Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Offtopic:
Jeg synes det er synd og et stort tab for boardet her, hvis du kun vil følge med fra sidelinjen, Freedomwriter. Det er ærgerligt at der hersker en ensretning og en uniformering af meninger - På den måde kommer vi ingen vegne.
Jeg er ikke altid enig i alt hvad FW skriver - Men der er altså tit guldkorn og hard-earned erfaring der taler - Håber folk ser på indholdet og ikke måden som det bliver serveret på - Som, ja ind imellem kan være provokerende for nogle. (Til tider finder jeg det ganske morsomt med de slet skjulte hentydninger og sarkasme / ordgejl... som ikke alle lader til at fange...)
Nu kender jeg FW privat og jeg kan stå inde for, at han vil Jer alle det godt, hårde ord eller ej.
Jeg synes det er synd og et stort tab for boardet her, hvis du kun vil følge med fra sidelinjen, Freedomwriter. Det er ærgerligt at der hersker en ensretning og en uniformering af meninger - På den måde kommer vi ingen vegne.
Jeg er ikke altid enig i alt hvad FW skriver - Men der er altså tit guldkorn og hard-earned erfaring der taler - Håber folk ser på indholdet og ikke måden som det bliver serveret på - Som, ja ind imellem kan være provokerende for nogle. (Til tider finder jeg det ganske morsomt med de slet skjulte hentydninger og sarkasme / ordgejl... som ikke alle lader til at fange...)
Nu kender jeg FW privat og jeg kan stå inde for, at han vil Jer alle det godt, hårde ord eller ej.
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Jeg kan godt forstå FW er ude efter den svinestreg fra Jonaz' side med at sætte cap på Crazy Frog videoer! (*Shakes fist in furious anger*)
Men mon ikke han vender tilbage når fællessangen og rykklapperiet når nye højder i takt med antallet af konkurser, der er trods alt ikke noget der er så godt til at sætte gang i en debat som lidt politisk ukorrekthed (og debat er sundt!).
Anyway, jeg kan ikke helt følge hvad den her debat har drejet sig ind på, er Max & tMM et skodspil eller er det bare inspirationen fra et tidligere spil der er årsag til furoreren her?
Selv om spillet har lånt kraftigt fra et andet produkt, kan det jo sagtens blive et godt spil/stor kommerciel succes og hvis spillet virkeligt ikke er innovativt, er det vel kun dommernes problem at de har givet prisen på et forkert grundlag?
Men mon ikke han vender tilbage når fællessangen og rykklapperiet når nye højder i takt med antallet af konkurser, der er trods alt ikke noget der er så godt til at sætte gang i en debat som lidt politisk ukorrekthed (og debat er sundt!).
Anyway, jeg kan ikke helt følge hvad den her debat har drejet sig ind på, er Max & tMM et skodspil eller er det bare inspirationen fra et tidligere spil der er årsag til furoreren her?
Selv om spillet har lånt kraftigt fra et andet produkt, kan det jo sagtens blive et godt spil/stor kommerciel succes og hvis spillet virkeligt ikke er innovativt, er det vel kun dommernes problem at de har givet prisen på et forkert grundlag?
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Så forbliver jeg lige off-topic..
Det er naturligvis muligt at hverken PressPlay eller Play Dead tjener pengene hjem på deres produktioner, men at det så skulle være deres skyld at vores projekt ikke blev færdigt har jeg svært ved at se. Det er enhver for sig selv og ikke nogen social forening hvor man kan skyde skylden for ens egne uopnåede ambitioner i skoen på andre. Det kan godt være at freedomwriter har mange dyrekøbte erfaringer i bagagen, men det er ikke særligt konstruktivt at anklage andre for at have ødelagt/ødelægge 'branchen' fordi man ikke selv kan komme ud over rampen. Hvis man stiller op med den slags må man også være forberedt på at få igen.
Når nogen får en pris, uanset om det er for det ene eller det andet, synes jeg det er på sin plads at gratulere. Det er naturligvis håbløst gammeldags og naivt, men sådan er jeg.
Og så lukker jeg ægget for denne gang
Det er naturligvis muligt at hverken PressPlay eller Play Dead tjener pengene hjem på deres produktioner, men at det så skulle være deres skyld at vores projekt ikke blev færdigt har jeg svært ved at se. Det er enhver for sig selv og ikke nogen social forening hvor man kan skyde skylden for ens egne uopnåede ambitioner i skoen på andre. Det kan godt være at freedomwriter har mange dyrekøbte erfaringer i bagagen, men det er ikke særligt konstruktivt at anklage andre for at have ødelagt/ødelægge 'branchen' fordi man ikke selv kan komme ud over rampen. Hvis man stiller op med den slags må man også være forberedt på at få igen.
