Audiodesigner søger erhvervspraktik

Mikkel.Rohde
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2015, 17:30

Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by Mikkel.Rohde » 30 Mar 2015, 17:37

Kære forum

Jeg er en ung studerende på 25 år, som søger et praktiksted med start i efteråret 2015, som en del af min uddannelse på Audio Design v. Aarhus Universitet.

Jeg er meget passioneret omkring computerspil og formår at løse auditivt design, som jeg har beskæftiget mig med igennem mine studie år; først på musikvidenskabs bachelor og nu på Audio Design linjen på Digital Design.

Hvis denne profil vækker nogen interesse kan jeg eftersende en regulær ansøgning og CV; bare kontakt mig enten pr mail eller gerne telefonisk.

mr.konggak@gmail.com
51 72 51 01

Mvh Mikkel Rohde

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by timgarbos » 30 Mar 2015, 19:21

Hej Mikkel,

Det næste spørgsmål folk plejer at spørge er om at det er lønnet eller ulønnet. Ikke fordi de som udgangspunkt ikke vil betale, mere fordi nogle søger praktik uden at få fx SU eller anden støtte fra uddannelsen.

Hvis du har noget lyd eller musik online så er det bare at linke til det. Især hvis det er til interaktive oplevelser eller spil. Det jo som regel noget man har lavet på kort tid eller under diverse andre forhold, men det er fint bare du skriver det så man kan vurdere det ud fra det.

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by EKnudsen » 30 Mar 2015, 23:51

Et andet spørgsmål er hvor længe denne praktik varer og hvornår den starter? (Okay det var nok to spørgsmål rent teknisk set)

Mikkel.Rohde
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2015, 17:30

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by Mikkel.Rohde » 31 Mar 2015, 11:38

Hey guys fedt med jeres svar!

Mit praktikforløb starter i septemper og skulle gerne slutte omkring december så vidt jeg ved, og jeg søger en ulønnet praktik. Jeg skal prøve at se om jeg kan få uploadet nogle af mine audiovisuelle produktioner til youtube; jeg er først nu igang med at lave interaktive lyd-installationer.

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by buchardt » 31 Mar 2015, 14:34

Eller skynd dig at sende en ansøgning i aften:
http://www.dadiu.dk/admission/

Aner ikke hvad nuværende regler er, men jeg kan i hvert fald klart anbefale dadiu i forhold erfaringsindsamling...

Mikkel.Rohde
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2015, 17:30

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by Mikkel.Rohde » 31 Mar 2015, 14:37

DADIU ansøgning afsendt tidligere på måneden - men tak for heads up anyway

håber på at komme på Aalborg :)

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by buchardt » 31 Mar 2015, 14:39

Man skal ikke være bange for flytte sig lidt... KBH er ikke så skræmmende når alt kommer til alt...

Mikkel.Rohde
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2015, 17:30

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by Mikkel.Rohde » 31 Mar 2015, 15:20

Det absolut også kun pga praktiske årsager at jeg sikre mig på flere fronter... er der nogen der i den forbindelse ved hvor meget tid (ca. er klar over det kan variere) man er på selve uddannelse og sammen med sit team, som audiodesigner?

EgilSandfeld
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 May 2015, 10:23

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by EgilSandfeld » 04 May 2015, 10:27

Hej Mikkel.

Jeg er selv audiodesigner fra AU og bachelor i Musik :) Fedt!

Da jeg var på DADIU i 2012 og boede i Aarhus, havde vi først 1½ måned i Aalborg med undervisning. Derefter skiftede jeg til KBH holdet, hvor jeg var i et kompetence-projekt sammen med IO Interactive i hele oktober. I november og december var der arbejde på holdene med spilproduktion. Det er sådan cirka det :)

Held og lykke med det andet praktik :)

Mikkel.Rohde
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2015, 17:30

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by Mikkel.Rohde » 04 May 2015, 11:33

Tusind tak for info!

Majbritt Løfgreen
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 04 May 2015, 15:28

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by Majbritt Løfgreen » 04 May 2015, 15:30

Hej Egil,

Dvs. man stort set er ovre i KBH i alle 4 måneder, eller? Kan man godt få undervisning i Aalborg, selvom man er på KBH-holdet?

EgilSandfeld
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 04 May 2015, 10:23

Re: Audiodesigner søger erhvervspraktik

Unread post by EgilSandfeld » 04 May 2015, 15:48

Normalt ikke. Jeg skiftede midtvejs, så normalt er man enten i Kbh eller Aalborg. Men prøv at høre ad. Da jeg var der, var der lidt ekstra plads i Aalborg. Bare skriv eller ring til DADIU. De bider ikke så meget :)

Post Reply