NYT COMPUTER SPIL!

kukuluksu
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 02 Apr 2008, 21:18

NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by kukuluksu » 02 Apr 2008, 21:20

Jeg har nu i næsten et år arbejdet på at udvikle et computerspil helt fra bunden. Spillet minder lidt om mange af de forskellige spil som er set på nettet. Men det skiller sig dog ud. Spillet skiller sig især ud ved at blande ting fra de mest kendte og mest spillede spil - så dette spil findes endnu ikke på markedet. Jeg har over 20 sider omkring spillet, og er også ved at få lavet små tegninger og andet grafisk materiale omkring spillet og des muligheder. Jeg har fremlagt konceptet for unge mellem 14 og 16, og der har kun været posetiv respons. Det ser ud til at kunne blive populært.

Jeg søger nogen som vil være intresseret i at købe spillet, eller nogen der kender nogen der muligvis er intresseret - jeg tror spillet kan blive ufattelig populært, blandt andet fordi det både er single, online og multiplayer spil.

Det eneste du reelt køber er ideen, og en masse sider omkring spillet, samt jeg vil tilbyde alt den hjælp jeg her gennem jeres opbygning, og produktion af spillet, og hjælpe med viderudvikle ideer m.m


Er du intresseret og vil høre mere?

Skriv til: kukuluksu@hotmail.com

- Jacob / kukuluksu

kukuluksu
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 02 Apr 2008, 21:18

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by kukuluksu » 02 Apr 2008, 21:38

** Jeg har 20 sider omkring selve spillet, altså konceptet men udover det er der 10 sider om det grafiske og 10 sider om diverse. Jeg kunne sagtens skrive mere, men vi har haft travlt. Og meget af det er notater og ting er er i vores hovdet. Men vi synes også dem der køber spillet skal være med til at forme det. Det er derfor jeg skriver at jeg vil tilbyde at følge projektet, og skabe flere ideer. **

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by jonaz.dk » 02 Apr 2008, 22:07

Mange tænker sikkert derude... Nej.. det var da for naivt. Det får han aldrig penge for.

Men! jeg skal være den første til at bryde strømmen.
Og smide en mindre sum på bordet fra min personlige kontantbeholdning.

jeg byder uden at blinke.

10 Kr. (SEK)

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by Menace » 02 Apr 2008, 22:20

Forsinket aprilsnar?
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

User avatar
Crisium
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 13 Mar 2008, 17:57
Location: Odense C
Contact:

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by Crisium » 03 Apr 2008, 09:43

jonaz.dk wrote:Mange tænker sikkert derude... Nej.. det var da for naivt. Det får han aldrig penge for.

Men! jeg skal være den første til at bryde strømmen.
Og smide en mindre sum på bordet fra min personlige kontantbeholdning.

jeg byder uden at blinke.

10 Kr. (SEK)
hmm. I'll double that to 20kr
kind regards,
Peter Wraae Marino

http://www.osghelp.com - support site for OpenSceneGraph

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by sunstar » 03 Apr 2008, 11:05

He he .. jeg tror prisen er ved at nå toppen 20 kr og 25 øre..

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by Lau Korsgaard » 03 Apr 2008, 12:25

Hej kukuluksu

Jeg tror folk prøver på at sige at ideer er stort set værdiløse og selvom din idee skulle gå hen og være genial så er det svært at forestille sig hvem der ville betale penge for den.

Prøv at lave spillet selv eller bare nogle prototyper. Hvis ikke du kan programmere så lær det.

Den anden mulighed er at du lægger alt frem om spillet offentligt, designdokument, business plan og concept art og så kan du håbe på at ideen virkelig er så god at den kan begejstre andre.

håber det kan hjælpe dig og held og lykke med projektet

/Lau

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by vonknut » 03 Apr 2008, 13:18

"jeg byder uden at blinke.
10 Kr. (SEK)"

Congratulations, you have been "spiludvikling.dk" -ed.

m.a.o. så ja, hårde ord er desværre en oplagt ting at vinde, når man poster opslag af sådan karakter.

Grundregel nummer 1: ideer er ikke noget værd
Grundregel nummer 2: delvis udførsel af en ide kan være noget værd, men det er sjældent at der er nogen købere parat
Grundregel nummer 3: hvis du ikke selv tror nok på ideen til selv at prototype den / betale nogen til at gøre det, hvorfor skulle andre så tro på ideen?

