ene eller er nogen du har købt/hentet fra nettet?
Omkring midler og budget, så ændre tidperioden til noget mere cyberpunk, så vil du kunne få alle de penge du vil have fra KickStarter
Godt arbejde og held og lykke med projektet!
Har nogle spørgsmål:
Hvor meget har du lavet i din prototype? Er der gameplay eller er det bare en showcase af hvordan du vil have det til at være?
Har du selv lavet Art Assets'ene eller er nogen du har købt/hentet fra nettet?
Omkring midler og budget, så ændre tidperioden til noget mere cyberpunk, så vil du kunne få alle de penge du vil have fra KickStarter
Godt arbejde og held og lykke med projektet!
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Prototype til Spilide
Hej Stian
Hele byen bestående af følgende distrikter er på plads: Harbour, downtown, chinatown, industrial, comercial, red light og en række beboelses komplekser. Derudover er der en række vigtige punkter i byen såsom en citypark med en stor kirke, Casino, polistation og et fattigt område hvor spilleren har sin base.
Der er gjort klar til at der kører biler på vejene og fodgængere der bevæger sig rundt efter fastlagte ruter så det virker som om der er liv i byen. Dette er kun gjort for enkelte distrikter indtil videre. På todo er at implementere et system der kun aktivere biler og fodgængere i det synlige område.
Alle ordrer såsom recruit og indsamling af beskyttelsespenge, bliver gjort fra dette cityview. Til udvælgelse af områder eller bygninger er der lavet et highligting system således at når man vælger eksempelvis en bygning så bliver bygningen omkranset af et grønt omrids. Dette vil du kunne se på et af billederne (det med åen). på dette billede kan du også se omvandrende fodgængere.
Så er der lavet en række info/action dialoger, hvor man kan få status når ugen er omme, eller info over hvad man har i sit inventory (typisk warehouses med våben, tyvekoster eller biler). På Todo er at lave en række af disse dialogbilleder.
I bunden af skærmen er der en scrollbox hvor det er muligt at markere hvilken gangster der skal udføre ordrer for og hvis man dobbeltklikker på ham så får man en statusbillede frem som viser en række informationer om denne gangster. Dette fremgår af downtown district billedet.
I højre hjørne er der minimap som stadig er work in progres, men er nok 90% færdig. Jeg arbejder på den texture der vises i minimap.
Jeg er gået i gang med at lave den del der udgør kampscenerne og er 2 dage henne i forløbet. Jeg er meget i tvivl om hvordan dette skal laves og er derfor i fuld gang med at experimentere med denne del. Dette vil jeg meget snart vende tilbage til, da jeg får behov for indspark til denne del. Jeg har lavet en scene til dette formål, hvilket er det sidste billede. Indtil videre har jeg implementeret en status bar til karakterene og et system med Hudtext som viser når en karater er blevet ramt.
Kampe kan enten være slagsmål eller skyde scener. I går implementere jeg et system som viser en laserbeam fra karakteren og til der hvor musen peger i worldspace. Det tog mig det meste af aftenen at finde ud af hvordan jeg ved hjælp af Ray's kunne implementere dette. Men denne del er på plads nu. i dag regner jeg med at lave en funktion der kan vise selected players. Jeg har en ide til dette så håber denne del kan blive færdig i dag.
Jeg benytter Unity 4.2 og er stadig i en læreproces, men det er en fantastisk værktøj. Karakterer er købt på assetstore med en række animationer. Men jeg har lige opdaget mulighederne med Mecanim, så fremover har jeg kun brug for karakterer med bones, så kan resten styres via Unity. Dette regner jeg med jeg skal bruge tid på i weekenden!
Jeg har forsøgt ikke at skulle kode så meget, men som du sikker kan regne ud så har jeg været tvunget til at lave en række scripts
Jeg vil slutte for nu men vende tilbage med en række spørgsmål til kampsystemet som jeg håber at få lidt feedback på når jeg kommer så langt. Det er rigtigt at der ikke er så mange der har kommenteret endnu. Jeg håber dette skyldes at jeg ikke har været helt præcis i mine spørgsmål endnu
Angående kickstarter så er det ikke utænkeligt, når jeg er kommet lidt længere i processen!
/DonSonz
Hele byen bestående af følgende distrikter er på plads: Harbour, downtown, chinatown, industrial, comercial, red light og en række beboelses komplekser. Derudover er der en række vigtige punkter i byen såsom en citypark med en stor kirke, Casino, polistation og et fattigt område hvor spilleren har sin base.
Der er gjort klar til at der kører biler på vejene og fodgængere der bevæger sig rundt efter fastlagte ruter så det virker som om der er liv i byen. Dette er kun gjort for enkelte distrikter indtil videre. På todo er at implementere et system der kun aktivere biler og fodgængere i det synlige område.
Alle ordrer såsom recruit og indsamling af beskyttelsespenge, bliver gjort fra dette cityview. Til udvælgelse af områder eller bygninger er der lavet et highligting system således at når man vælger eksempelvis en bygning så bliver bygningen omkranset af et grønt omrids. Dette vil du kunne se på et af billederne (det med åen). på dette billede kan du også se omvandrende fodgængere.
Så er der lavet en række info/action dialoger, hvor man kan få status når ugen er omme, eller info over hvad man har i sit inventory (typisk warehouses med våben, tyvekoster eller biler). På Todo er at lave en række af disse dialogbilleder.
I bunden af skærmen er der en scrollbox hvor det er muligt at markere hvilken gangster der skal udføre ordrer for og hvis man dobbeltklikker på ham så får man en statusbillede frem som viser en række informationer om denne gangster. Dette fremgår af downtown district billedet.
I højre hjørne er der minimap som stadig er work in progres, men er nok 90% færdig. Jeg arbejder på den texture der vises i minimap.
Jeg er gået i gang med at lave den del der udgør kampscenerne og er 2 dage henne i forløbet. Jeg er meget i tvivl om hvordan dette skal laves og er derfor i fuld gang med at experimentere med denne del. Dette vil jeg meget snart vende tilbage til, da jeg får behov for indspark til denne del. Jeg har lavet en scene til dette formål, hvilket er det sidste billede. Indtil videre har jeg implementeret en status bar til karakterene og et system med Hudtext som viser når en karater er blevet ramt.
Kampe kan enten være slagsmål eller skyde scener. I går implementere jeg et system som viser en laserbeam fra karakteren og til der hvor musen peger i worldspace. Det tog mig det meste af aftenen at finde ud af hvordan jeg ved hjælp af Ray's kunne implementere dette. Men denne del er på plads nu. i dag regner jeg med at lave en funktion der kan vise selected players. Jeg har en ide til dette så håber denne del kan blive færdig i dag.
Jeg benytter Unity 4.2 og er stadig i en læreproces, men det er en fantastisk værktøj. Karakterer er købt på assetstore med en række animationer. Men jeg har lige opdaget mulighederne med Mecanim, så fremover har jeg kun brug for karakterer med bones, så kan resten styres via Unity. Dette regner jeg med jeg skal bruge tid på i weekenden!
Jeg har forsøgt ikke at skulle kode så meget, men som du sikker kan regne ud så har jeg været tvunget til at lave en række scripts
Jeg vil slutte for nu men vende tilbage med en række spørgsmål til kampsystemet som jeg håber at få lidt feedback på når jeg kommer så langt. Det er rigtigt at der ikke er så mange der har kommenteret endnu. Jeg håber dette skyldes at jeg ikke har været helt præcis i mine spørgsmål endnu
Angående kickstarter så er det ikke utænkeligt, når jeg er kommet lidt længere i processen!
/DonSonz
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Prototype til Spilide
Vedhæfter lige billede af rocker med lasersigte der rammer fjenden.