Build A World - BETA progress
Re: Build A World - BETA progress
Har været noget i dialog med projektet af forskellige årsager og kan sige at det ikke virker "ugennemtænkt"
Men ja, det har helt sikker Steam potentiale og kunne også sagtens køre en succesfull kickstarter eller early access.
Men ja, det har helt sikker Steam potentiale og kunne også sagtens køre en succesfull kickstarter eller early access.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Build A World - BETA progress
Altså en rebootet Build a World Kickstarter kampange mener du?
Det var ikke frygeligt meget traction hos Kickstartermiljøet i første omgang. Tror generelt at KS er blevet mere af en udfordring i mellemtiden. Selvom projektet også har rykket sig.
Det var ikke frygeligt meget traction hos Kickstartermiljøet i første omgang. Tror generelt at KS er blevet mere af en udfordring i mellemtiden. Selvom projektet også har rykket sig.
Re: Build A World - BETA progress
Det der er helt vildt fedt. Nu ved vi jo at man har fået Danmark ind i Minecraft, men her oppefra ser det her jo lidt mere realistisk ud (med farver etc)sodandk wrote:Experimental GIS Import of Holbæk 1x1 km
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=1
og kunne det ikke være herligt at have hele Danmark online I et spil som er danskproduceret ?
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
Re: Build A World - BETA progress
Er det importeret udfra google earth/maps?
Og hvordan har i så fået "højder" på stuff?
-crazy shit....
Og hvordan har i så fået "højder" på stuff?
-crazy shit....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Build A World - BETA progress
Tillykke!
Godt at der er nogle ordentlige projekter der har fået støtte fra den pulje, trods den lidt varierende bedømmelses-evne i bedømmelsesudvalget.
-vi har også lige fået en slat til et projekt (ideudvikling dog).
Godt at der er nogle ordentlige projekter der har fået støtte fra den pulje, trods den lidt varierende bedømmelses-evne i bedømmelsesudvalget.
-vi har også lige fået en slat til et projekt (ideudvikling dog).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Build A World - BETA progress
Rigtig rigtig sejt at se det blive brugt til problemløsningsodandk wrote:4 hours edited to 4 mins. by gameworkshop, showing BAW EDU tested by a class (13 year old students)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
http://www.code.dk
Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk
-
- Level 16 - Hellghast
- Posts: 164
- Joined: 17 Jul 2013, 22:51
Re: Build A World - BETA progress
Hvis vi bare havde haft noget halvt så spændende på skemaet i folkeskolen, havde jeg måske ikke pjækket hele tiden haha
I code stuff, it is true!
Re: Build A World - BETA progress
Det ser godt ud sodandk
Da jeg så alle togskinnerne bygget på vandet, kom jeg til at tænke på om I har overvejet at indføre en økonomi i spillet?
Jeg kom til at tænke på det, da det jo er noget dyrere at lave togskinner i vand end på land, og det kunne måske i nogle scenarier være sjovt at se hvad ens konstruktioner ville koste "i virkeligheden". Her taler vi selvfølgelig om ekstremt usikre guesstimates, men man kunne jo f.eks. sige:
Togskinne = x (kroner pr. kvm).
Hævede togskinner = x * 1,5
Togskinner på vand = x * 2
Togskinner i tunnel = x * 3
Det er selvfølgelig en kæmpe opgave at prissætte alt hvad man kan lave i spillet, især når enkelte blokke kan blive til ting, man ikke på forhånd kender værdien på. Men især ift. EDU-delen, synes jeg det kunne være interessant.
Da jeg så alle togskinnerne bygget på vandet, kom jeg til at tænke på om I har overvejet at indføre en økonomi i spillet?
Jeg kom til at tænke på det, da det jo er noget dyrere at lave togskinner i vand end på land, og det kunne måske i nogle scenarier være sjovt at se hvad ens konstruktioner ville koste "i virkeligheden". Her taler vi selvfølgelig om ekstremt usikre guesstimates, men man kunne jo f.eks. sige:
Togskinne = x (kroner pr. kvm).
Hævede togskinner = x * 1,5
Togskinner på vand = x * 2
Togskinner i tunnel = x * 3
Det er selvfølgelig en kæmpe opgave at prissætte alt hvad man kan lave i spillet, især når enkelte blokke kan blive til ting, man ikke på forhånd kender værdien på. Men især ift. EDU-delen, synes jeg det kunne være interessant.
