Io fyringer
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Io fyringer
Det var en kedelig nyhed. But thanks for sharing.
Re: Io fyringer
ouch! den lyder ikke god. IO er også en dyr butik at holde kørende.
nogen der ved om det er på må og få fyrringer. eller et specifikt produktionshold?
nogen der ved om det er på må og få fyrringer. eller et specifikt produktionshold?
Re: Io fyringer
Se http://www.computerworld.dk/art/55585/i ... a=fp_1&i=0
Og det skulle være primært fra deres interne Q&A-afdeling, da Eidos også har en lignende på centralt plan....
Og det skulle være primært fra deres interne Q&A-afdeling, da Eidos også har en lignende på centralt plan....
Re: Io fyringer
Ack! :shock: Det er bestemt ikke et sjovt marked at søge job i lige nu....
Håber de berørte folk finder noget hurtigst muligt. Og at det så i øvrigt er sidste fyrings-runde fra IOI.... men den hænger vel på K&L2...
Håber de berørte folk finder noget hurtigst muligt. Og at det så i øvrigt er sidste fyrings-runde fra IOI.... men den hænger vel på K&L2...
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Re: Io fyringer
Det er en trist historie, virkeligt nogen gode folk der er røget :(
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 223
- Joined: 07 Apr 2008, 18:53
Re: Io fyringer
Der maa da vaere mange udover deres QA? Eller ogsaa havde de en legendarisk stor QA-afdeling...
Meget uheldigt for dem det vedroerer ;(
Meget uheldigt for dem det vedroerer ;(
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Io fyringer
Folk bliver fyret på stribe i KBH, og så er det så utroligt svært at finde grafikressourcer i Århus. Suk.
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 104
- Joined: 09 Mar 2008, 14:50
- Location: Aarhus, Denmark
Re: Io fyringer
http://politiken.dk/tjek/digitalt/article933515.eceFirmaet bag Hitman fyrer hver femte
IO Interactive sagde i går farvel til cirka 20 procent af deres medarbejderstab.
End ikke satsninger på familiespil med 'Mini Ninjas' og det nye spil 'Kane & Lynch 2' på vej til august har kunne redde danske IO Interactive fra sparekniven.
I går blev der ifølge Computerworld og Spiludvikling.dk fyret 38 ud af firmaets cirka 200 fastansatte.
[...]
Sad shit :(
- Tom
Re: Io fyringer
nu skal man ikke tro paa alt hvad men laeser, som ikke kan bakkes op af kilder.one-niner wrote:http://politiken.dk/tjek/digitalt/article933515.ece
/stone
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 104
- Joined: 09 Mar 2008, 14:50
- Location: Aarhus, Denmark
Re: Io fyringer
Jeg ved sådan set ikke, om historien holder vand (altså de 35 som CW nævner, der blev til 38 i Politiken, eller undertonen af økonomiske vanskeligheder), men faktum er, at der er sket fyringer, og det er og bliver trist.stone wrote:nu skal man ikke tro paa alt hvad men laeser, som ikke kan bakkes op af kilder.one-niner wrote:http://politiken.dk/tjek/digitalt/article933515.ece
/stone
Og så kunne en pressemeddelelse i øvrigt stoppe eventuelle rygtedannelser, så hvis nogen finder en sådan, så smid endeligt et link.
Bare mine to eurocent.
- Tom
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Io fyringer
Du har måske anden information som vi kan hygge os med så vi ikke går rundt og spreder usandheder?
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 25 Jun 2008, 13:44
Re: Io fyringer
Jeg hører forskellige tal mellem 25-30. Stadig en god sjat.
Re: Io fyringer
Jeg kender ikke de eksakte tal, men jeg har gennem dagen modtaget opkald og også fået en del sms'er fra tidligere ansatte, så det er info af anden hånd.
Det lader til at QA har lidt det største tab. Jeg vil gætte mig til, at man flytter den slags til andre dele af Eidos. Ellers er det ikke-programmører, der er blevet prikket. Enkelte af dem tror jeg ikke, Io kommer til at savne, mens andre er svære at forstå ræsonnementet bag.
