Værktøjer til at bygge prototyper
-
- Level 0 - Null
- Posts: 3
- Joined: 05 Feb 2015, 00:09
Værktøjer til at bygge prototyper
Hej,
Er der nogle her inde som har erfaringer med at bruge et framework til at producere "hurtige", 2D spil-prototyper?
Jeg arbejder på et projekt, hvor vi måske for brug for at skulle lave en række prototyper og er interessseret i at undersøge hvad der er muligt.
Jeg ved det er ret åbent, men vil meget gerne høre hvis nogle har holdning eller erfaringer med at bygge spilprototyper på 5-10 dage. Værktøje, overvejelser mm.
Prototyperne skal kunne spilles på android og ios men skal ikke opdateres senere.
På forhånd tak!
Michael
Er der nogle her inde som har erfaringer med at bruge et framework til at producere "hurtige", 2D spil-prototyper?
Jeg arbejder på et projekt, hvor vi måske for brug for at skulle lave en række prototyper og er interessseret i at undersøge hvad der er muligt.
Jeg ved det er ret åbent, men vil meget gerne høre hvis nogle har holdning eller erfaringer med at bygge spilprototyper på 5-10 dage. Værktøje, overvejelser mm.
Prototyperne skal kunne spilles på android og ios men skal ikke opdateres senere.
På forhånd tak!
Michael
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
-
- Level 0 - Null
- Posts: 3
- Joined: 05 Feb 2015, 00:09
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
og det er også til 2D?
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Fusion er vist endnu hurtigere til at nå frem til "grove" resultater/2d prototyper, men unity er naturligvis et ret safe bet. - og nok også bedre i længden
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 225
- Joined: 24 Oct 2008, 09:31
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Unity +1
Jeg har arbejdet med rigtigt mange værktøjer gennem tiden og intet slår Unity i ren produktivitet. Det har desuden den store fordel at det ikke *kun* er til prototyper - du behøver ikke skifte værktøj når du går igang med det rigtige produkt, alt hvad du har lært under prototype stadiet kan stadig bruges.
Jeg har arbejdet med rigtigt mange værktøjer gennem tiden og intet slår Unity i ren produktivitet. Det har desuden den store fordel at det ikke *kun* er til prototyper - du behøver ikke skifte værktøj når du går igang med det rigtige produkt, alt hvad du har lært under prototype stadiet kan stadig bruges.
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Unity (+ assets fra Unity assetstore)
-
- Level 11 - Dark arts intermediate
- Posts: 119
- Joined: 25 Aug 2013, 11:39
- Location: Denmark, Copenhagen
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Kan anbefale følgende assets Ferr2D terrain Tool og Uni2D.
Selvfølgelig afhængig af Jeres behov.
Selvfølgelig afhængig af Jeres behov.
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Hvis det bare er til prototyping er Processing et ganske effektivt lille værktøj. Ganske nemt at få noget let og overskueligt gøgl frem Ellers ++ for Unity.
Selvom det ikke er noget jeg direkte har prøvet selv, så ser det ud til at det burde være ekstremt let til at få til at køre på Android, og iOS er vidst heller ikke helt af vejen (fx. via https://itunes.apple.com/dk/app/process ... d492576043).
Selvom det ikke er noget jeg direkte har prøvet selv, så ser det ud til at det burde være ekstremt let til at få til at køre på Android, og iOS er vidst heller ikke helt af vejen (fx. via https://itunes.apple.com/dk/app/process ... d492576043).
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Unity har fra og med version 4.3 haft 2D support. Man kunne dog sagtens lave 2D spil før, er bare sindsygt nemt nu. Arbejder selv med deres 2D system for tiden og det er super nemt at gå til. Og så er det cross platform.
Synes faktisk at det er nemmere at prototype 2D i Unity frem for at bruge processing eller SDL biblioteket fx (C++/C#). Skal dog siges at jeg har arbejdet et par år i Unity så måske er learning curve lidt slemmere end jeg husker, men der er masser gode tutorials til Unity: http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/2d
Synes faktisk at det er nemmere at prototype 2D i Unity frem for at bruge processing eller SDL biblioteket fx (C++/C#). Skal dog siges at jeg har arbejdet et par år i Unity så måske er learning curve lidt slemmere end jeg husker, men der er masser gode tutorials til Unity: http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/2d
I code stuff, it is true!
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Jeps, Unity HVIS man bruger frameworks fra asset store.
Ellers er flash nok hurtigere (alt efter spillet, målet og platformen man sigter efter).
Så hvis f.eks. der skal laves en racing prototype, så køb et "complete racingproject" til 150$ og så er du oppe og køre på 3 timer og har 4 sparet 1-4 måneders udviklingstid.
Ellers er flash nok hurtigere (alt efter spillet, målet og platformen man sigter efter).
Så hvis f.eks. der skal laves en racing prototype, så køb et "complete racingproject" til 150$ og så er du oppe og køre på 3 timer og har 4 sparet 1-4 måneders udviklingstid.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Et krav var: Prototyperne skal kunne spilles på android og ios men skal ikke opdateres senere.vonknut wrote:Jeps, Unity HVIS man bruger frameworks fra asset store.
Ellers er flash nok hurtigere (alt efter spillet, målet og platformen man sigter efter).
Så hvis f.eks. der skal laves en racing prototype, så køb et "complete racingproject" til 150$ og så er du oppe og køre på 3 timer og har 4 sparet 1-4 måneders udviklingstid.
Så gør flash rimlig ubrugeligt
Og når man er inde i Unity's flow tror jeg sgu ikke rigtigt det er hurtigere. Men nu er det nogle år siden jeg har arbejdet med Flash/ActionScript
I code stuff, it is true!
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Man kan wrappe et flash projekt til en app, så det er absolut muligt.
Men nej, for større projekter (læs: alt andet end simple 2D flash spil), så er Unity sikker hurtigere SPECIELT hvis man bruger plugins...
Men nej, for større projekter (læs: alt andet end simple 2D flash spil), så er Unity sikker hurtigere SPECIELT hvis man bruger plugins...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 0 - Null
- Posts: 3
- Joined: 05 Feb 2015, 00:09
Re: Værktøjer til at bygge prototyper
Tak for alle jeres svar. Det har givet godt indput til eftertanke.
Jeg vil gå videre med mit projekt og forhåbentlig når jeg der til hvor jeg for brug at vende tilbage.
VH
Michael
Jeg vil gå videre med mit projekt og forhåbentlig når jeg der til hvor jeg for brug at vende tilbage.
VH
Michael