Ny Bruger på sitet :)

Voodoo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 07 May 2014, 16:33

Ny Bruger på sitet :)

Unread post by Voodoo » 07 May 2014, 16:45

Hey folkens.

Jeg er totalt grøn ang spiludvikling så jeg tænkte at jeg ville lave en bruger herinde for at få lidt tips og tricks og lære en masse :)

Pt. har jeg hentet Unity 3d til selve udviklingen, og jeg har også blender hvor jeg har en smule erfaring I modellering fra min "ungdom".

Så man kan sige at jeg har værktøjet til at bygge, men hverken viden eller erfaring nok til selv at skabe noget uden tutorials og scripts jeg ikke selv har lavet. Og det er jo lidt kedligt.
Så jeg håber på at få lidt mere viden herinde blandt andet.

Er er nogle gode tutors I kan anbefale ?
Helst nogle der køre I Java scripts, da det er det sprog jeg er ved at fange det basale I.

Mine hovedinteresser er Tower Defense spil og FPS (Men der skal der nok en del mere tid til da jeg er alene om at lære og lave noget pt)

Jeg har kigget lidt på tutorials på youtube som sagt, men er ikke videre begejstret da de fleste "Tower defense tutorials" aldrig byder på at man lære at lave et spil fra a-z. De fleste sættr en masse ideer igang hos en, hvilket er fedt, men som ny så ender man bare op med en masse ufærdige projekter, så man bliver lidt modløs.... især GUI delen har jeg haft svært ved at finde noget konkret på medmindre man investere I NGUI... Nå men må hellere slutte for nu så det ikke bliver en roman :D

Jeg glæder mig til at høre lidt fra jer og komme med på "vognen" :D

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Ny Bruger på sitet :)

Unread post by Jesper Kondrup » 07 May 2014, 20:10

Velkomen til, tag evt. et kig herinde i denne tråd (Unity tutorials på dansk):
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... 815#p14815

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Ny Bruger på sitet :)

Unread post by DonSonz » 07 May 2014, 20:32

Velkommen til :-)

Du kan bruge Jespers link eller se på Unity's egne tuturials.
Synes begge er ret gode når man som du er Unity begynder.

Når du er kommet lidt i gang kan du måske kigge på Tower Defence Toolkit i Unity's Assetstore, som er et C# framework til Tower Defence spil:
https://www.assetstore.unity3d.com/#/content/1024

Kan godt anbefale NGUI indtil Unity forhåbentlig snart kommer med et "godt" UI.

Playmaker er også anbefalelsesværdigt.

Men ellers bare i gang med småprojekter og lær værktøjet og scripting at kende. Der er masser af tips'n tricks på nettet.

Happy coding :-)

Voodoo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 07 May 2014, 16:33

Re: Ny Bruger på sitet :)

Unread post by Voodoo » 07 May 2014, 21:33

Sweet :D og tak for svar og velkomst :P

Jeg laver mig nok en tråd når projektet er i gang så jeg løbende kan stille lidt mere specifikke spørgsmål.

Men inden jeg bare spørger løs så terper jeg da lige lidt på det i allerede har givet mig at rode med :D
Jeg er taknemmelig for at kunne være en del af sitet og at i gider tage jer tid til en noob.
-Med tiden så kan jeg forhåbentligt også hjælpe andre.

Off to study i go.

*wrooooom*

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Ny Bruger på sitet :)

Unread post by Karsten » 08 May 2014, 11:03

Så vidt jeg ved kommer der nyt GUI i Unity i løbet af sommeren og det er muligvis lavet af drengene bag NGUI.
Der skulle kommer en version 4.xxx om et par måneder inden Unity 5 releasen.

Desuden er det nuværende GUI system ikke så slemt som dets rygte :-)

Voodoo
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 07 May 2014, 16:33

Re: Ny Bruger på sitet :)

Unread post by Voodoo » 08 May 2014, 13:32

@ Karsten. https://www.youtube.com/watch?v=5wcODp8Sh8o
I denne video bekræftes præcis det du siger ang nyt GUI i Unity.
:D

Jeg har kigget en smule på tuts ang Unity´s nuværende GUI og det virker ikke håbløst, dog virker det lidt bagefter i forhold til resten af Unity og NGUI etc.

Det nye ser ud til at blive ret spændende og mere brugervenligt, så det glæder jeg mig til ;)

Og når jeg skal til at rode med GUI i mit spil, så er der gået en del måneder gætter jeg på, så jeg vælger ikke at investere i NGUI eller lign. Jeg synes deres free version ødelægger for meget med deres vandmærke. Så tålmodighed er svaret, da jeg ikke har tænkt mig at investere så længe jeg lære.

Stiver112
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 06 May 2014, 11:57
Contact:

Re: Ny Bruger på sitet :)

Unread post by Stiver112 » 18 May 2014, 18:22

Måske kan dette kursus på NemProgrammering.dk om spiludvikling hjælpe dig!

Det går måske lidt stærkt nogle steder og det er kun 2D, men det burde kunne give dig et indtryk af UNity og hvilke muligheder det giver dig.

Der bruges C#, men hvis du f.eks lære lidt Java fra Java kurset fra selv samme site, burde du kunne være med!

Håber det kan hjælpe dig... :)
Besøg min hjemmeside, hvor man kan lære at lave sin egen hjemmeside fra bunden

Post Reply