Når nogen får en pris, uanset om det er for det ene eller det andet, synes jeg det er på sin plads at gratulere. Det er naturligvis håbløst gammeldags og naivt, men sådan er jeg.
Og så lukker jeg ægget for denne gang
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
:lol: sure :lol:freedomwriter wrote: signing off
Jeg er bange for at ramaskriget mod FW's exit udebliver men jeg vil godt tage fat i noget vores alle sammen drama-queen tager op. Det er rigtigt at man kan undre sig over om wiiware rent faktisk har indtjæningspotentiale til at matche de udviklingsomkostinger der utvivlsomnt er smidt i M&MM.
Lidt hurtigt hovedregning for en inde launch på wiiware: 15$(salgspris) - 30% (nintendo cut) x 10.000 units sold (konservativt men ikke urealistisk) = 105.000$, altså ikke noget man bliver rig af. Selvfølgelig kan man godt gå hen og sælge 10 gange så meget men det er nok ikke noget man skal planlægge efter.
Det man bare skal huske er at en stor del af både M&MM og Limbos udviklingsomkostinger er gratis penge fra DFI, NGP, EU osv. M&MM har vel fået en god million den vej. Derfor er det måske ikke et så stort selvmord som det kunne se ud, jeg tror ikke det er fuldstændigt urealistisk hvad de skal sælge før break even.
og hey så tillykke da
/Lau
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Værsgo allesammen, her har I en journalist fra et af landets største dagblade Politiken, som BEDER (nærmest TIGGER) om informationer. En artikel i Politiken har potentielt set 100.000 læsere.Vigild wrote:HØRT Anders - det er chokerende så lidt/ringe/basal feedback og nyheder, der siver ud fra danske udviklere - og man skal virkelig grave (som her på Spiludvikling.dk) for at finde de gode historier.
Kom I sving danske udviklere, og hellere spam os journalister med pressemed og korte, præcise dev. blogs.
Husk mantraet - "Everything you do is PR" - hvilket ja, i særdeleshed inkluderer skrigende stilhed....
/T
Let røven og sørg for at han får dem.
(God presse gør det også nemmere at rejse investor-kapital).
Rettelse: Max & the Magic Marker har en blog
A.
Last edited by Anders Højsted on 11 Nov 2009, 17:01, edited 1 time in total.
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Freedomwriter -> Du gør vel ikke alvor af at holde dig på sidelinien? Som Gryphon nævner, så er der brug for dine indlæg til at sparke lidt gang i debatten
Jeg er personligt ikke enig i det du siger med "Der er kun én ting, der tæller - lav noget der sælger" for man kan sagtens have et rigtigt godt sælgende spil, uden af have success. Jeg synes tit jeg ser at spillene bliver for dyre i udviklingen og netop derfor ikke bliver en success. Man når aldrig break-even punktet, selvom spillet faktisk salgsmæssigt var en helt ok success. Jeg mener at det eneste der tæller er at Indtægter>Udgifter. Hvordan man så når dertil er egentligt ligemeget, så længe man når det punkt og kan holde sig der. Man skal kunne gentage successen gang på gang, ellers når man hurtigt til en situation hvor Udgifter>Indtægter, hvilket er = out of business og det er det de fleste udviklere knækker nakken på.
Angående Max & tMM så synes jeg da netop at de har taget noget existerende og tilføjet det helt nye kvaliteter som du snakker om. Så er spm så bare om det, som så meget andet, er blevet for dyrt i udviklingen i forhold til spillets salgspotentiale, det må tiden så vise.
Lau Korsgaard -> interessant indlæg mht Wii salgspotentiale. Jeg har kigget en del på XBLA og jeg mener at man i gennemsnit som indie, ikke skal regne med at sælge meget mere end 40.000 kopier pr titel. Dvs salgspotentialet for en indie XBLA titel med salgspris på $10 er: dev cut 3$*40.000=$120.000 = 600.000 DKR.
Der findes en del titler som sælger meget mere, men der er også en del indie spil som sælger meget mindre.
Jeg er personligt ikke enig i det du siger med "Der er kun én ting, der tæller - lav noget der sælger" for man kan sagtens have et rigtigt godt sælgende spil, uden af have success. Jeg synes tit jeg ser at spillene bliver for dyre i udviklingen og netop derfor ikke bliver en success. Man når aldrig break-even punktet, selvom spillet faktisk salgsmæssigt var en helt ok success. Jeg mener at det eneste der tæller er at Indtægter>Udgifter. Hvordan man så når dertil er egentligt ligemeget, så længe man når det punkt og kan holde sig der. Man skal kunne gentage successen gang på gang, ellers når man hurtigt til en situation hvor Udgifter>Indtægter, hvilket er = out of business og det er det de fleste udviklere knækker nakken på.
Angående Max & tMM så synes jeg da netop at de har taget noget existerende og tilføjet det helt nye kvaliteter som du snakker om. Så er spm så bare om det, som så meget andet, er blevet for dyrt i udviklingen i forhold til spillets salgspotentiale, det må tiden så vise.
Lau Korsgaard -> interessant indlæg mht Wii salgspotentiale. Jeg har kigget en del på XBLA og jeg mener at man i gennemsnit som indie, ikke skal regne med at sælge meget mere end 40.000 kopier pr titel. Dvs salgspotentialet for en indie XBLA titel med salgspris på $10 er: dev cut 3$*40.000=$120.000 = 600.000 DKR.
Der findes en del titler som sælger meget mere, men der er også en del indie spil som sælger meget mindre.
Last edited by Jaycee on 11 Nov 2009, 16:59, edited 2 times in total.
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
@Pelding
Nu presser du mig ud i at trække den bloddryppende bevisbyrde op fra socialpsykiatriens dybeste afgrund. Voksne mænd er faldet til Crazy Frog! Vanviddet må stoppe nu!!!
http://www.freewebs.com/thegrinningidio ... og%202.jpg
Og jeg syntes nu også Freedomwriter er en dejlig dreng til at skabe lidt debat selvom han smider nogle harske æbler fra tid til anden.
Nu presser du mig ud i at trække den bloddryppende bevisbyrde op fra socialpsykiatriens dybeste afgrund. Voksne mænd er faldet til Crazy Frog! Vanviddet må stoppe nu!!!
http://www.freewebs.com/thegrinningidio ... og%202.jpg
Og jeg syntes nu også Freedomwriter er en dejlig dreng til at skabe lidt debat selvom han smider nogle harske æbler fra tid til anden.
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Ay. Mange spiludviklere fokuseret for meget på produktet (et fantastisk innovativt nyt spil) og for lidt på det omkringliggende; specielt markedsføringen.freedomwriter wrote:Der er kun én ting, der tæller - lav noget der sælger. Og det gør man ikke ved at efterligne noget allerede eksisterende, medmindre man tilføjer det helt nye kvaliteter, gør det mere tilgængeligt, sørger for målrettet reklame, og helst sælger det billigere.
Jo, men det skal også være konstruktivt. Specielt synes jeg at det kunne være interessant hvis vi kunne høre noget om hvorfor det gik galt for folk, - en slags "post mortem" for danske spilfirmaer. Det vil utvivlsomt være meget deprimerende læsning, men også meget lærerigt.Men jeg kan se vi er tilbage i den gamle gænge med "man skal bare tro på det..." og "vi har ikke noget produkt endnu og ved ikke hvornår, men vi har fået støtte og en pris - jubiii...." overruler konstruktiv kritik af at fortidens forretningsmæssige synder gentages. Og man som sagt hellere vil ha' en klub for gensidig ros end et spark i røven for at komme videre...
Morten, jeg håber ikke at du forsvinder. Du er god til at ruske op i tingene herinde og din lidt flamboyante stil bliver mødt med lige så passionerede modspil. Du får som du giver, - og det er godt. For vi (spiludviklerne i DK) er fandme brug for at de her ting bliver diskuteret.Det skal blive interessant at se hvordan det spænder af, fra sidelinien...
Besserwisser & bitterfisse, signing off
Så hvis du skrider, kommer de her ting ikke frem. Don't go!
A.
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Målet skal da ikke være break-even på offentlige støttepenge!!!Lau Korsgaard wrote: Det man bare skal huske er at en stor del af både M&MM og Limbos udviklingsomkostinger er gratis penge fra DFI, NGP, EU osv. M&MM har vel fået en god million den vej. Derfor er det måske ikke et så stort selvmord som det kunne se ud, jeg tror ikke det er fuldstændigt urealistisk hvad de skal sælge før break even.
Målet bør (minimum) være nok indtjening til at man kan selvfinansiere den næste produktion og skaber nok skatteindtægter til at staten har tjent sine støttepenge ind igen. Økonomisk uafhængighed af offentlige midler.
(Husk at støttemidlerne reelt går fra børnehaver, folkeskoler, ældreplejer, hospitaler og uddannelser).
Alt andet er virksomheder på løbende offentlige ydelser og bør ikke være målet. En sund branche bør ikke defineres som en branche på offentlige støtte-krykker. Pointen bag NDS og lignende er at de penge skal fungere som pree-seed-kapital, der hjælper firmaerne igange; rationalet bag dem er at de skal hjælpe med at skabe europæiske/skandinaviske alternativer til et amerikansk domineret mediebillede.
(Fuck, jeg lyder helt minimalstats-liberalistisk :shock: adr).
Howalt og jeg diskuterede det her i de gamle Spiltanken-dage. Pointen med støtteordningerne skal være at hjælpe firmaerne til bliver sunde, selvstændige virksomheder. Det bør være målet for alle danske spiliværksættere.
A.
-
- Level 12 - Master of the dark arts
- Posts: 128
- Joined: 10 Mar 2008, 11:48
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Jo - det er rigtigt nok. Det tror jeg bestemt også er Press Plays mål. Men pointen er jo netop at det er penge som bliver brugt til at udvikle talent og udligne risiko. Hvis det ikke var for disse penge havde Press Play sikkert ikke haft mulighed for at sætte dette projekt i gang. Man kan jo godt have ambitioner og så sørge for at man ikke satser hele firmaet på et spil. Vi skal huske på at det er urealistisk at forvente at alle projekter støttet af NDS bliver blockbusters.Anders Højsted wrote:Målet skal da ikke være break-even på offentlige støttepenge!!!Lau Korsgaard wrote: Det man bare skal huske er at en stor del af både M&MM og Limbos udviklingsomkostinger er gratis penge fra DFI, NGP, EU osv. M&MM har vel fået en god million den vej. Derfor er det måske ikke et så stort selvmord som det kunne se ud, jeg tror ikke det er fuldstændigt urealistisk hvad de skal sælge før break even.
Målet bør (minimum) være nok indtjening til at man kan selvfinansiere den næste produktion og skaber nok skatteindtægter til at staten har tjent sine støttepenge ind igen. Økonomisk uafhængighed af offentlige midler.
Derudover er jeg enig i at det ville være federe hvis der var kontante skattefordele til dem som virkeligt slog igennem (som man gør i Frankrig), så man i stedet for at reducere risiko ved launch (produktionsomkostningerne) lavede en større potentiel upside - det ville gøre det mere attraktivt for risiko villig kapital.
Det som jeg mener er pointen er at det højst sandsynligt er en god business case for Press Play, grunden til at det er en god businesscase som Lau påpeger er at der er en change for en kæmpe upside og en realistisk change for breakeven. Jeg mener ikke man kan klantre nogen for at gøre brug af de muligheder der er - hvad enten det er massive skatte fordele i Canada eller minimale produktionstilskud i Danmark - det er god business sense.
/asbjoern
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Helt enig. Jeg forstår også godt Lau's beregning; - den giver god mening.asbjoern.com wrote: Det som jeg mener er pointen er at det højst sandsynligt er en god business case for Press Play, grunden til at det er en god businesscase som Lau påpeger er at der er en change for en kæmpe upside og en realistisk change for breakeven. Jeg mener ikke man kan klantre nogen for at gøre brug af de muligheder der er - hvad enten det er massive skatte fordele i Canada eller minimale produktionstilskud i Danmark - det er god business sense.
/asbjoern
Jeg så bare helst at business-case-beregningerne i danske spilfirmaer ikke inkludere støtte-pengene, så man lavede beregningerne på rene markedsvilkår, - også bagefter medtog støttepengene som "gratis penge" (som man så kan bruge til at hæve værdien af ens produkt).
Ellers risikerer vi at spilbranchen ender som en branche på støtten; - ligesom den danske filmbranche der har en (1! Regnar Graasten) producer som tjener nok penge til at finansiere sine egne produktioner. Resten er afhængig af støtte.
A.
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Det mest fornuftige estimater jeg har kunne finde på indie salgs kanaler er Simon Carless' slides fra gdc, her. Det du siger lægger også fint inden for rammerne af det.Jaycee wrote:Jeg har kigget en del på XBLA og jeg mener at man i gennemsnit som indie, ikke skal regne med at sælge meget mere end 40.000 kopier pr titel. Dvs salgspotentialet for en indie XBLA titel med salgspris på $10 er: dev cut 3$*40.000=$120.000 = 600.000 DKR.
Nej men vi er vel enige om at man skal nå break even før man kan få overskudAnders Højsted wrote:Målet skal da ikke være break-even på offentlige støttepenge!!!
Jeg synes ikke det er nogen uforsvarlig forretningsplan for et nyt spilfirma at sigte efter break even på en meget konservativ forventning til salg. Hvis man så går ud og sælger det dobbelte eller ti dobbelte så er der ligefrem penge til at lave næste projekt. Selvfølgelig håber man på best case scenario men man bliver nødt til at planlægge ud fra worst case (well eller semi-worst case).
Og, nu har jeg ikke lige talt med Howalt lately men argumentet om at alle offentlige investeringer skal tjæne sig selv hjem i øget skatteprovenu holder altså ikke. Men jeg er da enig med dig i at støtteordninger skal være med til at opbygge en sund branche - og det tror jeg også at de gør.
/Lau
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
ok var lidt lang tid om at skrive den post så jeg har ikke lige læst de to sidste
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 227
- Joined: 25 Mar 2008, 21:57
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
-ja og teater, tv, radio, forlags, kunst, sports og gøgler branchen. Jeg ved ikke om det er et så stort problem.Anders Højsted wrote: Ellers risikerer vi at spilbranchen ender som en branche på støtten; - ligesom den danske filmbranche
Men jeg mener også man bør splitte spilstøtte ordningen i to: En pulje til kommercielle spil og en til... "vigtige kultur produkter". Hvis man så tilrettelagde den kommercielle støtte som en form for risikofrie lån man skulle tilbagebetale ved overskud så ville man tvinge ansøgere til at tænke i økonomsk holdbare koncepter fra start af. (ok det var lige en ide ud af mit hoved, måske holder det ikke)
/Lau
-
- Level 12 - Master of the dark arts
- Posts: 128
- Joined: 10 Mar 2008, 11:48
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
For det første - jeg glemte lige at gratulere Press Play for deres pris - Tillykke! - Det var egentligt derfor jeg klikken ind på tråden og blev så fanget diskussionen. I øvrigt mener jeg at det er ligegyldigt om det er godt PR arbejde eller om det er innovativt gamedesign - det gør det ikke mindre flot at vinde prisen i mine øjne og det kan aldrig være negativ presse for et produkt at vinde en pris.
Når det så er sagt, ville jeg da ønske at man kiggede på skatteforhold og beskatning af investeringer i innovations miljøerne generelt, som jo desværre med den nye skattepakke bliver brandbeskattet hvis ejerforholdet er under 10 % - det er et kæmpe selvmål efter min mening - but don't get me started ...
Min pointe er, at jeg synes det er godt at vi som branche kæmper for at få ændret nogle af tilskudsordningerne, så fokus bliver drejet mere over på sustainnable business og mere langsigtet. Men man kan ikke klantre dem som spiller der hvor bolden er givet op for at tænke de nuværende ordninger ind i deres businesscase.
/asbjoern
Det er efter min mening en noget naiv betragtning, det svarer til at sige at EA Vancouver ikke tage de Canidiske skatteforhold i betragtning når de sætter en ny produktion i gang. Når muligheden er der bliver man efter min mening nød til at forholde sig til den ud fra en business betragtning. Igen målet er jo mere ambitiøst end breakeven, men risikoen bliver betragtelig mindre ved at man kan nøjes med en lavere breakeven.Anders Højsted wrote:
Helt enig. Jeg forstår også godt Lau's beregning; - den giver god mening.
Jeg så bare helst at business-case-beregningerne i danske spilfirmaer ikke inkludere støtte-pengene, så man lavede beregningerne på rene markedsvilkår, - også bagefter medtog støttepengene som "gratis penge" (som man så kan bruge til at hæve værdien af ens produkt).
Ellers risikerer vi at spilbranchen ender som en branche på støtten; - ligesom den danske filmbranche der har en (1! Regnar Graasten) producer som tjener nok penge til at finansiere sine egne produktioner. Resten er afhængig af støtte.
A.
Når det så er sagt, ville jeg da ønske at man kiggede på skatteforhold og beskatning af investeringer i innovations miljøerne generelt, som jo desværre med den nye skattepakke bliver brandbeskattet hvis ejerforholdet er under 10 % - det er et kæmpe selvmål efter min mening - but don't get me started ...
Min pointe er, at jeg synes det er godt at vi som branche kæmper for at få ændret nogle af tilskudsordningerne, så fokus bliver drejet mere over på sustainnable business og mere langsigtet. Men man kan ikke klantre dem som spiller der hvor bolden er givet op for at tænke de nuværende ordninger ind i deres businesscase.
/asbjoern
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
For satan... adminhumor skal altid have en smiley efter sig! Skam dig!jonaz.dk wrote:hehe.. det var nu et stykke med adminhumor du fik serveret med lidt syre på toppen presset ud af pipetten.
-
- Level 8 - Summoner
- Posts: 86
- Joined: 12 Mar 2008, 13:49
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Screw the naysayers – tillykke guys!
(og så lavet med Unity... yay)
d.
(og så lavet med Unity... yay)
d.
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Ja for Filan da... Tillykke!!! Opturen!
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Stort tillykke drenge - godt gået!
R.I.P FW - Mindre tid anvendt på at skrive timelange indlæg mellem kl. 9 -17 må da utvivlsomt også give din arbejdsgiver nogle bedre produkter og i sidste et boost til den danske spilbranche
R.I.P FW - Mindre tid anvendt på at skrive timelange indlæg mellem kl. 9 -17 må da utvivlsomt også give din arbejdsgiver nogle bedre produkter og i sidste et boost til den danske spilbranche
Janus Jagd | CEO | Cylindo | http://www.cylindo.com
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Endelig fandt jeg Rob Pardo indlægget jeg har ledt efter så længe:
"And he says later in the chat that Blizzard doesn't necessarily aim for innovation, but for "nailing the execution." That's something Nintendo does as well, he said, and many times, that's the key in game development. You don't necessarily have to get it first, but you do have to get it right."
"And he says later in the chat that Blizzard doesn't necessarily aim for innovation, but for "nailing the execution." That's something Nintendo does as well, he said, and many times, that's the key in game development. You don't necessarily have to get it first, but you do have to get it right."
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
godt citat @simonmoeller
har du en url?
har du en url?
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Yep har eet lige her fra wow.com:
http://www.wow.com/2009/03/26/pardo-at- ... execution/
TL;DR: Lav noget der ikke stinker, som folk synes er sjovt og som hænger sammen. Og glem alt det der med at være mest innovativ bare fordi du skal skille dig ud. Hvis det er fedt så skal det nok sælge. Det åbner naturligvis op for alle mulige andre problemstillinger, men det er ca. det. Don't suck
http://www.wow.com/2009/03/26/pardo-at- ... execution/
TL;DR: Lav noget der ikke stinker, som folk synes er sjovt og som hænger sammen. Og glem alt det der med at være mest innovativ bare fordi du skal skille dig ud. Hvis det er fedt så skal det nok sælge. Det åbner naturligvis op for alle mulige andre problemstillinger, men det er ca. det. Don't suck
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Ah ja og.. lidt til M&MM folket: Det kan godt være i ikke kommer til at tjene penge på WiiWare platformen. Men i kan bruge assets og playtest på andre platforme og måske få jeres penge hjem den vej. Specielt med Unity.
Screw me - det har I naturligvis allerede tænkt på
Screw me - det har I naturligvis allerede tænkt på
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
til @simonmoeller
tak for link og gode råd, (jeg behøves ikke at lave innovative ting for at skille mig ud, det klarer jeg fint uden)
men hvis du har nogle gode ideer til hvilke spil jeg burde lave, (jeg er jo interesseret i mange brugere for få penge) så send endelig en mail til mig på boab at dr.dk
mvh Bo
tak for link og gode råd, (jeg behøves ikke at lave innovative ting for at skille mig ud, det klarer jeg fint uden)
men hvis du har nogle gode ideer til hvilke spil jeg burde lave, (jeg er jo interesseret i mange brugere for få penge) så send endelig en mail til mig på boab at dr.dk
mvh Bo
Re: Max and the magic marker vinder The European Innovative Game
Nu har ca. hver 3. post på de her 5 sider konstateret, at execution er vigtigt. Tillykke med den opdagelse...
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment