Gunjitsu

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 02 Dec 2013, 00:27

Image

Hej alle sammen, tænkte det var på tide vi fik vist Gunjitsu frem herinde.

For dem der ikke er støt på det før, så er Gunjitsu et fast-paced side-scrolling online multiplayer platform shooter .... Ja lige præcis ;)
Gunjitsu er sat i et fuldt ud voxel univers hvor alt kan smadres, og eventuelt bygges op igen.
Har allerede en tråd der handler om vores voxel engine her på fora'et, så ikke mere snak om den lige nu.

Her er et lille sneak peak (lidt ældre version end hvad vi er på nu, se i 720p+).



Spillet er et 2-6 players online spil med diverse games modes, både versus og co-op.
Spillet har player customization og spillerene kan upgrade stats via levels osv.
Og så er der selvfølgelig ranking systemer, friend-lists og alt det pjat der følger med et online spil nu til dags.

Vi er dybt inspireret af ældre klassiker som Liero og Soldat, og vores mål er at bringe denne type spil til en moderne online platform.

Decent Machine som laver spillet består af 6 kandidat studerende fra ITU's spil linje. Vi har arbejdet på det i snart 1 år nu.

Der sker en masse spændende med og omkring spillet pt, så vil holde tråden opdaterede med info om spillet, videoer screenshots osv.

PS. Hvis der findes nogle awesome pixel artists herinde som kunne tænke sig at arbejde på projektet for hyggens skyld (og cv) så kontakt mig gerne.

Image

Image

Image

Image
I code stuff, it is true!

sniller
Level 0 - Null
Posts: 9
Joined: 18 Oct 2013, 23:35

Re: Gunjitsu

Unread post by sniller » 02 Dec 2013, 11:53

Ser fedt ud, glæder mig til at prøve det.
William Kattrup

12 år, programmerer i unity

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 03 Dec 2013, 17:40

Lidt omkring player art style.

Pt. bruger vi nogle utrolig firkantet modeller som passer ok ind i vores univers - men vi vil gerne bevæge os hen mod
et lidt mere spændende design, i sær i forhold til character customization. Så vi har lavet noget koncept art som vi vil
bevæge os hen mod, men stadig tilpasse det vores voxel univers. Heldigvis har vi fået en super dygtig artist ind på holdet
der kan hjælpe til med det.

Skulle gerne blive et mix af det her og hvad vi har nu. Men kræver nok et par iterationer før vi finder det helt rigtige.

Image

Image

Image
I code stuff, it is true!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4121
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Gunjitsu

Unread post by jonaz.dk » 03 Dec 2013, 23:02

super fint projekt i har gang i. :)
Ja meget over i Liero og Soldat.

Hvad gør i med netkoden (Photon, SmartFox, uLink.. jeres eget?) og distributionen af selve spillet?

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 04 Dec 2013, 01:05

Distribution holder jeg lige ind til kroppen pt. da der sker en masse på den front jeg ikke kan sige så meget om, da intet et sikkert lige nu :lol:

Vi bruger Photon til at håndtere netværket.
Faktisk bruger vi et lidt crazy setup der involvere både Photon Cloud og Photon Server. Vil ikke gå i detaljer her, men at håndtere en voxel verden over serveren ville blive ret dyrt! Og vi er trodsalt kun et indie firma uden penge på lommen :D

Vi havde helt sikkert gået med uLink hvis pengene var til det, men vores setup spiller ret godt efterhånden.
I code stuff, it is true!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 04 Dec 2013, 01:26

I mens vi er i gang kan i jo tjekke vores hjemmeside, som er i gang med at blive lavet.

http://gunjitsugame.com/
I code stuff, it is true!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 04 Dec 2013, 16:57

Hej igen!

Vi er hoppet på Steam Greenlight og ville give det et par dage uden at fortælle folk om det.
På den måde kunne vi se vores faktiske tal fra 'average joe" som kom forbi og så spillet uden selv at påvirke det.

Men efter 24 timer har vi allerede fået så sindsygt mange votes of views at vi har de tal vi skal bruge.
Og de ser heldigvis fremragende ud! :)

Så hvis i har lyst så giv det et 'YES' vote eller del linket:

http://bit.ly/1cXkDlg

Image
I code stuff, it is true!