Regnstykket hedder altså:
Ide x udførsel x indtjeningsmodel = værdi
-hvis blot en af faktorerne er 0, giver hele regnestykket 0...

Hvad i sikkert kan få dog, er nogle professionelle branche folk til at høre på ideen, for derefter at give jer råd om hvorvidt ideen faktisk er god. Har endnu ikke mødt nogen der har fået stjålet en ide, og om ikke anden kan man få folk til at underskrive en lap papir der dokumenterer et eller andet med noget ide-ejerskab.

Eller hiv fat i nogle ITU'er / datamatikere og få dem til at lave den prototype / demo som et studie projekt.

God arbejdslyst.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by jonaz.dk » 03 Apr 2008, 13:24

Ja, de mere diplomatiske udlægninger er helt korrekte.

Jeg tror det er nærmest uden fortilfælde i spilbranchen at en person kommer valsende ind fra siden. Sælger sit koncept som andre straks springer på, finansierer og udvikler. Hvorefter personen kan læne sig tilbage i stolen og se millionerne trille ind kontoen... Sådan virker det ikke.

Som sagt.. der skal meget mere benarbejde til bare for at nå en brøkdel af vejen. Og endnu mere til for at nå i mål.

og jeg tvivler meget på at det er et realistisk mål for to 16 årige drenge til at begynde med.
jævnfør 3dmaxer tråden:
http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23134
start med at lave nogle Flash/Game Maker spil eller mods til eksisterende engines/FPS creator hvis FPS genren er mere tiltrækkende.

User avatar
beyond
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2008, 18:29

Re: NYT COMPUTER SPIL!

Unread post by beyond » 03 Apr 2008, 15:49

@kukuluksu: Det er svært at komme igennem med en idé. Alle herinde har hver i sær sikkert flere idéer til spil, der potentielt kunne gå hen og blive fede spil. "Action speaks louder than words", "Dem, der gør, gør", "Who dares wins", etc. Du har mod på sagen og det synes jeg er positivt.

Du vil gerne finde folk, der vil poste penge i dit projekt. Prøv at vende rollerne om. Hvis du selv sad med en masse penge og nogen kom med et spilprojektforslag til dig, hvad ville du da kræve af det? Der er mange om budet, så investorer beskæftiger sig KUN med det bedste - det som, de tror er bedst... om fire-fem år vel at mærke. Indtjeningen i branchen er meget skævt fordelt; det er få titler, der tjener sig selv ind og det er få blandt disse titler som løber med størstedelen af kagen. Oven i det kommer alle de titler som aldrig når at se dagens lys.

Jeg synes, du skal færdiggøre dit dokument. Der skal nok udfærdiges en 25 sider, dertil kommer al artwork. Du skal gøre det færdigt i sådan en grad, at det kan få 13 til eksamen - enhver eksamen. Så skal du aftale nogle møder med de spilfirmaer, som du mener måske kunne løfte opgaven, og tage ud og fremlægge din idé for dem. Du vil så få lov til at fremlægge dit pitch til et spil. Måske får du fem minutter, måske får du en time. Det er ikke til at vide. Men det vil give dig en masse konstruktiv feedback, som du vil kunne bruge i fremtiden, og måske endda få dig til at indse, at din idé måske kan/skal poleres lidt. Forvent ikke at du kommer igennem i første hug hos den første - med mindre du altså har en brilliant idé.

Der er nogle oplagte spørgsmål til sådan et møde, men vigtigst er nok:
* "Beskriv din idé med tre sætninger" (ok, ikke et spørgsmål, men du ved, hvad jeg mener)
* "Hvad er den største konkurrent til idéen? Hvordan kommer vi uden om den?"
* "Hvad er målgruppen? Hvorfor er spillet interessant for målgruppen?"
* "Hvorfor skal vi lægge 100 mio kr i netop dit projekt?"

Jeg synes, at din salgstale er lidt vag: Du har blandet en masse af det bedste fra en masse spil for de 14-16 årige, og derfor er det unikt? Det lyder lidt for håbefuldt og er nok svært at sælge bare sådan! Igen, så har du ikke afsløret noget konkret.

Så tiden er inde til et reality check: Er idéen god nok... helt ærligt, helt inde i hjertet på dig selv? Hvis, så er det bare med at klø på!
Theo Engell-Nielsen, beyond.dk

Post Reply