For ca. 8 måneder siden begyndte undertegnede, sammen med min ven og med-programmør Lasse Astrup, at kode en voxel "engine/asset" i Unity til det spil som nu til dags går under navnet Gunjitsu.
Tænkte det ville være sjovt at showcase vores engine herinde da jeg ved at der er en stor del der bruger Unity til deres udvikling af spil. Den er stadig under udvikling men vi er kommet et godt stykke.
Så hvis nogle har interesse i at lave deres egen voxel engine i Unity, så kan i bare spørge løs og jeg vil prøve at svare så godt som muligt.
Vi er i skrivende stund også i gang med at skrive et par mini artikler der forklarer de problemer vi er stødt på i Unity og hvilken løsninger vi har fundet frem til.
Vil linke til dem så snart de bliver smidt op på vores nye hjemmeside, som er under opbygning.
Pt. kan den bruges til alle slags "cubic" voxel spil, såsom Minecraft kloner eller spil som Gunjitsu.
Vi har brugt lang tid på for eksempel vores render/collider mesh optimering, memory optimering osv.
I vores FPS eksempel længere nede bruger vores standalone build lige under 120 mb ram (voxel verdenen fylder under 100mb inklusiv meshes), og indeholder 256 32x32x32 chunks, altså ca 8.5 millioner voxels. Vi har testet baner med over 100 millioner voxels som kørte fint.
Udover det indeholder vores engine også simpel voxel Physics og fuld level editor i Unity som kan bruges til at skabe et skabe en voxel level og definere den ud fra diverse filtre osv.
Det har været vigtigt for os at lave vores voxel engine 100% i Unity uden at skulle i gang med alle mulige c++ plugin's osv, så den er nem at integrere og virker ud af boksen med Unitys physics system.
Her er et eksempel (prototype) som bruges til et akademisk PGC projekt: (http://www.youtube.com/watch?v=XkRftNWf ... e=youtu.be)
Og her er en video hvor jeg lige viser at man kan skyde verdenen i stykker i vores online side scrolling shooter gunjitsu: (http://www.youtube.com/watch?v=UpkFpFxr ... e=youtu.be)
