Erfaring med udvikling til VR headset

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Erfaring med udvikling til VR headset

Unread post by W01ff » 28 Aug 2016, 13:09

Hej,

Jeg sidder for tiden og arbejder en del på både AR og VR apps på mit "day job". Indtil videre har jeg kun lavet Google Cardboard VR apps med iPhone 5 som platform. Jeg står overfor at skulle indkøbe et "rigtigt" VR headset, og jeg vil derfor gerne høre folks erfaring med at udvikle til disse. Jeg kigger naturligvis hovedsageligt på Oculus Rift og HTC Vive, men vil også gerne høre om erfaringer med andre. Jeg bruger Unity som game engine. Jeg ar en PC der godt kan trække VR apps (gtx 980 osv).

- Hvor nemt er det at integrere VR headsets? For nyligt er der indbygget support for VR i Unity, men er dette nok, eller skal der integreres ekstra SDK for at udnytte al funktionalitet?
- Hvilket VR headset giver den bedste brugeroplevelse?
- Links til gode tutorials modtages også gerne.

Mvh. Sune.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Erfaring med udvikling til VR headset

Unread post by ZeroHero » 28 Aug 2016, 15:45

Generelt er det ret let at udvikle VR med Unity.
Jeg mener vi brugte den SDK som kom med Unity 5 til Oculus Rift og GearVR.
Min kollega fik HTC Vive op at koere i Unity efter blot 15 minutter, saa den burde ogsaa vaere ret nem.
I princippet skal du bare erstatte den normale kamera med en VR kamera i Unity.
Det svaereste er at optimerer dit grafik til GearVR men da du allerede har erfaring med Google Cardboard, kender du nok alt til det.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Erfaring med udvikling til VR headset

Unread post by ZeroHero » 28 Aug 2016, 15:47

Jeg personligt kan bedst lide HTC Vive men det er ogsaa den dyreste VR pt.

Post Reply