Snup dig en spiller mens du arbejder!

freedomwriter
Level 18 - Zelda

Snup dig en spiller mens du arbejder!

Unread post by freedomwriter » 06 Oct 2009, 13:00

En hollandsk spiludvikler har lavet et efter min mening sjovt, originalt og (forhåbentligt) forretningsmæssigt sundt koncept: http://www.cantyouseeimbusy.com/
Her kan man spille foreløbigt tre Flash-baserede spil i sin browser - pointen er at det er "camouflerede" spil, og ved et overfladisk blik på afstand kan forveksles med kedelige Excell-ark, banale Word-docs etc. Særligt hvis chefen lige kigger ind.
Det er let genkendelige spil-idéer der er har fået en anderledes underholdende vinkel, og alene det har givet enorm viral opmærksomhed, der forhåbentligt kan omsættes til indtægter.
Forretningsmodellen er åbenbart foreløbigt at sælge banner-reklamer - til gengæld har hjemmesiden fået verdensomspændende opmærksomhed, og reklame-pladsen sælges nu på eBay på auktion.

Som en ekstra lille krølle kan man se hvor mange penge disse spil angiveligt koster samfundet/arbejdsgiverne - det registreres hver gang man går ind på siden og snupper sig en spiller i arbejdstiden....
  • ;)

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns

Re: Snup dig en spiller mens du arbejder!

Unread post by simonmoeller » 06 Oct 2009, 13:06

Meget sjovt ide, men gimmicks er og bliver gimmicks.

Banner-ads er ikke en god ide forretningsmæssigt, og jeg har lidt svært ved at se hvordan ideen kan overleve ind i en reel købssituation i bare en nogenlunde skala.

fallspace
Level 4 - Newbie

Re: Snup dig en spiller mens du arbejder!

Unread post by fallspace » 15 Oct 2009, 17:23

Men - hvordan har han tænkt sig at integrere bannerads i spillene? Nu bruger jeg ikke så mange regneark og den slags på arbejdet, men sidst jeg tjekkede havde Excel ikke reklamer ...

:?

Post Reply