Bortset fra det, så tror jeg ikke jeg kan sige mere, selvom der egentlig er rigeligt at fortælle. Når man forlader Io bliver man gjort opmærksom på at man ikke må skade firmaet og der henvises venligst til markedsføringslovens paragraf #something.
Det lader til at QA har lidt det største tab. Jeg vil gætte mig til, at man flytter den slags til andre dele af Eidos. Ellers er det ikke-programmører, der er blevet prikket. Enkelte af dem tror jeg ikke, Io kommer til at savne, mens andre er svære at forstå ræsonnementet bag.
Bortset fra det, så tror jeg ikke jeg kan sige mere, selvom der egentlig er rigeligt at fortælle. Når man forlader Io bliver man gjort opmærksom på at man ikke må skade firmaet og der henvises venligst til markedsføringslovens paragraf #something.
Theo Engell-Nielsen, beyond.dk
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 104
- Joined: 09 Mar 2008, 14:50
- Location: Aarhus, Denmark
Re: Io fyringer
http://www.gamesindustry.biz/articles/j ... cales-downJob losses as IO Interactive scales down
Square Enix Europe has confirmed to GamesIndustry.biz that a number of staff at internal studio IO Interactive have been made redundant.
This is an excerpt from the full story. Log in or register for free to read the whole article.
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Io fyringer
Full texts fra GamesIndustry.biz.
A.Job losses as IO Interactive scales down
Square Enix Europe has confirmed to GamesIndustry.biz that a number of staff at internal studio IO Interactive have been made redundant.
The team is currently working on Kane & Lynch 2: Dog Days, but is best known for the Hitman series, a title that prompted the Eidos group to buy the studio for £23 million back in 2004.
"Every studio has to take decisions to ensure it is operating effectively as projects start up and ramp down. IO Interactive has assessed the internal and external resources needed to support its pipeline and this has led to organisational changes which includes the loss of some roles at the studio," said a spokesperson for the company.
"We believe that this decision will make IO continue to deliver great games and add momentum to our operations. We would like to thank all employees affected, for their contribution and efforts and wish them well in their future careers."
Although the publisher has not named an exact figure, reports by Danish site Computerworld put the number of staff affected at 35 of the 200-man studio.
The most recent release from the studio was Mini Ninjas which scored a Metacritic rating in the mid-70s
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 19
- Joined: 24 Mar 2008, 17:39
Re: Io fyringer
Det var da en trist nyhed - surt for dem det gik ud over !
Når det nu er sagt, så hæfter jeg mig ved det nedenstående quote og artiklen fra computerworld
Så, hvad skal en virksomhed have en QA-afdelig for, når de har os andre...
Når det nu er sagt, så hæfter jeg mig ved det nedenstående quote og artiklen fra computerworld
For mig lyder det til, at der bare er tale om en nødvendig tilpasning og ikke at der skulle være krise (da de jo så ville have fyret "kode-drengene" også ) - det er jo "bare" QA-afdelingen de neddrosler og den er jo sådan set ikke så vigtig i dag, hvor firmaer bare uploader en patch når l*rtet ikke virker efter hensigten !beyond wrote: Ellers er det ikke-programmører, der er blevet prikket. Enkelte af dem tror jeg ikke, Io kommer til at savne, mens andre er svære at forstå ræsonnementet bag.
Så, hvad skal en virksomhed have en QA-afdelig for, når de har os andre...
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 104
- Joined: 09 Mar 2008, 14:50
- Location: Aarhus, Denmark
Re: Io fyringer
En AAA-titel kan sagtens runde 10.000 bugs i løbet af udviklingen, så jeg tror, du sætter pris på, at nogen rydder de værste af banen, inden du smider 549,- på disken hos den lokale pusherhenrik1972 wrote:Så, hvad skal en virksomhed have en QA-afdelig for, når de har os andre...
Jeg tror i øvrigt heller ikke, at IOI som sådan er i krise - det lugter mere af "almindelig" centralisering (om hvilket man så kan mene hvad man vil).
Men mon ikke de beholder en eller anden form for gameplay test- eller review-kapacitet? Alt andet ville da være tåbeligt.
