The magnet - first night

cykelvester
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 16 Jan 2015, 02:14

The magnet - first night

Unread post by cykelvester » 16 Jan 2019, 19:05

Hej folks

Jeg har et nytårsforsæt for 2019 der lyder på at skulle udvikle et spil om måenden og i forlæneglse af det kommer her, "The magnet first night".

"The magnet" er et episode baseret point'n'click/Visual Novel hybrid som handler om en pige ved navn Teddie der prøver at overleve verdens ende. "First night" er den første episode ud af 7, der sammen fortæller historien om en skælsættende uge af Teddie's liv

Image
Image

I kan finde spillet her: https://artyfartygames.itch.io/the-magnet-first-night

og jeg glæder mig til at høre hvad i synes.

Hilsen Sylvester Hansen
Arty Farty Games

User avatar
Mechanical Fruits
Level 1 - Speck of dust
Posts: 10
Joined: 12 Mar 2017, 11:22
Location: Copenhagen

Re: The magnet - first night

Unread post by Mechanical Fruits » 17 Jan 2019, 09:57

Det ser godt ud. Jeg er ikke bekendt med selve genren så min ide er måske helt irrellevant men.. Det kunne være lækkert med et voice over der læste teksten højt?

Ud over det så kan man vist ikke gå en frame baglæns og læse teksten igen?

User avatar
jk5000
Level 5 - Youngling
Posts: 55
Joined: 05 Jan 2017, 20:17

Re: The magnet - first night

Unread post by jk5000 » 17 Jan 2019, 20:17

Hej Cykelvester

Her er mine umiddelbare tanker om dit spil:
- Grafikken og den visuelle stilart i spillet er overordnet rigtig god. For mig er det især "point and click"-delen af spillet, som absolut er den flotteste. Til gengæld syndes jeg umiddelbart at baggrundsbillederne i den "Visual Novel" passer dårligt ind i resten af spillets visuelle stil.
- Lydeffekterne og musikken er generelt rigtigt god og stemningsfuld.
- Desvære syndes jeg ikke at spillets historie var særlig interessant, og den kom for mig hurtigt til at føles lang og kedelig. Det skal dog i den sammenhæng siges, at jeg i det hele tages ikke er den store fan af gyser historier, og det nok I virkeligheden er årsagen til, at jeg ikke bliver mere interesseret i spillets historie.
- For mit vedkommende kunne oplæsning af spillets tekst muligvis gøre, at jeg ville blive interesseret i historien.
- Gameplay-ideen i spillet er overordnet rigtig god, men jeg kunne tænke mig lidt mere at lave i spillet.

Det var umiddelbart mine tanker om dit spil. Jeg syndes iøvrigt din ide om at lave ét spil om måneden lyder rigtig spænde, og jeg ønsker dig hel og lykke med projektet.

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: The magnet - first night

Unread post by scootergrisen » 17 Jan 2019, 23:00

Jeg er ikke så meget til at læse en masse tekst men her er lidt feedback til ting der ikke har så meget med selve spillet at gøre.

Det var ikke tydeligt at jeg med "Run the magnet" kan spille spillet online. Tænkte det nok var en video.
Baggrunden er bare tom så måske sæt "Unity WebGL" på også når spillet ikke er downloadet så man kan se hvad det handler om.

Der ser ud til at være en fuldskærmsknappen oven på en fuldskærmsknappen så afhængig af hvilken man trykker på så vises spillet i fuldskærm i samme størrelse som når det ikke er fuldskærm og fuldskærm strukket til hele skærmen.

I stedet for Mac.zip og PC.zip så måske MacOS.zip og Windows.zip.
PC.zip (og muligvis også Mac.zip) indeholder __MACOS-mappe som vel ikke skal være der.

I slutningen af spillet er der en knap der bliver videreført som øverst knap i spillet når der vises knapper når man starter spillet forfra. Tror det var "replay".

Jeg ville nok foretrække at skip-knappen sprang over. Den spoler mere hurtigt fremfor at springe over.

Når jeg klikker på en dør og dialogerne er færdige så kan jeg ikke klikke på døren igen. Først hvis jeg går væk fra døren kan man gå bruge døren igen.

I Windows bruges Unity-logo i programikon. Der kunne du sætter dit eget ikon på.

Der er et eller andet jeg ikke kan lide ved knapperne.
Ved ikke om der er fordi de står lodret i midten og dialogerne vises nederst og skip-knappen er øverst til højre at man skal flytte øjene/markøren så meget.
Eller måske fordi knappernes baggrund er gennemsigtigt.
Eller måske fordi teksten er for lille. Måske lille i forhold til dialogteksterne.

Nogen ting kan man gå i gennem som om de ikke er der.

Måske en menu kunne være rar så man kan afslutte spillet og lignende uden at bruge tastaturet.

Post Reply