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Gunjitsu

Unread post by DonSonz » 06 Dec 2013, 11:50

Hermed gjort.

Glæder mit til at høre nyt!

User avatar
neo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 09 Apr 2013, 21:05
Location: Viborg
Contact:

Re: Gunjitsu

Unread post by neo » 06 Dec 2013, 15:44

Det ser sjovt ud :) Jeg har spillet meget Soldat, så glæder mig til at se hvad jeres spil har at byde på i den genre.

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 06 Dec 2013, 17:06

Tak skal i have!

Vi burde gerne lave et mere alsidigt spil end soldat. Flere varierende game modes, våben, grenades osv osv. Udover det er der jo player level system, våben upgrades, ranking systems mm. Bland mulighederne i nyere spil som League of Legends med denne genre så er vi over mod Gunjitsu. Vi sigter måske lidt højt for første spil. Men ellers er det jo ikke sjovt :lol:

Men som det er nu synes jeg allerede vores grappling hook gør en kæmpe forskel. Man kan virkelig blive god til til spillet!

I forhold til Steam Greenlight vil jeg lige nævne at vi allerede har fået en del 1000'ende stemmer og at vores % antal er bedre end average Top 50, så håber vi kan blive greenilt inde for få mdr! Så mange tak til alle der har været inde og stemme.
I code stuff, it is true!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 07 Jan 2014, 00:33

Pathfinding til vores horde mode er ved at være done.

Image

Og den updater dynamically vores grid så snart man ødelægger dele af en level:

Image

Er også i gang med at skrive AI delen til vores horde mode pt. Er dog et helvede med vores netværks setup, men vi skal nok nå der hen :roll: .

Udover det har vi gang i en masse pixel art til nye levels.

Edit: Ahh ja glemte lige vores nye voxel physics system (postede også denne del i vores engine thread):

I code stuff, it is true!

User avatar
RetroPixelGames
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 14 Jan 2014, 22:45
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Gunjitsu

Unread post by RetroPixelGames » 15 Jan 2014, 14:17

Ser super fedt ud! Godt arbejde
Oliver - Pixel Art artist @indiegame wanna B
Visit http://www.RetroPixelGames.com

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Gunjitsu

Unread post by DonSonz » 15 Jan 2014, 16:16

Hej Lasse

Synes det ser fedt ud og har en ret god stil.

Men har lige et par spørgsmål:

Hvilke platforme forventer i at udvikle til? og I givet fald hvem er så målgruppen (er den stor nok til at der kan tjenes penge på det, eller er målet noget andet)?

Synes at Jeres hjemmeside er ved at tage form, men i kunne måske godt udnytte de svævende bygninger i siderne som menupunkter?

I henviser til at man skal støtte Jer på Kickstarter, men kan ikke finde noget der - hvorfor ikke?

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 21 Jan 2014, 18:55

DonSonz wrote:Hej Lasse

Synes det ser fedt ud og har en ret god stil.

Men har lige et par spørgsmål:

Hvilke platforme forventer i at udvikle til? og I givet fald hvem er så målgruppen (er den stor nok til at der kan tjenes penge på det, eller er målet noget andet)?

Synes at Jeres hjemmeside er ved at tage form, men i kunne måske godt udnytte de svævende bygninger i siderne som menupunkter?

I henviser til at man skal støtte Jer på Kickstarter, men kan ikke finde noget der - hvorfor ikke?
Lige et forsinket svar hehe.

1. PC, MAC og Linux er første prioritet. Der bliver også arbejdet på Xbox One fra vores partners side pt. og vi har allerede testet spillet med en controller for at se om det gav mening, hvilket jeg mener det godt kan.
Vores målgruppe er udover det segment som har nydt spil som Soldat og Liero, folk med hang til hurtig fast-paced action (Shooters fx). Tror Gunjitsu er et sjovt og anderledes indie alternativ til folk i denne gruppe. Men målgruppen viser sig jo først rigtigt når man tester spillet. For eksempel fik vi overraskende god feedback fra børn i alderen 10-15 år som prøvede det, hvilket vi ikke havde forventet.
Men overordnede laver vi også spillet fordi vi selv synes det er sjovt, og fordi vi som studerende har en unik chance for at satse på et produkt uden de store omkostninger. Så snart vi er færdige og står med et fuldtids job så er det ikke så nemt mere.

