THB for iPad

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

THB for iPad

Unread post by Jell » 02 Dec 2013, 23:51

Hejsa folkens.
Hvis i kan huske det, postede jeg et indlæg for et par måneder siden, hvor jeg efterspurgte jeres kritik af vores kommende puzzle-spil. Vi tog rigtig meget af det til os! Bl.a. har grafikken fået en kraftigt overhaling, farverne er ikke så rodet som før og menuerne er blevet stærkt forenklet.
Vi er nu endelig klar til at præsentere den første trailer fra spillet.
Vi regner med at begynde at sende annoncererings-mails ud til forskellige spil-sites om en uges tid. Derfor er i endnu engang meget velkomne til at give jeres helt ærlige mening til kende overfor traileren. Hvad kan i lide og hvad fungerer ikke?
I øvrigt har vi lige fået vores facebook-side op at køre, og det ville være en kæmpe hjælp hvis i gad smide et like derind!:) https://www.facebook.com/thebeardedhero?ref=hl
Men nok om det - her er traileren til spillet.



Venlig hilsen
Anders Møller
Last edited by Jell on 12 Mar 2014, 12:37, edited 2 times in total.

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by Jell » 04 Dec 2013, 23:03

bum*
Last edited by Jell on 12 Mar 2014, 12:37, edited 1 time in total.

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by Pegepinden » 04 Dec 2013, 23:47

For det første burde det nok ligge under showcase.
For det andet, så kan jeg se du ikke selv har svaret i nogle af de sidste tråde under showcase? Hvordan kan det være?
Du vil sikkert finde samme grund hos andre.

Personligt finder jeg bare ikke mobil spil så skide spændende ;)
I code stuff, it is true!

Copenhagenjazz
Level 4 - Newbie
Posts: 47
Joined: 08 Mar 2008, 16:31
Contact:

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by Copenhagenjazz » 05 Dec 2013, 00:13

Syntes jeres grafiske stil er ganske fornøjelig. Ikke noget jeg personligt er tiltrukket af, men funktionel og let spiselig. Kan også godt lide at I har tilføjet universet lidt humor.
Dog kan jeg ud fra traileren at dømme ikke lige umiddelbart se hvad spillet går ud på - ? Kan godt se man tegner en bane til den lille fætter, men hvad er spilmekanikken? Hvis jeg nu genså traileren og nærstuderede den kunne jeg måske regne det ud, men det er vel ikke pointen med en trailer (og slet ikke til et casual marked)

Grunden til I ikke får så hulens meget kritik rammer pegepinden vel fint nok. Personligt er jeg ikke interesseret i mobil/tablet spil og slet ikke noget der er så casual som det her. Havde der været noget edge eller noget der var vildt imponerende skal kritikken/roserne nok komme. Det er sikkert et rigtig fint produkt til det tiltænkte marked, men nok ikke noget der vækker voldsom interesse blandt skaren herinde :) Syntes i hvert fald det er lige lovligt hurtigt at bringe janteloven på banen som grund for manglende feedback.

Håber I får succes med spillet :)
Senior Environment Artist

https://www.artstation.com/januskirk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by jonaz.dk » 05 Dec 2013, 00:19

Tror på ingen måder det bunder i jantelov.
Generelt er her lidt lurker-kultur på sitet desværre. Ved ikke 100% hvad det bunder i. Det ville være fedt hvis folk gad og bruge lidt tid på at give kvalificeret feedback. Det sker også men ikke så tit igen.

Et andet aspekt er at jeres spil ikke rigtigt har nogen wowfaktor i præsentationen og spilkonceptet som helhed. Nogle små farvede kugler med øjne i et puzzlespil. Det er et fint overskueligt scope at lave små hobbyproduktioner under. Men der skal markant mere til nu om dage for at sparke igennem.
Muligvis er gameplayet rigtigt godt?! Men det er meget abstrakt at gennemskue når kan kun ser en gameplay video.
Og generelt kan jeg nu godt lide små puzzlespil hvis de er gode.

Men super godt i snart er klar til appstoren. Best of luck!
Det er forresten en god øvelse at lave et færdigt produkt. Men i skal ikke blive skuffede. Gå ind med forventningen om at i aldrig kommer til at tjene noget på det så det giver mening.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by Jesper Kondrup » 05 Dec 2013, 09:50

Jeg kan huske, at du undrede dig over det med comments sidste gang også.
Nu vil jeg nødigt lyde hård eller negativ, men du er jo selv er en 'del' af det. Du har 9 posts, alle sammen i dine egne tråde...

Jeg ved ikke om det vil hjælpe, hvis man stiller nogle spørgsmål op i punktform, som folk kan svare på. Feks.

- Hvad synes i om den grafiske stil -er der noget der kan forbedres?
- Forstod i gameplayet ud fra det der bliver vist i traileren?
- etc.

Gl med det.

Althia
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 02 Sep 2009, 18:15
Contact:

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by Althia » 05 Dec 2013, 10:03

Nu er jeg ikke selv så aktiv herinde, fordi jeg mest er en af de lurkers, som Jonas skriver om :roll:
Men min erfaring fra andre fora er, at man ofte får det igen, som man selv investere.

Som Jesper lidt er inde på, tror jeg måske I nemmere kan få feedback og kritik, hvis I også selv involverer jer mere på siden :)

Alternativt måske også skriver, hvis der er noget helt konkret I gerne vil have feedback på.

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by petervesti » 05 Dec 2013, 11:36

Ja det ville helt klart hjaelpe, hvis man kunne forstaa hvad spillet gaar ud paa. Har set traileren 3 gange og forstaar det stadig ikke ;)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by vonknut » 05 Dec 2013, 12:12

Jeg kan bedre lide baggrunds grafikken end gameplay-vinduet (hvad det end viser)....
Men nu er jeg også gammel Neverhood lover:

-om ikke andet ift. soundtrack og animation

Så ville hellere se et spil i jeres grafiske univers i baggrunds grafikken, men sådan er der vel så meget....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Jell
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 20 Jun 2013, 12:37

Re: The Bearded Hero for iPad

Unread post by Jell » 05 Dec 2013, 14:01

Hehe så kom der sgu gang i jer!;) Tak for svarene!
Ja, i har nok ret - jeg burde selv være lidt mere aktiv herinde - det vil jeg prøve at få lavet om på.
Hvad angår den manglende forklaring af gameplay-delen i traileren så er det et bevidst valg. Indlæringskurven for spillet er dets svaghed og det er lige akkurat så svært at det ikke ville fungere i en 1-minuts trailer.
Jeg regner med at poste en video senere, hvor gameplayet bliver forklaret.

Vh
Anders

Post Reply