CREW til Testproduktion MACHINIMA
-
- Level 0 - Null
- Posts: 6
- Joined: 17 Mar 2009, 13:02
CREW til Testproduktion MACHINIMA
HOLD SØGES
En meget anerkendt dansk filminstruktør er interesseret i at bruge en spilengine til at teste et par sider fra manuskriptet til hans kommende spillefilm.
Testfilmen skal vises på den nye danske filmfestival CPH:PIX som er i København den 16 - 26 april. Vi sætter fokus på nye måder at lave film, og der er brugen af spilengines noget som kan revolutionere filmproduktionen.
Scenen udspilles i Warszawa, hvor der er en kvinde som kører en bil på en motorvej. Hun ankommer til et hotel, hvor hun passerer en mand som reagerer på hende.
Scenen skulle gerne være ca 2 minutter.
Vi søger en machinimacrew som har lyst at arbejde med instruktøren. Vi forestiller os at det kan lave i UNITY eller muligvis i Source/g-mod.
Vi estimerer 2 dages arbejde, og kan betale 1000 danske kr. per dag.
Send venligst tilmeldinger til
Fredrik Vogel
CPH:PIX
Øster Farimagsgade 16 B
2100 København Ø
vogel@cphpix.dk
Mobil: 4061 0250
En meget anerkendt dansk filminstruktør er interesseret i at bruge en spilengine til at teste et par sider fra manuskriptet til hans kommende spillefilm.
Testfilmen skal vises på den nye danske filmfestival CPH:PIX som er i København den 16 - 26 april. Vi sætter fokus på nye måder at lave film, og der er brugen af spilengines noget som kan revolutionere filmproduktionen.
Scenen udspilles i Warszawa, hvor der er en kvinde som kører en bil på en motorvej. Hun ankommer til et hotel, hvor hun passerer en mand som reagerer på hende.
Scenen skulle gerne være ca 2 minutter.
Vi søger en machinimacrew som har lyst at arbejde med instruktøren. Vi forestiller os at det kan lave i UNITY eller muligvis i Source/g-mod.
Vi estimerer 2 dages arbejde, og kan betale 1000 danske kr. per dag.
Send venligst tilmeldinger til
Fredrik Vogel
CPH:PIX
Øster Farimagsgade 16 B
2100 København Ø
vogel@cphpix.dk
Mobil: 4061 0250
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
2 dages arbejde ? o_O det er jo helt ude i hampen. Især hvis det ligefrem skal vises for et publikum.
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Må nok erklære mig enig - det er måske lige akkurat nok til at lave raw-setup af "locations" uden texturer eller scripting.
-og så optage noget footage
Så kommer texturering, scripting ("skuespillere"), redigering, voice acting etc. oven i hatten...
-og så optage noget footage
Så kommer texturering, scripting ("skuespillere"), redigering, voice acting etc. oven i hatten...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Jeg tænkte det samme, men ville ikke endnu engang være ham med det negative feedback :lol:
Men okay, nu er der jo andre der har startet.
Jeg synes også det er et vildt urealistisk estimat. Selvfølgelig fremgår det ikke helt præcist hvordan ambitionsniveauet er, men på 2 dage når man ikke meget. Et meget løst estimat (med for lidt information om hvad der helt præcist ønskes) fra min side ville være 3 uger. Og det er altså uden at man selv skal lave alle hus-textures osv., men bruger eksisterende.
Men det kan jo være der sidder en person derude og mangler 2000,- som virkelig er effektiv og på 2 dage kan lave noget som matcher kravene.
Men okay, nu er der jo andre der har startet.
Jeg synes også det er et vildt urealistisk estimat. Selvfølgelig fremgår det ikke helt præcist hvordan ambitionsniveauet er, men på 2 dage når man ikke meget. Et meget løst estimat (med for lidt information om hvad der helt præcist ønskes) fra min side ville være 3 uger. Og det er altså uden at man selv skal lave alle hus-textures osv., men bruger eksisterende.
Men det kan jo være der sidder en person derude og mangler 2000,- som virkelig er effektiv og på 2 dage kan lave noget som matcher kravene.
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Måske læser jeg det forkert, men lyder det ikke som det bare er til at teste en scene inden den skal optages rigtigt?En meget anerkendt dansk filminstruktør er interesseret i at bruge en spilengine til at teste et par sider fra manuskriptet til hans kommende spillefilm.
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Pelding:
Testfilmen skal vises på den nye danske filmfestival CPH:PIX som er i København den 16 - 26 april.
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Selv for en testfilm, så er 2 dage altså meget lidt!
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 144
- Joined: 08 Mar 2008, 21:06
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Det handler vel bare om at finde et eksisterende map til f.eks. Half-Life 2, Battlefield eller hvad nu machnima-folket ville bruge, hvor de nævnte elementer indgår - en vej, en bil og et hotel. Og så logge de spillere på som skal agere skuespillere. Det optager man, og så lægger man tale på bagefter og klipper det sammen som instruktøren ønsker. Hvis instruktøren har et manuskript, så kan det da ikke tage meget mere end to dage.
I machinima bruger man jo næsten altid eksisterende assets. Har I ikke set de der små machinima-danse/musical film lavet i World of Warcraft?
I machinima bruger man jo næsten altid eksisterende assets. Har I ikke set de der små machinima-danse/musical film lavet i World of Warcraft?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA
Der er vist bare ikke så mange spil, der både indeholder motorvej og hotel, samt som har multiplayer.
Og hvor hovedrollerne derudover ikke ligne ultra-space-marines-to-the-max-for-real.
-så vidt jeg ved...
Hvis bare Allan Wake var kommet ud, og havde multiplayer/open engine, så ville det være epace of cake!
Edit: hov, kom lige til at tænke på - GTA med et multiplayer-addon-mod!
Det har både motorveje, hoteller og "normale personager"
-jeg tager mine ord tilbage, det kan gøres på 2 dage
Og hvor hovedrollerne derudover ikke ligne ultra-space-marines-to-the-max-for-real.
-så vidt jeg ved...
Hvis bare Allan Wake var kommet ud, og havde multiplayer/open engine, så ville det være epace of cake!
Edit: hov, kom lige til at tænke på - GTA med et multiplayer-addon-mod!
Det har både motorveje, hoteller og "normale personager"
-jeg tager mine ord tilbage, det kan gøres på 2 dage
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning