hej venner
Jeg har en ide
alle de programør eller animator devloper der læser det her som ik har arbejde , eller har.
Lad os lave en xbox360 live arcade spil. Jeg selv er kun en gamecreator og tegner.jeg har ikke forstand på programering eller animation. men jeg har disignet nogle spil på papir. der er en skyde spil i stil med contra eller en shoot em up spil i stil med virtual cop, eller hvad som helst. men arbejdet det forgår i fritiden . man arbejder på XNA dev kit som man kan hente gratis, så lad os prøve det ,vi har intet at miste, jeg selv er kun en anminlig lønmodtager som jer, vi kunne lave en team som i sin fritid lave spillet.vis det sælger godt så åbner vi en spillefirma ellers har vi prøvet det
xboxlive spil udvikling i fritiden
Re: xboxlive spil udvikling i fritiden
Ville du ikke lave et DS spil for 14 dage siden?
Hvis dine idéer planer er så flygtige hvordan vil du så forvente at folk gider investere deres tid i dem?
Men det er godt at se at du denne gang har valgt et sigende navn til tråden, men dog har du ikke taget det feedback vonknut kom med i den anden tråd til dig... Hvilket altså IGEN betyder at det du skriver ikke virker ret tiltrækkende for eventuelle samarbejdspartnere.
Noget andet som jeg undlod at skrive i den anden tråd, men som jeg også allerede der tænkte på er følgende:
Hvor gammel er du? For du formulerer dig/staver ikke ret godt. Normalt betyder det at du enten er 11 år, er ny indenfor det danske sprog (kommer fra et land hvor der tales et andet sprog), er ordblind eller er mentalt retarderet (men det går jeg ikke udfra). Når du som person er interesseret i at finde nogle at arbejde sammen med vil det være i din egen interesse at få udelukket nogle af de muligheder. Så hvis du f.eks. er ordblind eller er fra Thailand og har boet få år i Danmark kan det være en fordel at skrive det, så ved folk at det er grunden til dine mangelfulde sproglige evner og at det ikke er en af de "værre" valgmuligheder der ligger til grund for det.
P.S. Hvad er en gamecreator?
Hvis dine idéer planer er så flygtige hvordan vil du så forvente at folk gider investere deres tid i dem?
Men det er godt at se at du denne gang har valgt et sigende navn til tråden, men dog har du ikke taget det feedback vonknut kom med i den anden tråd til dig... Hvilket altså IGEN betyder at det du skriver ikke virker ret tiltrækkende for eventuelle samarbejdspartnere.
Noget andet som jeg undlod at skrive i den anden tråd, men som jeg også allerede der tænkte på er følgende:
Hvor gammel er du? For du formulerer dig/staver ikke ret godt. Normalt betyder det at du enten er 11 år, er ny indenfor det danske sprog (kommer fra et land hvor der tales et andet sprog), er ordblind eller er mentalt retarderet (men det går jeg ikke udfra). Når du som person er interesseret i at finde nogle at arbejde sammen med vil det være i din egen interesse at få udelukket nogle af de muligheder. Så hvis du f.eks. er ordblind eller er fra Thailand og har boet få år i Danmark kan det være en fordel at skrive det, så ved folk at det er grunden til dine mangelfulde sproglige evner og at det ikke er en af de "værre" valgmuligheder der ligger til grund for det.
P.S. Hvad er en gamecreator?
Re: xboxlive spil udvikling i fritiden
Hårde men sande ord.
Fair nok hvis man ikke er så god til sproget og fair nok at man er neewbie f.eks. med hensyn til spiludvikling.
Men som med alle andre ting, så tiltrækker man bedre folk, hvis man virker seriøs på overfladen.
Man kan være nok så seriøs, men hvis andre ikke kender en og ikke umiddelbart kan se det, så vil de med det samme afskrive en.
-og så får man aldrig chancen til at bevise om man kan noget...
Fair nok hvis man ikke er så god til sproget og fair nok at man er neewbie f.eks. med hensyn til spiludvikling.
Men som med alle andre ting, så tiltrækker man bedre folk, hvis man virker seriøs på overfladen.
Man kan være nok så seriøs, men hvis andre ikke kender en og ikke umiddelbart kan se det, så vil de med det samme afskrive en.
-og så får man aldrig chancen til at bevise om man kan noget...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: xboxlive spil udvikling i fritiden
Zee jeg tror du slet ik har fattet noget , og nej jeg er ikke 11år, jeg er ikke fra thailand.
jeg prøver bare at finde folk som har lyst til at lave noget, der er mange talenter, som ik kommer vider,
Jeg er god til at tegne og lave figure og baner på papir, så er der måske andre der er god til at programer og nogle andre der gode til at lave animation.Så det med ds en kan førest starte når det er prøvet,
Zee måske er der små fejl når jeg skriver, men det betyder ik at ,du er mere prof. du ved ik en gang hvad en game creator betyder.
Jeg har ideen og venter på nogen som kan være med. xna dev kit som man kan downloade er gratis at hente.
jeg syntes folk der tror jeg ik er seriøs , skal vide at man aldrig skal fortælle det hele på nettet, kun privat :roll:
så dem der er med på ideen som har virkelig har lyst , skal downloader xna dev kiten og prøve den af.
vis de kan finde ud af den, så har jeg game iden på papir.
Zee har du prøvet at spille. virtual fighter ..tekken.. wipeout..power stone...contra...house of the dead.. mario..sonic-- 8-)
det er den game stil design , jeg har. jeg er ligeglad om dem jeg kommer til at arbejde med skriver dårligt eller snakker ik flydende dank, bare de kan arbejde godt, ny begynder er også et plus :lol:
jeg prøver bare at finde folk som har lyst til at lave noget, der er mange talenter, som ik kommer vider,
Jeg er god til at tegne og lave figure og baner på papir, så er der måske andre der er god til at programer og nogle andre der gode til at lave animation.Så det med ds en kan førest starte når det er prøvet,
Zee måske er der små fejl når jeg skriver, men det betyder ik at ,du er mere prof. du ved ik en gang hvad en game creator betyder.
Jeg har ideen og venter på nogen som kan være med. xna dev kit som man kan downloade er gratis at hente.
jeg syntes folk der tror jeg ik er seriøs , skal vide at man aldrig skal fortælle det hele på nettet, kun privat :roll:
så dem der er med på ideen som har virkelig har lyst , skal downloader xna dev kiten og prøve den af.
vis de kan finde ud af den, så har jeg game iden på papir.
Zee har du prøvet at spille. virtual fighter ..tekken.. wipeout..power stone...contra...house of the dead.. mario..sonic-- 8-)
det er den game stil design , jeg har. jeg er ligeglad om dem jeg kommer til at arbejde med skriver dårligt eller snakker ik flydende dank, bare de kan arbejde godt, ny begynder er også et plus :lol:
Re: xboxlive spil udvikling i fritiden
Man fristes til at nøjes med at skrive "I rest my case"... :shock:
JAPPA: Du har ret i at der sidder forskellige folk "derude" som har forskellige evner indenfor spiludvikling, og hvis man kunne samle nogle af dem kunne man med lidt hårdt arbejde og meget held muligvis få en form for succesfuldt produkt ud af det.
Det som jeg og vonknut så prøver at gøre dig opmærksom på er at hvis DU vil tiltrække disse mennesker er DU nødt til at fremstå anderledes end du gør pt.
Du ser jo dig selv som dygtig indenfor de områder du arbejder med, og vil gerne have andre talentfulde mennesker til at støtte op om dit projekt og det kræver ikke bare at du selv ER dygtig men i høj grad at du FREMSTÅR dygtig (og seriøs). Det handler om marketing, du kan jo også have lavet et super godt spil og alligevel se det dumpe fælt økonomisk, fordi du ikke har fået markedsført det godt nok. Og det er her jeg siger du fejler, du sælger hverken dig selv eller dine projekter godt nok til at jeg kan forestille mig at du har fået bunker af henvendelser fra interesserede folk.
Og læs så lige min først post igen, du forstod den tydeligvis ikke 8-)
Og nej "gamecreator" er ikke en titel i spil-industrien.
Lækker name-dropping, jeg glæder mig til at se dit "Sonic & Mario in House of the Dead - Wipeout edition" spil, det er en interessant blanding
Min bottomline er følgende: At søge folk til et fritidsprojekt er som at søge folk til et job, bare sværere da man ikke kan tilbyde dem løn. Derfor er det meget vigtigt at man bruger tid på at lave et godt velformuleret opslag... Og det er jo ikke for min skyld du skal gøre det, men din egen. Du kan misforstå det jeg har skrevet alt hvad du vil, og tænke at jeg er en amatøragtig idiot der kalder dig en ordblind thailænder, men det ændrer ikke på det faktum at dit mangelfulde opslag ikke virker efter hensigten. Og hvis du vælger at tage noget kritik til dig (fra f.eks. vonknut og jeg), tænke over det og lave et forbedret opslag så kan det øge dine chancer for at finde ligesindede betragteligt. Dog er det som tidligere nævnt i sig selv en ekstrem svær opgave, jeg er selv igang med et fritids spil-projekt og kender til nogle af problemerne.
Men du skal da have props for din iværksætterånd og din ivrighed for at få lavet nogle spil, håber du kommer i gang med et spændende og lærerigt projekt.
P.S. Du har postet tråden i et helt forkert forum, den hører helt sikkert ikke til under "IGDA".
JAPPA: Du har ret i at der sidder forskellige folk "derude" som har forskellige evner indenfor spiludvikling, og hvis man kunne samle nogle af dem kunne man med lidt hårdt arbejde og meget held muligvis få en form for succesfuldt produkt ud af det.
Det som jeg og vonknut så prøver at gøre dig opmærksom på er at hvis DU vil tiltrække disse mennesker er DU nødt til at fremstå anderledes end du gør pt.
Du ser jo dig selv som dygtig indenfor de områder du arbejder med, og vil gerne have andre talentfulde mennesker til at støtte op om dit projekt og det kræver ikke bare at du selv ER dygtig men i høj grad at du FREMSTÅR dygtig (og seriøs). Det handler om marketing, du kan jo også have lavet et super godt spil og alligevel se det dumpe fælt økonomisk, fordi du ikke har fået markedsført det godt nok. Og det er her jeg siger du fejler, du sælger hverken dig selv eller dine projekter godt nok til at jeg kan forestille mig at du har fået bunker af henvendelser fra interesserede folk.
Og læs så lige min først post igen, du forstod den tydeligvis ikke 8-)
Og nej "gamecreator" er ikke en titel i spil-industrien.
Lækker name-dropping, jeg glæder mig til at se dit "Sonic & Mario in House of the Dead - Wipeout edition" spil, det er en interessant blanding
Min bottomline er følgende: At søge folk til et fritidsprojekt er som at søge folk til et job, bare sværere da man ikke kan tilbyde dem løn. Derfor er det meget vigtigt at man bruger tid på at lave et godt velformuleret opslag... Og det er jo ikke for min skyld du skal gøre det, men din egen. Du kan misforstå det jeg har skrevet alt hvad du vil, og tænke at jeg er en amatøragtig idiot der kalder dig en ordblind thailænder, men det ændrer ikke på det faktum at dit mangelfulde opslag ikke virker efter hensigten. Og hvis du vælger at tage noget kritik til dig (fra f.eks. vonknut og jeg), tænke over det og lave et forbedret opslag så kan det øge dine chancer for at finde ligesindede betragteligt. Dog er det som tidligere nævnt i sig selv en ekstrem svær opgave, jeg er selv igang med et fritids spil-projekt og kender til nogle af problemerne.
Men du skal da have props for din iværksætterånd og din ivrighed for at få lavet nogle spil, håber du kommer i gang med et spændende og lærerigt projekt.
P.S. Du har postet tråden i et helt forkert forum, den hører helt sikkert ikke til under "IGDA".