Så er jeg blevet fuldtidsspiludvikler i mit eget firma!
Jeg blev færdig med min bachelor i datalogi ved Københavns Universitet i April og udgav Software Inc. på Steam i maj. Det har klaret sig utrolig godt, meget bedre end jeg havde forventet i hvert fald. Jeg så muligheden for at sige mit job op i PFA Pension, selvom det ellers har været super nice, så jeg kan leve drømmen. I hvert fald i et par år endnu.
Jeg synes der går mange rygter omkring hvordan der er et "indiepocalypse" på vej og at man ikke længere kan tjene penge på Steam ved bare at få sit spil op. Men det lader det altså til, at man stadig kan, så det har været en kæmpe lettelse.
Jeg kan især anbefale Early Access, da man får utrolig meget eksponering hos Steam og jeg tjente meget mere end jeg ville turde spørge efter med en Kickstarter. Det skal dog siges at man bliver nødt til at tage sig lidt sammen, hvis man går Early Access vejen. Rigtig mange udviklere har ødelagt rygtet for Early Access spil, ved at være langsomme, meget stille og i det hele taget bare give op midt i et projekt. Det er ærgerligt, da der ellers kan komme nogle utrolig fede spil ud af det.
I forhold til spillet har jeg, af store features, siden min sidste opdatering (undskyld stilheden) fået tilføjet et traffik system, og ved hjælp af et kort kursus i computational geometry, som jeg dumpede, fik jeg skrabet et Sims-agtigt bygge system sammen, hvor det ellers før var begrænset til rektangler.