- Tom
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 144
- Joined: 08 Mar 2008, 21:06
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: Io fyringer
Antaget at QA også stod for play-testing osv., så kan man da godt komme lidt i tvivl om, hvorvidt designerne i det hele taget lyttede til alt hvad QA havde at sige
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Re: Io fyringer
Som gammel spil-QA mand og nuværende softwaretester, er jeg lige nødt til lige at komme på banen. De holdninger til testfaget der her kommer til udtryk er desværre en sørgelig påmindelse om tingenes tilstand i spilbranchen, herunder også den danske anno 2010. Der er tale om en særdeles umoderne opfattelse af test, som den proces der starter op i den sidste tredjedel af produktionen og peaker omkring crunch op til final RC. Det består typisk i at kværne spillet igennem igen og igen for hvert opdateret release og kan ofte udføres af personnel uden de helt store uddannelse eller forudsætninger iøvrigt. Arbejdsmængden kan beskrives i form af en sinuskurve med store udsving, og derfor hyrer man typisk i stor volumen lavtlønnet arbejdskraft når kurven er i top, og afskediger fra samme gruppe når den er i bund.
Denne tilgang til test og kvalitetssikring er forældet. På min nuværende arbejdsplads er der tilknyttet en tester til hvert scrum-team, og det er en specialieret funktion på linie med enhver anden - arkitekt, scrum-master, user experience og naturligvis softwareudviklerne. Der er masser af kvalitetssikrende aktivititeter som giver værdi til et projekt lang tid før funktionel test af et præ-alpha produkt. Det handler om at "build quality in" som Bedstemor Poppendieck udrykker det.
Men hvis man som firma stadig hænger fast i den gammeldags opfattelse af test uden indsigt i, hvilken rolle en moderne testfunktion kan spille, så er det selvfølgelig ikke så slemt, at man skærer lidt i fedtkanten nede i QA-afdelingen når spillet er kommet på gaden, holdt op imod hvis det var programmører, grafikere eller anden værdifuld arbejdskraft man smed på gaden.
Og nu hvor jeg har skrevet mig varm, lad mig da smide min sædvanlige kæphest på banen: I en dansk spilbranche, der har været under stort pres de sidste par år, kunne man starte med at få styr på sin softwareudviklingsproces, og indføre moderne produktionsmetoder. Der mangler ikke just litteratur om emnet. Agile produktionsmetoder er efterhånden ved at være universelt udbredte, selv i spilbranchen, men på mange måder halter man efter min opfattelse stadig efter de forreste i den øvrige software-branche, hvad de fremførte holdinger til testfaget er symptomatiske for.
Ok, I'm done..
Denne tilgang til test og kvalitetssikring er forældet. På min nuværende arbejdsplads er der tilknyttet en tester til hvert scrum-team, og det er en specialieret funktion på linie med enhver anden - arkitekt, scrum-master, user experience og naturligvis softwareudviklerne. Der er masser af kvalitetssikrende aktivititeter som giver værdi til et projekt lang tid før funktionel test af et præ-alpha produkt. Det handler om at "build quality in" som Bedstemor Poppendieck udrykker det.
Men hvis man som firma stadig hænger fast i den gammeldags opfattelse af test uden indsigt i, hvilken rolle en moderne testfunktion kan spille, så er det selvfølgelig ikke så slemt, at man skærer lidt i fedtkanten nede i QA-afdelingen når spillet er kommet på gaden, holdt op imod hvis det var programmører, grafikere eller anden værdifuld arbejdskraft man smed på gaden.
Og nu hvor jeg har skrevet mig varm, lad mig da smide min sædvanlige kæphest på banen: I en dansk spilbranche, der har været under stort pres de sidste par år, kunne man starte med at få styr på sin softwareudviklingsproces, og indføre moderne produktionsmetoder. Der mangler ikke just litteratur om emnet. Agile produktionsmetoder er efterhånden ved at være universelt udbredte, selv i spilbranchen, men på mange måder halter man efter min opfattelse stadig efter de forreste i den øvrige software-branche, hvad de fremførte holdinger til testfaget er symptomatiske for.
Ok, I'm done..
-
- Level 55 - Quake marine
- Posts: 553
- Joined: 25 Mar 2008, 12:23
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: Io fyringer
Hej Claus.
Jeg er helt enig med dine betragtninger. Som lidt nyere spiludviklingsfirma, med "kun" 5 år på bagen og ca. 30 mennesker, må jeg erkende at du har helt ret.
MEN - når det så er sagt, så er det noget mere kompliceret at ændre sin arbejdsgang når man har store kunder med andre virksomhedskulturer end lean/scrum. Det er der _mange_ eksempler på. Det hele er meget nemmere, når man kan styre sine produkter selv, uden at en kunde eller stor organisation blander sig. Den luksus er der ikke ret mange der har.
Men jeg er som sagt helt enig i dine betragtninger omkring hvordan man bør gøre ting.
/Henrik...
Jeg er helt enig med dine betragtninger. Som lidt nyere spiludviklingsfirma, med "kun" 5 år på bagen og ca. 30 mennesker, må jeg erkende at du har helt ret.
MEN - når det så er sagt, så er det noget mere kompliceret at ændre sin arbejdsgang når man har store kunder med andre virksomhedskulturer end lean/scrum. Det er der _mange_ eksempler på. Det hele er meget nemmere, når man kan styre sine produkter selv, uden at en kunde eller stor organisation blander sig. Den luksus er der ikke ret mange der har.
Men jeg er som sagt helt enig i dine betragtninger omkring hvordan man bør gøre ting.
/Henrik...
Game Developer, Game/Platform Developer
CEGO, OSAO games
CEGO, OSAO games
Re: Io fyringer
Hi Henrik,henrik1972 wrote:Det var da en trist nyhed - surt for dem det gik ud over !
Når det nu er sagt, så hæfter jeg mig ved det nedenstående quote og artiklen fra computerworld
For mig lyder det til, at der bare er tale om en nødvendig tilpasning og ikke at der skulle være krise (da de jo så ville have fyret "kode-drengene" også ) - det er jo "bare" QA-afdelingen de neddrosler og den er jo sådan set ikke så vigtig i dag, hvor firmaer bare uploader en patch når l*rtet ikke virker efter hensigten !beyond wrote: Ellers er det ikke-programmører, der er blevet prikket. Enkelte af dem tror jeg ikke, Io kommer til at savne, mens andre er svære at forstå ræsonnementet bag.
Så, hvad skal en virksomhed have en QA-afdelig for, når de har os andre...
if they fired the "code monkeys" then they can close the company!
there is no way to make a AAA game without coders and artists (and audio),
these groups will probably always be last in line when making a decision to fire
a certain group of people.
regards,
Peter
btw: I'm sadden by there decision to fire them now and not wait to see some results
from K&L2 ... but IO probably know the numbers better then me.
Re: Io fyringer
hvorfor antager du at det har noget med specifikke tal at goere? alle stoerre firmaer maa jaevnligt sige farvel til medarbejderer af mange forskellige grunde- det er essensielt i at drive en sund virksomhed.Crisium wrote:btw: I'm sadden by there decision to fire them now and not wait to see some results
from K&L2 ... but IO probably know the numbers better then me.
/stone
-
- Level 22 - Imp
- Posts: 223
- Joined: 07 Apr 2008, 18:53
Re: Io fyringer
En smule saert at IO nu leder efter forskellige nye folk. Blandt andet QA!
http://www.ioi.dk/recruitment/jobs.htm
http://www.ioi.dk/recruitment/jobs.htm
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 06 Oct 2008, 14:19
- Location: Aarhus
- Contact:
Re: Io fyringer
Her skulle være faktuel information om IOI's situation jeg vidrebringer.
Hele IOI's QA blev fyret, minus 3 ledere = 16 i alt. Desuden røg en del senior artists, projekt management, IT-folk - de fleste folk med en del anciennitet, og dermed høj løn....
IOI skærer desuden ned fra 4 store projekter til 2, og lægger igangværende udvikling af bl.a. Hitman 6 på is indtil videre. Der er skåret en del andre mindre udviklings-projekter væk osse, som har kørt på lavblus længe.
Der er en udbredt forventning om en yderligere fyringsrunde, hvor der sandsynligvis ryger flere ansatte end i den nuværende omgang - bl.a. på HM6 sidder der pt 14 animatorer, nu med nervøse trækninger...