Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Stiver112
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 May 2014, 11:57
Contact:

Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Stiver112 » 06 May 2014, 13:29

Hej udviklere,

Jeg hedder Thomas, og har siden http://www.nemprogrammering.dk/

Vi har her igår lanceret et nyt videokursus på dansk om spiludvikling i Unity

Se det her: Spiludvikling i Unity

Og her tænker jeg så, hvem er bedre til at give feedback på sådan et kursus end jer! :D

Sååå...hvis i har tid og lyst, så kom gerne med lidt feedback!
Besøg min hjemmeside, hvor man kan lære at lave sin egen hjemmeside fra bunden

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Karsten » 06 May 2014, 15:22

Hvorfor er det lavet på dansk?
Er det ikke begrænset hvor mange brugere der kan få glæde af det på dansk?

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Kristian Hedeholm » 06 May 2014, 17:33

Hej Stiver112

Jeg vil meget gerne komme med noget feedback på jeres undervisning materiale. Desværre synes jeg ikke rigtig jeg kan finde selve videoerne.
Det eneste sted jeg kunne finde videoerne var under "Download alle vores kurser" - og der ville I have 69,95 kr for hele kurset? Det er sikkert en fin pris, men når i skriver "Gratis Danske Video tutorials" på det link som du linker til, så har jeg ikke helt lyst til at gribe til pengepungen.

Karsten:
Min oplevelse er, at der er rigtig mange børn som gerne vil lære at lave spil, men de har ikke helt alle de engelsk kundskaber der skal til, for at forstå hvad der bliver sagt i almindelige videoer. Så at lave videoerne på dansk giver fint mening i min bog.
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Jesper Kondrup » 06 May 2014, 19:34

Du skal lidt ned på siden: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... -unity.php

Synes i øvrigt at det er super fint! Og det giver også fin mening for mig, at det er dansk (der er nok engelsk materiale derude i forvejen). Vil tage et længere kig ved lejlighed.

Du burde også sende et link afsted til Grenå It college og 3D college, det vil passe lige i deres boldgade.

Stiver112
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 May 2014, 11:57
Contact:

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Stiver112 » 06 May 2014, 21:44

Hej Alle,

Tusind tak for jeres feedback. Med hensyn til valget af sprog, så er hele sitet på dansk. Derudover så synes jeg ikke der var så meget på dansk der ude om emnet, og dermed var det etåbenlyst valgt.

Til historien skal det også nævnes at der faktisk er rigtig mange ordblinde som bruger sitet ( ja, NemProgrammering.dk er the shit i de ordblindes miljø ). Videoer på engelsk tror jeg ville svære for ordblinde, da de i forvejen har svært ved dansk. Fordelene ved videoer for dem er jo at de ikke skal læse sig til viden, men kan få det ind visuelt og igennem ørene :-)

@Kristian - som der også bliver skrevet så er der på landingssiden en oversigt lidt længere nede med links til aller videoerne. Man kan se alle videoerne online gratis, men hvis man vil have dem ned på sin egen computer og med en tur i sommerhuset, så må man betale lidt for det ;-)

Mvh.
Thomas
Besøg min hjemmeside, hvor man kan lære at lave sin egen hjemmeside fra bunden

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by ZeroHero » 06 May 2014, 23:55

Jeg har ikke set det hele igennem men jeg syntes det er et rigtigt godt initiativ.
Jeg har foer set nogle af jeres andre videoer fra de andre kategorier som ogsaa er gode.
Hvis man skulle kritisrere lidt saa gaar syntes jeg der gaar meget tid med ting som "ehmm", "oehhh" og andet tidspilde samt underlige udtryk som: "hvis du gaar rundt med en ide i kroppen" - kan man det? har man ikke sine ideer i hovedet? :) det virker bare ikke saa forberedt/professionelt af personen der laegger stemme til videoen. Dog tror jeg at en en simpel video redigering kunne luge ud i de meste. Men paa den anden side saa er det jo GRATIS, saa det er bestemt noget man burde kunne leve med.

Generelt flot arbejde!

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Karsten » 07 May 2014, 08:50

Det kan da godt være jeg tager fejl og at der er mange danskere derude som ikke kan engelsk men godt vil lære Unity 3D.

Problemet for mig er bare at selve programmet er på engelsk.
Og programmeringen er på engelsk.

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke man kommer langt i Unity uden at kunne et minimum af det engelske sprog.

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Kristian Hedeholm » 07 May 2014, 09:50

Stiver112:

Haha, det viser sig, at jeg bare ikke kunne finde ud af at klikke på det rigtige link i oversigten. Jeg fik kun klikket på "0 Intro til dette spiludviklingskursus" - og det kom der jo ikke så meget video ud af.
Måske I skulle smidet et lille "Video" ikon på alle de sider som indeholder en video, efter overskriften? Bare så der ikke er nogen der misforstår jeres user interface.

Det lyder som en helt fin Business model at man skal betale for at hente videoerne, men hvis det er jeres tanke rent faktisk også at tjene penge på videoerne, vil jeg nok vælge at lægge videoerne et andet sted end Youtube. Der findes så mange Youtube video download website, så hvis en lille pirat endelig ville se jeres videoer i sommerhuset, så vil det være temmelig nemt at gøre, uden at skulle betale.
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by DonSonz » 07 May 2014, 15:49

Synes det er nogle gode videoer I har fået lavet.

Men hvis I skal tjene penge på videoer så ville jeg personligt foretrække at de dækkede mere komplicerede områder.
Jeres videoer er i min optik rettet imod nybegyndere (hvilket sikkert også dækker målgruppen) og det er jeg i tvivl om er ok at tage penge for. Ville selv føle mig snydt hvis ikke jeg på forhånd kendte til niveauet.

Men måske I kan benytte disse videoer som teasere og så charge for videoer der borer dybere.

Der ligger for øvrigt en række gode videoer på Unitys side som dækker meget af det samme og samtidig bredere.

Men ellers et flot initiativ og samtidig godt udført.

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by DonSonz » 07 May 2014, 15:54

Kan se jeg har misforstået det lidt.
Det er gratis, men koster at downloade.

Sorry :-)

Stiver112
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 May 2014, 11:57
Contact:

Re: Dansk kursus i spiludvikling i Unity

Unread post by Stiver112 » 07 May 2014, 17:24

Hej igen,

Tak for jeres feedback :)

Angående det kluderede sprog og manglende forberedelse, så har i helt ret. Det kunne godt være bedre....

Det er dog tit nye personer jeg tager ind til hver serie, og ofte rammer man ikke altid den samme høje kvalitet (selvom jeg forsøger på det). Jeg synes dog ikke at Lars gør det decideret dårligt, men der er selvfølgelig lidt steder hvor der snubles over ordene osv...

Prøv evt. at se vores Java kursus, som jeg nok synes er et af de bedste og mest vel profucerede kurser vi har.

Det er denne kvalitet jeg stræber efter, men desværre aldrig heelt når.

Med hensyn til at kunne downloade videoerne fra youtube så har i helt ret. Det er også derfor jeg hoster 50% af alle videoerne selv via rmtp stream i andre serie (som gør det sværer at downloade). Jeg har bare ikke fået sat det op på UNity og Java endnu...

Mvh.
Thomas
Besøg min hjemmeside, hvor man kan lære at lave sin egen hjemmeside fra bunden

Post Reply