Stråmandsargument? Først ytres der utilfredshed over spillets tema (hvilket jeg ærligt talt ikke fatter - Plague, Hitman (med religiøse referencer) osv. anyone?). Så responderer jeg med at man måske liiige skal komme lidt ned af hesten og skrue ned for den politiske korrekthed og reflektere over, at det vi laver er underholdning. I hvilken kontekst skulle dette være et stråmandsargument?Trenox wrote:Det er noget af et stråmandsargument du kommer med der. Der er ingen der siger at alle spil i udgangspunktet skal være seriøse og forholde sig til seriøse emner.Come on - det er et fucking computerspil. Lad os nu lade være med at tro, at det vi laver som udgangspunkt redder menneskeliv, udvider videnskaben eller andet højpandet navlepilleri. Vi laver underholdning, end of story, og det er sjovt, så det er fint.
Jeg siger at hvis man vælger at kaste sig over et kontroversielt emne så er det måske meget smart at have noget at sige og udvise et minimum af situationsfornemmelse. Ellers så vælg noget mindre sprængfarligt, som egner sig bedre til at være "ren underholdning". Der er en grund til at det oprindelige cookie clicker handler om småkager frem for massemord :S
Iøvrigt hvad er der så forfærdeligt ved at have en karakter der er vokset op som børnesoldat for en diktator ifht. en karakter der er opdraget af nazister, klonet af en lejemorder-organisation, serial-killer by heart, eller en karakter som anvender sexistiske vendinger in-game?
Og inden at jeg skulle få skyld for at "projicere" andres fejltagelser, så lad mig med det samme sige - jeg har ingen problem med disse karakterer fra min side, og mener ingen af dem er fejltagelser. None whatsoever. Een af de virkemidler der efter min mening gør, at man ikke falder i søvn er, at besøge nogle af de mørkeste kroge af menneskeheden istedet for at lade som om de ikke eksisterer.
Iøvrigt sjovt, at observere reaktionen her - de fleste andre i udenfor Danmark har en langt mere balanceret tilgang til det...og igen må jeg gøre opmærksom på det proverb video'en starter med? Den burde ikke være til at misforstå.
At der har været et par fodfejl med kampagnen (brugen af ordet kontroversielt samt de rigtige billeder i starten (kritik modtaget og rettet)), ja. Men at sætte sig op på den moralske politiserende hest...arrr.
At det ikke falder i alles _smag_ det er fair nok. Sådan er det. Det er jo underholdning, og der er heldigvis (for modtageren) rigelige med valgmuligheder.