Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Spiludviklertøzen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 18 Mar 2020, 00:27

Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Spiludviklertøzen » 19 Mar 2020, 03:47

Yo spiludviklere! :)

Kom nu boys & girls..
Det er nu og de næste uger frem, vi har tid til at skabe grobund for nye spil der kan ramme ind i tiden.
Søger én eller flere spiludviklere, som vil være med til at udvikle et nyt online spil 2020, som jeg har udarbejdet idé, synops og storyboard til.

Se link facebook:



Som forfatter/idé-udvikler, arbejder jeg fokuseret med udvikling af fysiske spil til børn og leg, samt skriver fiktionsfilm, musik og litteratur. Idéen til spillet her fik jeg i 2019, efter jeg havde pitchet projektet for DR-3, som en mini-serie (reality). Jeg indså, at et online spil med samme indhold/komponenter ville være oplagt.
Jeg er kæmpe fan af improvisation, - men regler er et must i gamerverdenen, i fht. filmtænkning som spil ligger tæt op af, tænker jeg meget i stilladsering.
Dette et ingen lønnet opgave. Vi gør det sammen :D

Jeg vil gerne, at vi skaber en enkelt, lidt skrabet model, i 2D eller helst 3D og udbygger spillet derfra.
Det er idéen, at vi sammen udvikler spillet, dog beholder jeg rettighederne til selve min story/spil-idé, da jeg arbejder på konceptet i form af en mini-serie (reality), spilkoncept og evt. som en decideret spillefilm skåret efter samme koncept.
I skal dog forstå det sådan, at ja - jeg beholder alle rettigheder til selve historien som spillet udvikles udfra. Det har været en kompliceret opgave for mig af definere et indhold som rummer muliged for spillere/modstandere/levels etc. Men det er klart ideen at vi skal udvikle spillet sammen og at vi sammen laver platformen - dvs allle får en del af kagen ift indtægter efterfølgende. Indtægter er den løn vi giver os selv. Håber det lyder fornuftigt.

Da vi alligevel skal kede os i de næste mange corona-uger, så lad os da lave et kærkomment afbræk i nogle ualmindelige hverdage, som andre kan få glæde af. Måske kan vi tjene lidt mønt på det - det er jo det som er meningen med galskaben. De af jer, som følger Xee, DR-3 og DR1 programmer om "survivel of the fittest" vil måske have en pejling på, hvor jeg vil hen. Men mit koncept er nyt og ikke lavet før.

PS.
Hvis det ikke fremgår klart hvad jeg søger samarbejdspartnere til må I gerne spørge eller sende mig en besked. :)

Håber at høre fra jer :)

Hej fra Spilletøzen
Last edited by Spiludviklertøzen on 20 Mar 2020, 23:19, edited 5 times in total.

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Christoffer » 19 Mar 2020, 11:52

Hej og velkommen til :)

Det lyder fedt at du har fundet et koncept som virker på tværs af film, serie og forhåbentligt spil. I forhold til at finde nogle udviklere og grafikere som kan hjælpe dig i mål med dit projekt kunne du måske forklare lidt mere konkret om hvad spillet skal gå ud på. Det behøver ikke offentligt her at indgå hvad præcist konceptet er, men fx typen af spil kunne være smart. Det kunne være ting som:
Er grafikken i 2D eller 3D? Er det first person shooter spil, strategi, platformer, text-based og alt sådan noget information. Det ville hjælpe folk med at finde ud af om de er interesseret i din stilling.

Desuden kunne du skrive lidt om hvordan arbejdsforholdet vil være og hvilken løn der indgår i dit stillingsopslag, især nu hvor du skriver at du beholder alle rettigheder til IP'en og spillet. :)

Sidst har jeg bare lige et lille tip om at det hedder 'survival' og ikke 'survivel'. Held og lykke med projektet!
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Spiludviklertøzen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 18 Mar 2020, 00:27

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Spiludviklertøzen » 19 Mar 2020, 16:55

Hej igen, 😊
Tak for info. Rart med råd og jeg går ind og tilretter. Ja, jeg beholder alle rettigheder til selve historien som spillet udvilkles udfra. Men det er klart ideen at vi skal udvikle spillet sammen og sammen lave platformen - dvs allle får en del af kagen ift indtægter efterfølgende.
Dette et ingen lønnet opgave.

Jeg retter mit opslag til så det fremgår mere klart hvad jeg søger samarbejdspartnere til.

Dbh.
Spiludviklertøzen

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Wikzo » 20 Mar 2020, 12:27

Jeg tror, at hvis du gerne vil have folk til at vise interesse i projektet, er du nødt til at vise noget lidt mere konkret frem fra historien/konceptet. Jeg vil overveje at uploade pitch eller synopsis.

Der er mange herinde, som skriver, at de har fået verdens bedste idé og bare mangler folk, som vil udvikle for dem. Det virker nærmest aldrig. Du er nødt til at være mere show end tell :)


Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Karsten » 21 Mar 2020, 15:35

Hej Tania

Hvad kom der ud af at du havde pitchet din ide til DR3?

Du skriver at der ikke er penge i projektet og umiddelbart lyder projektet for mig som værende alt for stort til at kunne bæres af gratis arbejdskraft.
Husk på at de fleste personer der arbejder gratis som regel mister interessen efter et par uger eller når kravene til dem bliver for store.

Men igen, mit spørgsmål er, hvad blev der af DR3 i alt dette?

// Karsten

Spiludviklertøzen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 18 Mar 2020, 00:27

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Spiludviklertøzen » 23 Mar 2020, 12:14

Det er MEGET svært at komme gennem nåleøjet med TV-serier til DR. Jeg tænker bare jeg går videre med det til div. spil-udviklere som tror på mit projekt. Og som skrevet står, er det meningen vi er et team som skaber spillet sammen, og hvis vi får det i luften ja så er det os selv, der tjener på det.

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Karsten » 23 Mar 2020, 12:35

Tak for dit svar.

Jeg kan godt røbe at det er MEGET svært også at komme gennem nåleøjet i den danske spiludviklingsbranche for at skaffe finasering.

Det lyder som om at det du har brug for lige nu er såkaldt "seed capital" som kan bruges til at få lavet et "proff of concept" som du derefter kan gå videre med.

Du kan ikke regne med at du kan få folk til at tro så meget på din ide at de gider arbejde gratis.
Ideer er der nok af derude :-)
Folk der tror på andres ideer er der knapt så mange af ;-)

Så mit forslag er at du skaffer 100.000 kr i seed capital og får lavet en prototype, du derefter kan bruge til at fremvise din ide på noget andet end tekst.

Tekst alene har ingen værdi.

// Karsten

Spiludviklertøzen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 18 Mar 2020, 00:27

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Spiludviklertøzen » 23 Mar 2020, 12:57

Jeg er en dygtig tekstforfatter! Så jeg laver projektet som bog i første omgang, og smider den efter spiludviklerfirmaerne, he, he. Det er nemmere for enhver spiludvikler at forstå et koncept udfra en tekstmæssig beskrivelse, som kan bevæge sig across film, serier og spil :)

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Yo :) Søger spiludviklere/spilkode/grafik til nyt online spil 2020 om "Survivel of the fittest"

Unread post by Wikzo » 27 Mar 2020, 15:06

Jeg tror, at det som Karsten mener mht. tekst er, at der er rigtig mange herinde på forummet, som SKRIVER om deres spilidéer. Alle og enhver kan finde på idéer og skrive dem ned; det er noget helt andet at bevise, at idéen rent faktisk fungerer og kan blive til et godt spil. I spilverdenen er man nødt til at bevise sine koncepter gennem proof of koncept-prototyper, fordi det er den eneste måde at kunne vide, om éns idé er sjov og har dybde. Derfor kan man i Danmark ansøge om kulturstøtte gennem Spilordningen hos Det Danske Filminstitut for at få penge til at udvikle prototyper (bemærk at der er mange om buddet, så det er svært at få støtte fra DFI).

Vi skriver ikke for at tage modet fra dig (tværtimod!), men for at gøre opmærksom på, at hvis man vil have andre med på sine spilidéer (især hvis de skal arbejde gratis), skal der en del til.

Post Reply