Forslag til tegne-fællesskab i København

User avatar
Oliven82
Level 2 - Grain of sand
Posts: 24
Joined: 20 Oct 2017, 19:54
Contact:

Forslag til tegne-fællesskab i København

Unread post by Oliven82 » 05 Mar 2021, 01:07

Jeg synes lige jeg vil ruske op i en idé jeg fik for ca. 1-2 år siden:

Idéen går ud på at starte en uformel tegnestue i København. Til det formål er jeg interesseret i at slå mig sammen med 4-6 andre mennesker som er interesseret i at indgå i et langvarigt samarbejde, ved at udforske illustrationsgenren sammen. Det vigtigste aspekt omkring denne tegnestue er at man som medlem har en passion for at tegne. Det er ikke vigtigt om du har en professionel tilgang til faget eller har en universitetsgrad i eksempelvis illustration eller lignende. Faktisk er jeg mest interesseret i at arbejde sammen med ligesindede, der ikke er uddannede tegnere men som er interesseret i at skabe et fællesskab om tegning igennem iværksætteri og med plads til kollektiv fordybelse og kreativ sparring - jeg er interesseret i at skabe et frirum hvor man kan udvikle sin kreative process med andre og hvor der er plads til at lufte sine kreative idéer.
Idealet er tegnegrupper som Sons of the Storm. Det gennemgående tema for tegnestuen er fantasy genren hvor bla. comic stilen er i fokus.

Mht. udgifter så er planen at vi deler regningerne til husleje, el, vand, internet samt andre udgifter til eksempelvis noget undervisning, eller ture til comicon eller lignende. Jeg forestiller mig at tegnestuen bliver drevet som en forening med en bestyrelse og kassér.

Svar endelig på tråden hvis du synes dette ser ud til at være en god idé.
de bedste hilsner fra
Richard "Oliven" Kabushenga

Post Reply