Road To The IGF: Limbo's Dino Patti
http://www.gamasutra.com/view/news/2704 ... _Patti.php
Unity Technologies Surpasses 100,000 User Milestone; To Expand Platform Support
http://unity3d.com/company/news/100,000 ... press.html
Happiness the game - blog
http://happinessthegame.blogspot.com/
Computerspilzonen har fået sin egen hjemmeside:
http://www.computerspilzonen.dk
Unity Studios med opdateret website
http://www.unity-studios.com/
Er computerspil kunst?
http://www.dr.dk/P1/Kulturkontoret/Udse ... 150903.htm
Jesper Kyd nomineret til BAFTA for Assassins Creed 2 musik
http://www.bafta.org/awards/video-games ... 17,BA.html
LEGO laver 3 årig aftale med Unity
http://unity3d.com/company/news/lego-3- ... press.html
Mød danskeren der udlever drømmen i Silicon Valley
Nyåbnet kontor i San Francisco, masser af venture-millioner i bagagen og bare 32 år gammel. Mød David Helgason.
http://www.computerworld.dk/art/54192?a=rss&i=0
PixelTV interview med Peter Molyneux og Natal
http://www.pixel.tv/program/pixel-tv-ex ... ect-natal/
Politiken Molyneux interview
http://politiken.tv/nyheder/videnskab/article892500.ece
NGJ2010 Keynote by Peter Molyneux (short) (og indeholder ikke video af den broken Milo præsentation)
http://vimeo.com/9554648
G'dav hr. Molyneux
http://hyped.nu/blog/redaktion/g/39
Mikkel Overby – Serious Games Interactive: Engaging, Educating and Entertaining
http://www.tiburon-tv.com/2010/02/05/mi ... teractive/
The Dust of Everyday Life: The Art of Building Characters
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... gle+Reader
'Make Something Unreal' Contest Winners Crowned
http://www.shacknews.com/onearticle.x/62425
Social gaming survey reveals key trends among players
http://www.gamesindustry.biz/articles/s ... ng-players
http://www.globalgamejam.org/games
A Little Piece Of Hell: Building The Secret World
http://www.gamasutra.com/view/feature/4 ... gle+Reader
Game Development in a post agile world
http://gwaredd.blogspot.com/2010/02/gam ... world.html
Første Pandora-spillekonsoller udsendt
http://railgun.newz.dk/foerste-pandora- ... dsendt#new
Hyggekrogen:
The Indie Bundle
http://www.theindiebundle.com
Gratis Command and Conquer classic
http://www.commandandconquer.com/classic
Beta Sign up til LEGO Universe
http://us.universe.lego.com/en-us//Beta/Default.aspx
LEGO Augmented reality (ikke spil..men meget cool produkt tech)
http://www.version2.dk/artikel/13806-se ... gn=nyheder
Newsdump 21. feb 2010
Re: Newsdump 21. feb 2010
Lækkert dump, Jonaz - Tak!
Augmented Reality er efterhånden en gammel teknologi, men det er altså for sejt. Der er mange muligheder med det, så det gælder bare om at være kreativ :lol:
Augmented Reality er efterhånden en gammel teknologi, men det er altså for sejt. Der er mange muligheder med det, så det gælder bare om at være kreativ :lol:
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 104
- Joined: 09 Mar 2008, 14:50
- Location: Aarhus, Denmark
Re: Newsdump 21. feb 2010
Takker Jonas, og congrats til Unity (for lidt af hvert ).
- Tom
- Tom
Re: Newsdump 21. feb 2010
Jeg håber, at det er en journalist der har simplificeret tingene lige vel rigeligt her? Hvis ikke de kan hente en 3d model fra HDD uden signifikant ventetid, så skulle de måske kigge lidt mere på deres kode?32-bit har hæmmet konceptet
En af udfordringerne ved kiosken er at få vist modellerne hurtigt nok, når et barn holder æsken frem. Derfor er alle modeller delvist indlæst i hukommelsen, så de hurtigt kan hentes frem.
»Der må ikke gå for lang tid, fra den har tracket æsken. Ellers begynder folk at undre sig, om der er liv i den,« siger Torben Nielsen.
Af samme grund er kiosken indtil videre begrænset til kun at kunne vise 24 forskellige byggesæt, fordi der er begrænset hukommelse.
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Re: Newsdump 21. feb 2010
Ikke forstået?Zacker wrote:Jeg håber, at det er en journalist der har simplificeret tingene lige vel rigeligt her? Hvis ikke de kan hente en 3d model fra HDD uden signifikant ventetid, så skulle de måske kigge lidt mere på deres kode?32-bit har hæmmet konceptet
En af udfordringerne ved kiosken er at få vist modellerne hurtigt nok, når et barn holder æsken frem. Derfor er alle modeller delvist indlæst i hukommelsen, så de hurtigt kan hentes frem.
»Der må ikke gå for lang tid, fra den har tracket æsken. Ellers begynder folk at undre sig, om der er liv i den,« siger Torben Nielsen.
Af samme grund er kiosken indtil videre begrænset til kun at kunne vise 24 forskellige byggesæt, fordi der er begrænset hukommelse.
At disk access er flaskehals, i forhold til at hente data i main memory (eller cache) er de fleste vel enige om. At de afhjælper problemet ved at holde en mængde af dataen i hukommelsen i forvejen lyder også ganske rimeligt.
Re: Newsdump 21. feb 2010
Disk access er selvfølgelig langsommere end memory, no doubt. Jeg stiller mig blot undrende overfor, at de på en eller anden måde har fået lavet deres system så sløvt, at det bliver et problem i dette tilfælde. Hvis det at loade en lego model fra disk er et seriøst generelt problem, så ville der godt nok være mange spil engines der burde være i problemer. Vi snakker jo så vidt vides ikke om, at de her forsøger at loade kæmpe scener ind med titusinder af models og millioner af polygoner, for så kunne jeg bedre forstå dem.
Når man loader en model ind, som man forhåbentligt har stored binært, så kan man opnå loading hastigheder der ligger ganske tæt på max disk read. Hvis vi antager en typisk hdd read ratio på 70 MiB/s, effektiv load på 50MiB/s og en model på f.eks. 10MiB, ja så burde vi lande på en loading tid omkring 200ms, hvilket jeg ikke vurderer til at være udover, hvad en bruger godt kan tåle at vente.
Når man loader en model ind, som man forhåbentligt har stored binært, så kan man opnå loading hastigheder der ligger ganske tæt på max disk read. Hvis vi antager en typisk hdd read ratio på 70 MiB/s, effektiv load på 50MiB/s og en model på f.eks. 10MiB, ja så burde vi lande på en loading tid omkring 200ms, hvilket jeg ikke vurderer til at være udover, hvad en bruger godt kan tåle at vente.
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment