Frivillig søger ALT indenfor spil

lootwick
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 27 May 2016, 14:16

Frivillig søger ALT indenfor spil

Unread post by lootwick » 27 May 2016, 14:49

Hej alle,

Jeg har en drøm om at blive til noget indenfor spilbranchen.
Jeg har stor kendskab til spil generelt og vil derfor være dygtig til f.eks. at anmelde eller analyse.
Jeg er også god til at tegne.

Jeg søger hvad som helst frivilligt indenfor spiludvikling. Det må gerne være arbejde der involverer brugen af CAD, gerne 3DS eller Maya, da disse bliver brugt mest indenfor spil (efter min opfattelse).
Min computer kan ikke køre disse programmer, og jeg har ikke råd til at købe en ny - det kan ikke være rigtigt man skal smide mindst 5000 for at kunne udvikle sig :cry: En tegnestue kunne også være spændende ift. 2D, men 3D-artist eller 3D-generalist er nok titlen jeg er mest målrettet efter.

Jeg har planer om at søge ind på Truemax Academy i KBH inden for de næste to år, men det koster lidt, så indtil da vil jeg gerne have erfaring og udvikle indenfor branchen. Jeg er flittig, jeg er kreativ af natur og jeg kræver ingen løn. Jeg prøver ikke at skrive jobansøgning, jeg vil bare virkelig gerne være en del af den fremtidige spiludvikling på hvilket som helst plan, da jeg tror jeg kunne være en bonus for et hvert firma og jeg brænder for det. Jeg er 23 år og bor i KBH.

Jeg har kigget rundt omkring på nettet og snakket med flere forskellige engelsksprogede personer, men uden held, så jeg tænkte mine bedste options lå på hos dette forum :)
Hvis der er nogen der godt kunne bruge et par ekstra hænder (eller hvis I kender nogle der godt kunne), ville jeg rigtig gerne hjælpe til. En henvisning kan også være meget brugbar, jeg godtager hvilken som helst former for råd og hjælp, jeg vil bare gerne rykke mig ift. viden og udvikling.

Tusind tak for jeres tid, håber nogen herinde kan hjælpe mig :like:
Hilsen Ludvig

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 36
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Re: Frivillig søger ALT indenfor spil

Unread post by projectolle » 30 May 2016, 09:13

Hej Ludvig,

Super du kommer frem og viser noget pågåmod - Og jeg håber du finder noget - Dog vil jeg advare dig om at det er de færreste som tager helt grønne folk ind, og bruger deres tid og resourcer på at udlære nye i feltet.

Du skriver du kan tegne, derfor vil jeg råde dig til at vise nogle af de tegninger - det kunne være de gjorde dig relevant på en eller anden måde.

Oven på det ville det være en god ide, hvis du ventede lidt til du var afklaret med hvad du egentlig søgte. Igen, så skal folk bruge penge og tid på at uddanne dig, det gør de kun hvis de kan se et stort potentiale, eller du virkelig kan fortælle dem, hvorfor det skal være dig de skal ansætte. Umiddelbart når jeg kigger på dit opslag, ville jeg have svært ved at blive overbevist om at jeg havde brug for dig, så meget som du havde brug for mig ;)

Du skriver du har stort kendskab til spil, og du er dygtig til at anmelde og analysere, kan du referer til noget, eller fortælle os lidt mere om det?

Til sidst kan jeg så fortælle dig at market er druknet i dygtige grafikere (jeg kender et par stykker som er endt som telefonfolk hos diverse teleselskaber). Grafik er sexet, og derfor er der mange som laver noget fed grafik, og regner med det skaffer dem et arbejde - men det er desværre sjældent tilfældet. Det er godt at kunne lave noget grafik, og hvis du virkelig brænder for det, så gør det af hele dit hjerte - men gør dig den tjeneste og lær at programmer i C#, eventuelt C++, JavaScript, eller lign. Det 'nemmeste' måde (som slet ikke er nem) at komme ind i spilbranchen på, er at kunne skrive noget kode. Når man så har en fod indenfor døren, kan du eventuelt håbe på at skrifte job indenfor firmaet - og eller du kan udfylde flere roller på en gang, som også er eftertragtet, da mange virksomheder i Danmark er relativt små.

Håber du kan bruge min feedback til noget, og håber du finder noget at holde dig beskæftiget med.
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3933
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Frivillig søger ALT indenfor spil

Unread post by jonaz.dk » 30 May 2016, 14:55

Meget enig i Dannys pointer!

Lige det med 3d softwaren. Det lyder lidt underligt at du ikke kan køre det?

Som eksempel. Jeg lavede denne her scene på en 500-750Mhz (noget) AMD maskine i 2004. If there is a will, there's a way.
Image

Naturligvis er det super cool at have industristandard software at arbejde med.
Der findes lidt forskellige gratis pakker som 'muligvis' er lidt mere letvægtere. Med forskelligt fokus.
https://www.blender.org/
http://www.sketchup.com/
http://pixologic.com/sculptris/

Grundprincipperne er mere eller mindre de samme.
Det er bare komme igang.

Og held og lykke med søgning og fremtidig uddannelse. :)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Frivillig søger ALT indenfor spil

Unread post by Instawin » 31 May 2016, 12:38

Mener da bestemt at Maya og formegentlig også 3D-Studio Max kommer i nogle PLE-versioner (personal learning experience = gratis)? Det gjorde de i hvert fald for år tilbage?

P.S.
Nice i øvrigt der Jonaz.dk ... 2004 alligevel! Well done!
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Omao
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 04 Jul 2016, 10:14

Re: Frivillig søger ALT indenfor spil

Unread post by Omao » 06 Jul 2016, 18:18

Hej Ludvig,

Jeg har skrevet dig en PM :-)

Post Reply