Tjah... Markedsføring har aldrig været min stærke side, men der er altså også sket et eller andet over tid som har gjort det endnu mere ubegribeligt at gennemskue hvad det er der tiltrækker sig opmærksomhed...
Jeg har jo en søn der spiller en del, og jeg fatter *hat* af hvad hans kriterier er for at vælge et spil over et andet, og han kan ikke forklare mig det - selv når jeg sætter mig ned med ja-hatten og bare lytter uden at kommentere, får jeg intet rationelt ud af ham.
Indimellem, jo... Da Overwatch kom ud og han bare måtte have det på launch day var jeg sådan lidt "Yes, makes sense. Blizzard har gjort det igen, der er et blankpoleret stykke AAA show-off der"... Men så sidder han pludselig med et eller andet "lad mig lige kaste op i min mund" Roblox garbage i 3 timer. Og jeg mener garbage som i ingen handling, intet formål, ingen udfordring, ligner lort, og han kan ikke forklare hvorfor det er værd at bruge tid på men, there we are...
Min teori er at der er så meget lort (ja, objektivt, lort) at vælge imellem at folk før eller senere giver op og bare trykker på et eller andet - det betyder ikke at en given lort får mere opmærksomhed end noget der ikke er en lort, bare at mængden af lort er helt ude af proportioner.
Hele den der "Democratize game development" ide har en mørk bagside som ingen taler om. Der er en eller anden form for værdi i at have en "minimal effort" tærskel - lidt ligesom man har et lidt højere dørtrin ind til toilettet så lortet ikke flyder ind i stuen når det stopper til.
Nå, men så fik jeg da det ud af systemet

...