ZeitGuyz: Recoil Retrograd i Troldspejlet

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 4159
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

ZeitGuyz: Recoil Retrograd i Troldspejlet

Unread post by jonaz.dk » 13 Oct 2009, 21:51

Hovsa.. glemte at poste den i nyhedsdumpen. Morten Iversen var i troldspejlet for at fortaelle om ZeitGuyz produktion, Recoil Retrograd i et indslag der hedder 'spil der aldrig kom ud'.
http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Aktue ... 5406_1.htm

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: ZeitGuyz: Recoil Retrograd i Troldspejlet

Unread post by Gryphon » 13 Oct 2009, 23:09

Ja, det bringer jo minder frem. Stor respekt til alle tidligere ZG folk hvorend I nu sidder henne. Det var en sand fornøjelse at arbejde sammen med Jer, omend det blev en kort omgang.

Gad vide om det er en hel serie om forliste danske spilfirmaer....? Der er materiale nok i hvert fald...
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: ZeitGuyz: Recoil Retrograd i Troldspejlet

Unread post by Wikzo » 14 Oct 2009, 10:50

Det var rigtig spændende at se, og jeg husker især jeres fede stand på D3-messen i 2006.

Så i øvrigt en 20 minutter lang gameplay-video af spillet, og det slår mig, hvor meget at interaktionen i spillet ligner Assassin's Creed. For mig virkede Recoil Retrograd som et meget gennemført spil, der blot manglede den sidste afpudsning. Ærgerligt at det aldrig blev til noget, for konceptet havde virkelig potentiale!

Jeg sidder stadig med et "holografisk" postkort, som jeg fik til D3, hvor man kan vende det for at se tidsforskydelsen i en by, som langsomt bliver mere og mere ødelagt.

Er der slet ingen chance for, at spillet bliver taget op igen? Jeg mener, har I *bare* smidt det ned i skraldespanden, eller ligger kildekoden et eller andet sted? Jeg kan nemlig huske, at nogle i sin tid snakkede om, at man kunne gøre det offentligt, måske open source, så folk stadig kunne arbejde videre med projektet.

Post Reply