Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spil.

jeepster900
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014, 10:58

Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spil.

Unread post by jeepster900 » 03 Mar 2014, 11:13

Har fundet tegner :)

Mvh Jesper :D
Last edited by jeepster900 on 04 Mar 2014, 15:40, edited 2 times in total.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by Jesper Kondrup » 03 Mar 2014, 13:35

Synes det er lidt ærgerligt at du ikke er villig til at investere noget selv. 30 baggrunde med mange detaljer ulønnet.. hmm

jeepster900
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014, 10:58

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by jeepster900 » 03 Mar 2014, 15:17

Det er skam ikke fordi jeg ikke vil, jeg har simpelthen ikke ressourcerne til det. Der er ingen tids frist da det er gratis arbejde.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by Jesper Kondrup » 03 Mar 2014, 16:24

"Der er ingen tids frist da det er gratis arbejde."

Ja okay, det ændrer jo alting. Det er lige før jeg selv overvejer at tage opgaven, måske jeg er heldig at blive 'opdaget' igennem projektet.

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by DonSonz » 03 Mar 2014, 16:36

Jesper Kondrup wrote:"Der er ingen tids frist da det er gratis arbejde."

Ja okay, det ændrer jo alting. Det er lige før jeg selv overvejer at tage opgaven, måske jeg er heldig at blive 'opdaget' igennem projektet.
Hej Jesper

Du er hermed blevet opdaget. Der er en masse ting jeg godt kan bruge dig ulønnet til :D

Har lige set dit porte folio - der er et par fede B&W højtalere, som jeg ville ønske jeg havde råd til.
Det håber jeg der bliver når jeg har misbrugt din arbejdsiver på det skammeligste.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by ZeroHero » 03 Mar 2014, 16:39

Det er underligt hvordan folk tror at i spil branchen kan man faa folk til at arbejde gratis for sig. Man kan vel ikke forvente en haandvaerker lave sit koekken gratis ved at sige at der ikke er nogen tidsfrist eller at han/hun kan kreditere sit arbejde ved at skrive sit navn paa de ting som personen har laver for en. Hvornaar mon denne mentalitet vil aendre sig?

jeepster900
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014, 10:58

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by jeepster900 » 03 Mar 2014, 18:06

Tro mig, jeg er ikke fan er mentaliteten i og med jeg selv har arbejdet gratis i flere år. Jeg ved hvor frustrerende det er og det er ikke kun i spil branchen skulle jeg hilse fra film branchen og sige :) Men jeg er ikke et firma, jeg er musiker, jeg har valgt at gå egne veje netop fordi jeg var træt af at blive udnyttet uden udsigter til fast ansættelse. Det betyder jeg ikke har nogen penge...endnu! For jeg kæmper en ærlig kamp om at blive selvstændig og tror på min succes. Du behøver ikke skrive hvor utilfreds du er med mit opslag hvis du ikke er interesseret!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by ZeroHero » 03 Mar 2014, 19:32

Saa vidt jeg er informeret er dette et aabent forum hvor man kan udtrykke sine holdninger som man vil. Jeg syntes generelt der er for mange der soeger gratis arbejde indenfor grafik/spil og da man vil komme til at bruge tid samt tidligere optjent erfaring paa sin indsats, saa vel som man ville goere i andre erhverv, syntes jeg da det er helt iorden at sammenligne paa tvaers af forskellige erhvervs. Du skriver at du har en uddannelse indenfor 3D grafik, hvorfor udnytter du ikke det? Blot en tanke.

jeepster900
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014, 10:58

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by jeepster900 » 03 Mar 2014, 21:15

Nu var min bemærkning rettet mod de generelt sure opstød der har været mht at jeg søger gratis arbejde, ikke mindst fra dig Zero. Hvordan du får det til at blive til "sammenligne på tværs af forskellige erhverv" er mig en gåde. Intet af det der har været skrevet på disse opslag er sammenligning, alt er utilfredshed med den kedelige situation vi alle er i, nemlig den at firmaer med ressourcer udnytter finans krisen til at anskaffe sig en masse gratis arbejde. Jeg er ikke et firma, jeg har ingen ressourcer, hvis jeg havde ville jeg betale dem, jeg har gået i de samme sko og gør det stadig!

3D grafik er meget generelt og indebærer ikke at tegne, jeg kan lave musik video'er og klippe film sammen og lægge effekter på så længe jeg har baggrunds materiale (videoer, tegninger). Jeg har brug for tegninger som baggrunde for dette spil.

Jeg udnytter min uddannelse til at lave det jeg er bedst til og det er netop musik video'er, men det er ikke hvad dette opslag handler om.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by ZeroHero » 03 Mar 2014, 21:55

Jamen saa skal jeg saamend loese gaaden for dig. Sammenligningen bestod i at sammenligne gratis arbejde i forskellige erhverv.
ZeroHero wrote:Det er underligt hvordan folk tror at i spil branchen kan man faa folk til at arbejde gratis for sig. Man kan vel ikke forvente en haandvaerker lave sit koekken gratis ved at sige at der ikke er nogen tidsfrist eller at han/hun kan kreditere sit arbejde ved at skrive sit navn paa de ting som personen har laver for en. Hvornaar mon denne mentalitet vil aendre sig?

jeepster900
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014, 10:58

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by jeepster900 » 03 Mar 2014, 22:30

Jeg tænkte nok du ikke ville forstå forskellen. Et firma der har ressourcerne og bruger finanskrisen som undskyldning for at snyde unge for gratis arbejde, DET er forskellen, jeg er ikke et firma og har ikke ressourcerne. Jeg udgiver mig heller ikke for at være en der har, ej heller tilbyder jeg kontrakter hvor man skal arbejde gratis i 1-2år med "mulighed" for ansættelse. Jeg opfordrer dig til at bruge kræfter på at starte egen virksomhed eller finde ud af det hul du sidder i i stedet for at sidde og tude. Hverken du eller jeg eller nogen som helst brancher i et hvilket som helst erhverv er gavnet af at du sidder her og klager over udnyttelse. Som sagt, er du ikke interesseret i opgaven så søg videre. Det er nytteløst at sidde og bruge tid på det her. Farvel Zero!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by ZeroHero » 03 Mar 2014, 23:02

Jamen jeg har skam et godt fast arbejde som grafisk programmoer i et 3D simulerings firma, jeg ved ikke om det 'hul' du referere til som jeg aabenbart sidder og 'tuder' i (et meget fornuftigt valg af ordsprog der faar dig til at ligne en trovaerdig og professionnel person) er England, saa har du da ganske sikkert ret. Hvis du paa den maade kan hidse dig op blot fordi man knytter en kommentar i din traad, saa tror jeg da ogsaa vi skal holde her. Farvel farvel...

PS: Et godt raad du burde lytte lidt til, hvis du gerne vil havde folk skal tage dig serioes, saa proev at opfoere dig derefter, ogsaa selvom det er et online forum du kommunikere igennem.

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by Code » 04 Mar 2014, 12:45

Den her tråd går da lidt amok :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 36
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by projectolle » 04 Mar 2014, 19:53

Code wrote:Den her tråd går da lidt amok :P
Tror også der var lidt for meget saftenvand til aftensmad ;)
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tegner/Grafiker søges til simpelt 2D thriller escape spi

Unread post by vonknut » 04 Mar 2014, 23:43

Alle folk har ret til at søge andre til gratis arbejde.
-lige såvel som andre gerne må være utilfredse med det.

Men altid smart at skrive (ulønnet) i titel, så man ikke "fanger nogle på det forkerte ben"...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply