Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

User avatar
Oliven82
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2017, 19:54
Contact:

Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

Unread post by Oliven82 » 19 Nov 2019, 20:02

Er der nogen herinde der har erfaringer med at tage en uddannelse i concept art i udlandet? eksempelvis i Singapore? Jeg ved FZD School of Design i Singapore skulle være en ret god skole at gå på men jeg kan umiddelbart ikke regne på hvor stærkt/svagt Singapore dollaren står i forhold til den danske krone. Mht. at bo og studere dernede. Er der nogen kyndige mennesker der kan hjælpe mig med at opstille et regnskab omkring dette?
-vh Oliven

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

Unread post by Christoffer » 20 Nov 2019, 12:56

Hej Oliven,

Jeg har ikke selv lige erfaring hverken med concept art uddannelser eller Singapore. Men en hurtig Google søgning giver at 1 Singapore Dollar = 4.96 DKK. Jeg har selv taget en del af min uddannelse i Australien og der var det muligt at finde studerendes tidligere erfaringer med hvad det koster at bo og leve i områderne. Du kan eventuelt prøve at søge på om der er nogle officielle statistikker på hvad det koster at bo i byerne.
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

Unread post by Jesper Kondrup » 21 Nov 2019, 09:42

Prøv evt at skrive på deres subreddit https://www.reddit.com/r/singapore/

Måske kan du fange nogen der kender skolen og ved hvor det er billigt at bo etc.
Nogle skoler i udlandet er også S.U berettigede.. men ved ikke om man kan finde noget der er indenfor concept art.

https://www.ef-danmark.dk/pg/studere-i-udlandet/

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

Unread post by ZeroHero » 21 Nov 2019, 11:41

Da jeg gerne ville tage en uddannelse i udlandet fik jeg at vide at jeg kun ville vaere S.U berettiget hvis samme uddannelse ikke fandtes i Danmark og kun hvis uddannelsen var i et europaeisk land. Dette er dog over 10 aar siden saa det kan vaere reglerne er blevet aendret sidenhen.

User avatar
Oliven82
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2017, 19:54
Contact:

Re: Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

Unread post by Oliven82 » 21 Nov 2019, 14:02

En lille opdatering:
Jeg havde fuldstændig glemt at Kunstakademiet i København har en forskole som bl.a. udbyder en 1 årig diplom uddannelse i Visuelt Design. Uddannelsen er en betalings uddannelse med liniefag indenfor bl.a. Animation og illustration. Der er ingen adgangskrav, bortset fra en optagelsessamtale og man får muligheden for eksempelvis at blive skolet til at arbejde med illustrationer og iværksætteri - mega spændende - Jeg bliver i Danmark.
Se her: https://www.akademietsskoler.dk/

Lige et spørgsmål: Hvilken type jobs bliver normalt okkuperet af en illustrator?

-vh Oliven.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Om at tage en kreativ uddannelse i udlandet

Unread post by Jesper Kondrup » 21 Nov 2019, 15:03

Animation og illustration kan være rigtig mange jobs indenfor Film/Spil/Web/Reklame/Produktvisualisering etc.

Post Reply