[WIP] Kugler i forskellige farver
[WIP] Kugler i forskellige farver
Hej,
Grundet påsken sidder jeg og koder på et lille spil-projekt. Nu sidder jeg så lidt fast, og mangler inspiration til diverse special-effects. Specifikt mangler jeg ideer til hvordan jeg kan vise links mellem kuglerne indenfor cirklen (de røde og grønne streger, se pics nedenunder), samt hvordan det skal se ud når man scorer points. Spillet foregår i 3D, hvor man konstant har fokus på den roterende røde cirkel. Denne kan man bevæge rundt på den store kugle alt efter lyst, for at fange de mindre, bevægende, kugler i de bedste sammensætninger. I kan se lidt WIP shots herunder:
(klik for større)
Jeg har normalt ingen problemer med at tænke kreativt rent gameplay mæssigt, men mht. grafisk fancyness synes jeg, at jeg har svært ved at tænke i utraditionelle baner (particle effects føles så kedeligt :roll: ). Hvordan finder i andre på spændende/interessante ting når i har brug for special-effects? (sagt på en anden måde: stik mig nogen inspirerende links, tak! )
Andet feedback er selvfølgelig også velkommen.
Grundet påsken sidder jeg og koder på et lille spil-projekt. Nu sidder jeg så lidt fast, og mangler inspiration til diverse special-effects. Specifikt mangler jeg ideer til hvordan jeg kan vise links mellem kuglerne indenfor cirklen (de røde og grønne streger, se pics nedenunder), samt hvordan det skal se ud når man scorer points. Spillet foregår i 3D, hvor man konstant har fokus på den roterende røde cirkel. Denne kan man bevæge rundt på den store kugle alt efter lyst, for at fange de mindre, bevægende, kugler i de bedste sammensætninger. I kan se lidt WIP shots herunder:
(klik for større)
Jeg har normalt ingen problemer med at tænke kreativt rent gameplay mæssigt, men mht. grafisk fancyness synes jeg, at jeg har svært ved at tænke i utraditionelle baner (particle effects føles så kedeligt :roll: ). Hvordan finder i andre på spændende/interessante ting når i har brug for special-effects? (sagt på en anden måde: stik mig nogen inspirerende links, tak! )
Andet feedback er selvfølgelig også velkommen.
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
Http://pouet.net
Http://xplsv.tv
Http://developer.nvidia.com
gjoel, Repostede lige dine links... som links
Husk http:// foran dine url adresser, ligesom i det eksempel der vises når du har musen over URL knappen når du poster...
- Scarzzurs
Http://xplsv.tv
Http://developer.nvidia.com
gjoel, Repostede lige dine links... som links
Husk http:// foran dine url adresser, ligesom i det eksempel der vises når du har musen over URL knappen når du poster...
- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
@Shrt
lidt løse tanker der måske kunne inspirere.
-Glow trails: De små kugler på overfladen trækker et glødende spor efter sig på overfladen af kuglen.
-Generelt ville scenen ikke tage skade af lidt flere polys for at få pæne runde kugler.
-Shading: et lille snært af shading på de små kugler med specular hilight. Uden at gå helt amok.
-Reflektioner: 20-30% reflektion fra de små kugler og den røde virkel i overfladen på den store kugle. (ved ikke om det bliver godt uden at gå amok i raytracing) Et geometri cheat kan sikkert gøre det.
-HDR reflektion. Hvis du kan finde et fedt HDR map der ikke er en tåbelig bøgeskov eller andet. Ville det være lækker at få på kuglerne.
http://www.debevec.org/RNL/rnl_med.jpg
-2D Fluids: Alle objekter på overfladen der er dynamiske, påvirker en Navier Stokes fluild simulation der er mappet på den store kugle. Og kunne evt. påvirker objekter på overfladen tilbage.
http://www.claymath.org/gallery/turbulence.jpg
-Glimmer partikler: Man kan se nogle små glimmer agtige partikler der er inde i den store kulge der bliver påvirket af fx. rotation af kuglen.. eller bevægelser på overfladen via nogle gravitations felter. Lidt i stil med de små plastic snow globes.
lidt løse tanker der måske kunne inspirere.
-Glow trails: De små kugler på overfladen trækker et glødende spor efter sig på overfladen af kuglen.
-Generelt ville scenen ikke tage skade af lidt flere polys for at få pæne runde kugler.
-Shading: et lille snært af shading på de små kugler med specular hilight. Uden at gå helt amok.
-Reflektioner: 20-30% reflektion fra de små kugler og den røde virkel i overfladen på den store kugle. (ved ikke om det bliver godt uden at gå amok i raytracing) Et geometri cheat kan sikkert gøre det.
-HDR reflektion. Hvis du kan finde et fedt HDR map der ikke er en tåbelig bøgeskov eller andet. Ville det være lækker at få på kuglerne.
http://www.debevec.org/RNL/rnl_med.jpg
-2D Fluids: Alle objekter på overfladen der er dynamiske, påvirker en Navier Stokes fluild simulation der er mappet på den store kugle. Og kunne evt. påvirker objekter på overfladen tilbage.
http://www.claymath.org/gallery/turbulence.jpg
-Glimmer partikler: Man kan se nogle små glimmer agtige partikler der er inde i den store kulge der bliver påvirket af fx. rotation af kuglen.. eller bevægelser på overfladen via nogle gravitations felter. Lidt i stil med de små plastic snow globes.
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
@gjoel
Tak for links - jeg kendte godt nok til pouet, men jeg burde da klart følge lidt mere med i demo udgivelserne. Inspirerende for sure.
@jonaz
Gode ideer! Jeg vil bestemt udforske trails på de små kugler. Da de alle bevæger sig i forskellig hastighed, ville det helt sikkert give en god effekt - samt virker det som en relativ let ting at få implementeret.
At gøre den store kugle semi-transparent var faktisk noget jeg havde overvejet, mest for at give spilleren mulighed for at få et glimt af hvilke farver der muligvis gemte sig på den modsatte side. Men, det kunne måske vaere cool at gøre som du skriver, og have noget fysik kørende på nogen små-partikler inde i kuglen. Det ville nok se sweet ud, men jeg er dog lidt bange for at det måske ville have en forvirrende effekt udover bare at være flashy/pænt. I guess det bare må prøves.
Much appreciated!
update:
Har tilføjet noget scoring, og en effekt hvor de små kugler vokser og fader ud i scorings-rækkefølgen, se screenshot nedenunder:
Tak for links - jeg kendte godt nok til pouet, men jeg burde da klart følge lidt mere med i demo udgivelserne. Inspirerende for sure.
@jonaz
Gode ideer! Jeg vil bestemt udforske trails på de små kugler. Da de alle bevæger sig i forskellig hastighed, ville det helt sikkert give en god effekt - samt virker det som en relativ let ting at få implementeret.
At gøre den store kugle semi-transparent var faktisk noget jeg havde overvejet, mest for at give spilleren mulighed for at få et glimt af hvilke farver der muligvis gemte sig på den modsatte side. Men, det kunne måske vaere cool at gøre som du skriver, og have noget fysik kørende på nogen små-partikler inde i kuglen. Det ville nok se sweet ud, men jeg er dog lidt bange for at det måske ville have en forvirrende effekt udover bare at være flashy/pænt. I guess det bare må prøves.
Much appreciated!
update:
Har tilføjet noget scoring, og en effekt hvor de små kugler vokser og fader ud i scorings-rækkefølgen, se screenshot nedenunder:
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
Hej.
Undskyld for OT. Men dit spil ser da rigtigt spændende ud
Hvilket programmeringssprog har du kodet det i?
På forhånd tak.
Mvh Kehaan.
Undskyld for OT. Men dit spil ser da rigtigt spændende ud
Hvilket programmeringssprog har du kodet det i?
På forhånd tak.
Mvh Kehaan.
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
Tak for kommentaren, Kehaan!
Jeg har kodet mod XNA gennem C#.Kehaan wrote:Hvilket programmeringssprog har du kodet det i?
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
@shrt
ellers nogle planer om at release en playable demo?
jeg er lidt nysgerrig efter at se hvordan det virker.
ellers nogle planer om at release en playable demo?
jeg er lidt nysgerrig efter at se hvordan det virker.
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
Tjoh, jeg kunne sagtens smide noget kørende op. Problemet er bare at det kræver både XNA2.0 og .NET 3/3.5, hvilket de færreste har (eller har lyst til at installere), plus at jeg kun har implementeret xbox360 gamepad controls (jeg elsker det gamepad :oops: ).jonaz.dk wrote:ellers nogle planer om at release en playable demo?
Men eh, jeg kan hugge noget sammen imorgen, så må vi se hvor mange der formår at køre skidtet
update:
Har haft travlt med eksamen, og nu er jeg hooked på wow. Må se hvornår jeg får tid til at rode videre med det her projekt.
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
En hurtig video når du får tid i kalenderen kan også gøre det.
Og lige et råd, drop WOW og spil Progress Quest.. det er langt mere tidsmæssigt forsvarligt hvis man forventer at lave noget fornuftigt.
http://www.progressquest.com
Og lige et råd, drop WOW og spil Progress Quest.. det er langt mere tidsmæssigt forsvarligt hvis man forventer at lave noget fornuftigt.
http://www.progressquest.com
Re: [WIP] Kugler i forskellige farver
Arright, hellere sent end aldrig.. I guess
Anyway, her er ihvertfald en lille video som viser game-playet (lidt forfærdelig kvalitet, men skidt pyt).
Anyway, her er ihvertfald en lille video som viser game-playet (lidt forfærdelig kvalitet, men skidt pyt).