Re: Build A World - BETA progress
First we take Helsingør, then we take the World!
-glæder mig til et kontrafaktisk katastrofe scenario med at forsyne byen med el, efter at en stiv svensk færge kaptajn, er kommet til at sejle elkablet fra barsebæk i stykker i 80'erne
-glæder mig til et kontrafaktisk katastrofe scenario med at forsyne byen med el, efter at en stiv svensk færge kaptajn, er kommet til at sejle elkablet fra barsebæk i stykker i 80'erne
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 17 - Jade Raymond
- Posts: 171
- Joined: 30 Apr 2015, 09:28
- Location: Copenhagen
- Contact:
Re: Build A World - BETA progress
Det lyder dæleme virkelig ambitiøst ... en real world simulator ... må da være et "must have" for de fleste regeringer ... ha ha.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
Game Director - GameMasterz
You miss 100% of the shots you don't take.
The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
Re: Build A World - BETA progress
Spændende.
Kunne være interessant at lave skybrudsscenarier også.
Kunne også være interessant at lave et visuelt scenarie hvor man viser eleverne hvor mange huse vores overskuds el kan oplyse hvis der ikke var "cap" på vores el til tyskland.
så kunne man se i real time hvor mange huse der fik slukket lyset, når man drejede på knappen.
Link http://www.energy-supply.dk/article/vie ... graensebom
Kunne være interessant at lave skybrudsscenarier også.
Kunne også være interessant at lave et visuelt scenarie hvor man viser eleverne hvor mange huse vores overskuds el kan oplyse hvis der ikke var "cap" på vores el til tyskland.
så kunne man se i real time hvor mange huse der fik slukket lyset, når man drejede på knappen.
Link http://www.energy-supply.dk/article/vie ... graensebom
Portfolio: http://www.Coindrop.dk
Re: Build A World - BETA progress
Incredible works, I'm impressed :roll:
Take time and play happy wheels demo for free, it's really fun )
Take time and play happy wheels demo for free, it's really fun )
Last edited by giomak on 24 Dec 2018, 06:36, edited 4 times in total.
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 225
- Joined: 24 Oct 2008, 09:31
Re: Build A World - BETA progress
Holy f-word.
Re: Build A World - BETA progress
jo jo da.
Hvor meget post import arbejde sidder i med?
Jeg gætter lidt på at der må være noget at arbejde med. Lysmaster, træer. Og hvad med hække og den slags?
Det er vel ikke alt der er lige præcist ned i de små og irregulære detaljer i importdatens height field.
Hvor meget post import arbejde sidder i med?
Jeg gætter lidt på at der må være noget at arbejde med. Lysmaster, træer. Og hvad med hække og den slags?
Det er vel ikke alt der er lige præcist ned i de små og irregulære detaljer i importdatens height field.
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
Re: Build A World - BETA progress
:like:
Hvordan er specs egentlig for et view som det der ifht. framerate, drawcalls og tris.
Går ud fra at du kan batche en hel del sammen, når textures stort set kun er farver?
Hvordan er specs egentlig for et view som det der ifht. framerate, drawcalls og tris.
Går ud fra at du kan batche en hel del sammen, når textures stort set kun er farver?
Portfolio: http://www.Coindrop.dk
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
-
- Level 27 - Drooling zombie
- Posts: 274
- Joined: 09 Nov 2009, 13:37
- Location: Cph
- Contact:
Re: Build A World - BETA progress
Slap af man' hvad siger tiden på den der?
Portfolio: http://www.Coindrop.dk
Re: Build A World - BETA progress
Fedt! Håber det gik godt.
Har hørt at de der Mircosoft godt kan lide spil med kasser man bygger med.
Er EDU blevet jeres forretningsmæssige hovedfokusområde?
Har hørt at de der Mircosoft godt kan lide spil med kasser man bygger med.
Er EDU blevet jeres forretningsmæssige hovedfokusområde?
Re: Build A World - BETA progress
Jeps giver god mening så vidt jeg kan analysere fra sidelinien.
Nogle planer om Steam release af spildelen?
Nogle planer om Steam release af spildelen?