Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 13 Dec 2013, 01:25

Hej drenge og piger,

For de der skulle vaere interesserede i mit 3D Animation Software Pixie3D, saa har jeg uploadet i alt 9 nye videoer der viser nye features.
Laeg endelig en kommentar paa siden eller i denne traad.

I kan se videoerne her: http://www.pixie3d.com/web/tutorials.php

Med venlig hilsen
Søren

www.Pixie3D.com

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by Pegepinden » 13 Dec 2013, 02:04

Fantastisk. Cool projekt!
I code stuff, it is true!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by jonaz.dk » 13 Dec 2013, 10:46

Tydeligvis slet ikke lydhør for at vælge et fokusområde. Men mini 3dsmax vokser. :)
Fedt! Giv den gas!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 13 Dec 2013, 13:23

Ja, den burde nok hedde mini max i stedet for Pixie3D ;-)

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by DonSonz » 13 Dec 2013, 21:15

Først og fremmest har jeg dyb respekt for det du har gang i og hvad du indtil videre har opnået - så kæmpe respekt herfra.

Min nysgerrighed kan dog ikke afholde mig fra at spørge hvad dit mål egentlig er?

Kan se du vil udvikle et produkt med salg for øje, men hvem vil du konkurrere imod - altså hvilket segment vil du bevæge dig i?
- 3Dsmax, maya, milkshape, andet?

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 14 Dec 2013, 01:08

Det er et meget svaert spoergsmaal du stiller. Jeg vil sige at det vil vaere naivt at tro at et software skabt af en person vil nogensinde kunne konkurrerer mod store firmaer som Autodesk som har enorme resourcer at traekke paa. Grunden til at jeg startede dette projekt var ikke med et kommecielt henblik men fordi det er en perfekt maade at vise/bevise firmaer mine talenter for software udvikling/arkitektur, matematiske evener indenfor linaer algebra, oeje for detaljer og ikke mindst at jeg er i stand til at kunne arbejde paa egen haand og vaere selv-motiverende. Hvilket er en af grundende til at det har vaeret vigtigt for mig at arbejde alene paa dette projekt og ikke inddrage nogle former for tredje parts komponenter. Jeg har fornyligt haft aeren af at praesentere Pixie3D for firmaer som The Foundry, Codemasters og Rockstar Games. De var alle vild imponeret af projektet. Jeg har endda oplevet nogle af dem raabe hoejt under praesentationen: "I don't know about you guys but this is so impressive!". I torsdags blev jeg krydsforhoeret i en time per telefon af spil firmaet Splash Damage. De havde et hav af tekniske spoergsmaal samt "Hvad har motiveret dig til at lave Pixie3D", "Hvor mange brugere har du?", "Hvor lang tid har du arbejdet paa projektet?" "Har du virklig lavet alle featurene selv? - for der er saa mange!" "Har du slet ikke brugt nogen tredje parts komponenter?" "Hvordan har du lavet interfacet?" osv. Jeg har en droem om at Pixie3D en dag vil blive saa god at jeg kan lave animationer af samme kvalitet som de store drenge i industrien. Jeg har en del historier og ideer til animationer jeg gerne vil lave med Pixie3D. Saa mit foerste priotet med Pixie3D er at goere den i stand til at kunne skabe en animeret visuel fortaelling. Hvis jeg en dag kan begynde at saelge licenser til softwaret og arbejde fuldtid paa projektet har jeg opnaet den stoerste droem jeg overhovedet kunne forestille mig med projektet. Saa med andre ord laver jeg Pixie3D af egen fornoejelses skyld, uden at taenke paa at saette den i produktion til et profesionelt marked. Tanken er at jeg med tiden vil lade andre kunne downloade en version af Pixie3D og hvis der bliver et efterspoergsel paa at faa en version af Pixie3D, der kan benyttes af et professionel marked, vil jeg begynde at udvikle Pixie3D med det henblik. Jeg haaber det er et godt nok svar :)

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by DonSonz » 14 Dec 2013, 10:30

Synes faktisk det er et super godt svar.

Jeg vil tillade mig at kalde dig evangelist (i meget positiv forstand) :-)

Det er faktisk med samme indstilling jeg arbejder med Mafioso. For at stimulere og udfordre mig selv med noget jeg brænder for. Om spillet i sidste ende bliver realiseret er ikke det vigtigste lige nu, men mere at se hvor langt man kan nå.

Men som du sikkert også har måtte sande, så er der en vis tilfredsstillelse i at arbejde på egen hånd, men ulempen er, at man på ingen måde når det samme, som hvis man kunne finde nogle flere med samme interesse at alliere sig med. Specielt heller ikke hvis du ligesom jeg har et krævende fuldtidsjob. Målet ligger med andre ord længere ude i horisonten.

Endnu engang stor respekt herfra og jeg håber at du finder den niche der gør at Pixie3D finder stor udbredelse i dets segment. Uanset hvad så er du gjort af det stof, som mange spilfirmaer leder efter, så det kan du også gå efter hvis du ønsker det. Men kan godt forstå hvis du vil afprøve dine egne veje.

Keep on the good Work :-)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by Zee » 14 Dec 2013, 20:02

ZeroHero: Jeg ved godt hjemmesiden ikke er dit primære fokus, men jeg vil alligevel lige nævne to ting omkring den. Den mørke baggrundsfarve på siderne gør det lidt svært at læse teksten (som jo er sort). Hvis du lige hurtigt tweaker en af farverne eller dem begge, så vil det være en del mere behageligt at se på.
Og på siden http://www.pixie3d.com/web/ går teksten ind bag billedet, i hvert fald i Chrome.

Lyder fedt med din præsentation :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 14 Dec 2013, 20:10

Hej Zee, jeg bruger selv Chrome og jeg har ikke oplevet de fejl du beskriver. Er det muligt du evt. kan sende mig en screenshot til info@pixie3d.com saa vil jeg rette det med det samme.

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by BubbleWrapBoy » 14 Dec 2013, 21:55

Ser fedt ud. Hvis du også laver et biped-system a la Character Studio ville det være endnu mere fedt :)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by Jesper Kondrup » 15 Dec 2013, 13:35

Hey, der er godt nok sket en del siden sidst jeg så Pixie3D, mener kun der var omkring 5 videoer dengang. Spændende projekt helt sikkert! Ville ønske jeg selv havde evnerne til at lave mit eget 3d software, så kunne man få tingene 100% som man vil have dem :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 15 Dec 2013, 15:37

BubbleWrapBoy:: Jeg har faktisk i tankerne om at lave en form for generisk skelet system.
Jeg haaber paa at man vil kunne vaelge mellem forskellige typer saa som menneske, hest, ko, gris, kylling osv.
Tanken er at man i systemet vil kunne keyframe forskellige animationer i en form for kanal.
Man vil saa kunne mixe mellem disse kanaler som man har lyst til.
Alle disse kanaler vil man kunne uploade (af egen lyst) til min server.
Det vil sige at andre bruger ville kunne downloade disse kanaler og dermed dele sine animationer med hinanden.
Paa den maade vil man med tiden kunne finde et kaempe bibilotek af animationer som man kan bruge hvis man hurtigt vil saette noget op.
Ydeligere har jeg ogsaa i tankerne at man vil kunne lave en A* grid til ditte karakter system.
Foreksempel, vil man dermed kunne lave en grid der daekker en hel landsby og lade sin karakter gaa rundt i byen uden at gaa ind i bygninger og andre objekter. Det tror jeg vil vaere et super vaerktoej til store scener hvor man ikke har lyst til at bruge for meget tid paa en stor folkemaengde.

Lad mig hoere hvad I syntes om saadan et vaerktoej?

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by BubbleWrapBoy » 15 Dec 2013, 18:19

Fedt hvis du laver et skelet/biped-system, men der bliver nok ikke uploadet noget herfra. Som animator ville det jo være at hjælpe til sin egen arbejdsløshed! Sorry.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 15 Dec 2013, 21:15

Det er selvfoelgeligt et valg der vil vaere helt op til dig :)
Da karakter animering generelt er meget tidskraevende, tror jeg det vil vaere guld vaerd at kunne downloade animationer der er delt af andre brugere, for folk der ikke har animation som top prioritet eller for folk der gerne vil studere og laere kunsten at kunne animerere.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by Jesper Kondrup » 16 Dec 2013, 08:55

http://www.mixamo.com/ kommer tæt på det i snakker om, men jeg tror ikke, at det er usercontent.
- Deres autorigger fungerer i øvrigt fantastisk godt!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 16 Dec 2013, 09:43

Mon ikke deres auto-rigger virker paa samme maade som 3ds max plug-in'et: auto-weight (mener jeg den hedder). I princippet er der en forholdsvis simpel metode, hvor algoritmen gaar igennem alle vertexer i modellen og finder den naermeste 'bone' og weight'er den. Det er en feature som jeg har staerkt overvejet at implementere i Pixie3D for som du siger saa virker der faktisk ret godt! :-)

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by Zee » 17 Dec 2013, 21:25

ZeroHero: Done :)

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by DonSonz » 22 Dec 2013, 14:35

Tror det er rigtigt set, at det går mere og mere i retning af user content også ved animationer.

Unity har set lyset hvad dette angår. User content gør at det bliver hurtigere for udviklere at lave prototyper og udviklingstiden kan også reduceres. Dette har vi set inden for alle andre områder og kommer også til at se meget mere til det inden for spiludviklings området.

Er dette skidt for dem der laver udvikling, 3D, lyd , animationer m.m? - Det tror jeg bestemt ikke, men det gælder om at følge med og udnytte de nye muligheder. Brug tiden på at lave nogle gode assets og tjen på det ved at udgive det via eksempelvis assetstore.

Der vil altid være brug for eksperter inden for alle områder, så dette konflikter ikke med mulighederne for at få en professionel karriere inden for ovenstående områder. Jeg ser det mere som en mulighed for at udvide sine indtjeningsmuligheder og for at skabe et community som gør indtrængningsbarrieren mindre inden for denne branche. Altså alt i alt godt for alle.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 29 Dec 2013, 01:40

Jeg kan godt se hvorfor nogle folk i foerste aandedrag foeler sig lidt truet naar de ser en aendring i deres specifikke omraade. Jeg snakkede med en del animatorer paa mit universitet, det var omkring den tid hvor motion caption var begyndt at tage sit store indtog i spilindustrien. Mange foelte sig lidt truet fordi de var bange for at motion capturing skulle stjaele deres erhverv. Men de fandt saa ud af at motion capturing ikke kunne erstatte en animator. Der var stadig behov animatorer der kunne tage sig af data'en fra en motion capuring og blande det sammen med keyframe animation. Saa motion capturing blev bare et ekstra vaerktoej som de kunne bruge og ikke deres afloeser. Jeg tror at user content er lidt paa samme maade. Som du naevner saa vil der altid vaere brug for folk der kan mestre haandvaerket. Saa i stedet for at undgaa det, tror jeg at man vil vaere bedre tjent med at kunne bruge det og laere at udnytte det. Animation er vild tidskraevende og at lave animationer fra bunden vil vaere tosset hvis man kunne bygge ovenpaa eksisterende grundsten. Ofte modellere folk heller ikke karaktere fra bunden. Langt de fleste software har bygget en grund model som man kan bruge i langt de fleste tilfaelde. Folk der skaber teksture laver dem ogsaa sjaeldent helt fra bunden. De blander ofte gode grund teksture sammen og dermed skaber nye eller gaar ud og tager et fotos. Saa ja, jeg vil naesten tro at user content software ikke vil true kunstnere men snare vaere en ny maade at distribuere sit arbejde paa.

:)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 29 Jan 2014, 23:57

Saa har jeg opdateret min side omkring mit hjemme udviklede 3D animations software med nye videoer.
Der er kommet en raekke med videoer der viser basale polygon modellerings vaerktoejer.
Lidt flere partikel videoer og nogle smaa animationer der er renderet med den indbyggede renderer.
De smaa animationer er nok ikke noget at klappe i haenderne af endnu men der er trods alt et skridt naermere mod min droem om at havde mit eget professionelle animations software.
Jeg har hovedsagligt rettet et hav af fejl i softwaret siden sidst og er ved at kunne se en ende paa de fundne fejl beskrivelser indtil videre. Naar jeg har naaet hele listen af fundne fejl igennem har jeg bestemt mig for at udgive den saa alle der er interesserede kan downloade den GRATIS GRATIS GRATIS!!!!!!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 30 Jan 2014, 00:00

Hvis I har misset linket til min side saa er det: www.pixie3d.com og direkte link til video siden er: http://www.pixie3d.com/web/tutorials.php

I samme aandedrag vil jeg anbefale folk at kontakte mig hvis I har lyst til at hjaelpe mig med at teste softwaret.
Send mig en PM eller skriv en email til mig paa info@pixie3d.com

Tak :)

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by Jesper Kondrup » 30 Jan 2014, 00:58

Fedt!

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by DonSonz » 31 Jan 2014, 15:48

Ja, fantastisk projekt - og imponerende udført.

Ville gerne låne lidt af dine CodeSkills :)

Glæder mig til at se endnu mere nyt.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Nye videoer uploadet der viser mit 3D software

Unread post by ZeroHero » 05 Feb 2014, 12:16

Mange tak, haaber at I vil havde samme holdning efter softwaret er blevet udgivet og efter I har proevet der :-)

Post Reply