2. Hjemmesiden er slet ikke færdig og der skal laves en del om på den. Men da fokus er på spillet, er vores hjemmeside designer/programmør sat til at lave nye baner :)

3. Ideen var at vi skulle have kørt en kickstarter i november/december. Men vi var ikke tilfredse med hvad vi havde i forhold til video. Så den er udskudt og noget vi arbejder på for tiden. Men vi har ikke travlt, så vi venter til vi synes det er i orden.
I code stuff, it is true!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 21 Jan 2014, 18:56

RetroPixelGames wrote:Ser super fedt ud! Godt arbejde
Mange tak. Kan se vi deler en forkærlighed for pixels ;)
I code stuff, it is true!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 27 Feb 2014, 21:23

Gunjitsu nyheder snart! :roll:
I code stuff, it is true!

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Gunjitsu

Unread post by DonSonz » 27 Feb 2014, 21:47

:) Spændende

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 01 Mar 2014, 01:32

Kan godt løfte lidt af sløret nu.

Decent Machine (det os) har opsagt vores samarbejde med vores gamle partner og underskrevet en samarbejd og Publishing deal med det
London baseret spil firma BEATNIK games.

Gunjitsu vil i første omgang udkomme på Steam til diverse platforme, og vi har eventuel mulighed for senere at udgive på et par af de nye konsoller.

Udover det har den talentfulde concept artist Flemming Schmidt, joinet vores team. Han skal være med til at strømline vores grafiske udtryk
og hjælpe til med texturing osv. I kan se hans portfolio her: https://sites.google.com/site/flemmingd ... julegrisen.

Mens det grafiske udtryk får en overhaling, arbejder vi med at kode vores client del, sætte vores database stuktur op og integrere Steamworks
så vi kan begynde at køre tests via Steam inde for kort tid. Disse test skal lede hen til vores Alpha.

Så der sker en masse spændende ting, og nu da Gunjitsu vil blive udgivet på minimum en stor platform er vi meget lykkelige! :)
I code stuff, it is true!

User avatar
Watson
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 24 Jan 2014, 18:53
Location: 8751 Gedved
Contact:

Re: Gunjitsu

Unread post by Watson » 01 Mar 2014, 01:49

Smukt arbejde og tillykke med Beatnik games :)

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 01 Mar 2014, 04:28

Watson wrote:Smukt arbejde og tillykke med Beatnik games :)
Tak!
I code stuff, it is true!

nils
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2008, 12:07
Contact:

Re: Gunjitsu

Unread post by nils » 04 Mar 2014, 15:39

Ja det ser spændende ud. Held og lykke med det! Jeg glæder mig til at prøve det.
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 31 Mar 2014, 15:06

Image

Well så er det lidt mere officielt end før :lol:

Vi burde også snart kunne vise vores nye character design frem. En nye basis 3D model er igang med at blive færdiggjort i London hos Beatnik Games ud fra vores nye concept art.
Udover det burde vi snart kunne køre de første tests på steam med vores nye server kode og begynde at lukke et par stykker ind til tests af hele systemet.
I code stuff, it is true!

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Gunjitsu

Unread post by Code » 09 Apr 2014, 07:26

Ser så cool ud, virker til at være noget nice voxel stuff I har lavet :)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 11 Apr 2014, 15:12

Code wrote:Ser så cool ud, virker til at være noget nice voxel stuff I har lavet :)
Det fungere sgu også ret godt efterhånden. Og får en ekstra gang polish her i weekenden da vi fandet et par bugs :D
I code stuff, it is true!

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Gunjitsu

Unread post by Pegepinden » 21 May 2014, 13:06

Image


Blog update med lidt info om spillet, hvor vi startede og hvor vi er nu:

http://bit.ly/wearedk
I code stuff, it is true!

Post Reply