Giant Bomb spiller Limbo

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Jaycee » 03 Jul 2010, 12:42

Giant Bomb spiller Limbo... Rart at se den gode modtagelse spillet får alle steder.

http://www.giantbomb.com/quick-look-limbo/17-2852/

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by shrt » 03 Jul 2010, 18:15

Yeah! Bliver fedt endelig at kunne spille det når det snart (!) bliver released :)
Jacob Hauberg Hansen (github)

Software Developer at Novasa

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Anders Højsted » 04 Jul 2010, 10:39

Ja, det bliver nok den primære undskyldning for at jeg endeligt får købt en 360'er.

A.

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by shrt » 19 Jul 2010, 18:21

.. og nu har de så givet det 5 ud af 5 :)

http://www.giantbomb.com/limbo/61-30380/reviews/
Jacob Hauberg Hansen (github)

Software Developer at Novasa

User avatar
JOH
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 26 Nov 2008, 10:20

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by JOH » 19 Jul 2010, 18:26

Det er fedt! Nu vælter det ind med positive reviews.
9.0 fra game informer (ifg metascore) og Joystiq giver 5 ud af 5.

pnoodles
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 14 Mar 2008, 12:14

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by pnoodles » 20 Jul 2010, 18:43

Kotaku og Edge roser det ogsaa til skyerne.

http://kotaku.com/5590872/limbo-review- ... reshadowed
http://www.next-gen.biz/features/review-limbo

Tilykke til Playdead, godt arbejde!

Gorm
Level 24 - Cyber demon
Posts: 243
Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Location: London, UK
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Gorm » 20 Jul 2010, 22:09

Nemli'!! Play Dead i fortjener det sgu hele vejen til banken. Those who dares wins!!
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Gryphon » 20 Jul 2010, 22:55

Gorm wrote: (...) Those who dares wins!!
Jahh... nogle gange :) Og heldigvis i dette tilfælde. Godt gået, gutter!
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Zacker » 22 Jul 2010, 12:30

Stort tillykke til Playdead med virkeligt flotte reviews! Det er sq sjældent, at et dansk spil rammer 90+ i metascore. Personligt er jeg dog ikke helt sikker på, at jeg ville skyde det helt så højt op. Ingen tvivl om, at screenshots fra spillet er noget af det mest stemningsfulde jeg nogensinde har set, men når man så endelig sidder og spiller det, så er det ikke lige så intenst, som jeg havde håbet på.

I særdeleshed som dansk spiludvikler er jeg dog lykkelig for, at det ser ud, at rent faktisk ville kunne pushe en masse units, grundet vækstfondens valg af Limbo som deres pejling for om spil er noget værd eller ej.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by JeppeB » 22 Jul 2010, 15:26

Også et tillykke herfra, jeg har fulgt Limbo meget siden jeg faldt over de første par screenshots, så det er fedt at se Playdead få en masse applaus for en anderledes og flot titel. Er der nogen, der har stiftet mere bekendtskab med selve gameplayet? Jeg sidder i en PS3 ørken i øjeblikket...
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
j_jerrik
Level 1 - Speck of dust
Posts: 18
Joined: 29 May 2008, 10:43
Location: Vesterbro, Copenhagen

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by j_jerrik » 22 Jul 2010, 23:04

Er cirka 80% igennem LIMBO nu.
Og jeg er utroligt positivt overrasket. Fantastisk spil, der til fulde opnår at udnytte det forholdsvis simple, let tilgængelige fundament som spillet har, optimalt.
Det er meget mere end den fantastiske grafik, lyd, stemning man kan se på videoerne. Selve gameplayet er i den grad også fantastisk.
http://twitter.com/JJerrik
https://market.android.com/details?id=d ... attackwave
There are 10 types of people in this world - those who understand binary and those who don't

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by vonknut » 23 Jul 2010, 11:00

ja, stort tillykke også herfra et par etager under play dead :)

Mht. gameplay, så er det ret fint og dejligt intuitivt og afpudset.
Jeg havde frygtet at fokus på stramt designede puzzles ville lave et spil med langsomt pace hvor man ofte sad fast. Men spillet har faktisk et generelt højt tempo på og masser af aktion, på trods af at det er så puzzle based.
-den tænkende mands platforms spil kunne man kalde det.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Zee » 23 Jul 2010, 12:15

Det varmer ens gamle nationalistiske hjerte med al den positive response som der kommer på Limbo, det er virkelig flot klaret :)

http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/limbo
91 i metascore, ud af 44 prof. anmeldelser (8 af dem gav 100%).

Håber dog på en PC version, det kunne jo passende være igennem Steam. Jeg har godt nok en X360, men bruger den aldrig.

Nu er spillet jo færdigt, og Playdead er nok i gang med et nyt projekt... Er jeg den eneste der har overvejet hvor svært det må være for dem at lave en efterfølger til det her projekt?
Når man i første forsøg laver noget så godt som det her, så er der altså virkelig pres på når man skal lave projekt nummer 2, ligemeget om det så er en regulær efterfølger eller noget helt andet.
Men det bliver da spændende at se hvad de finder på næste gang.

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Gryphon » 23 Jul 2010, 13:37

Zee wrote:Nu er spillet jo færdigt, og Playdead er nok i gang med et nyt projekt... Er jeg den eneste der har overvejet hvor svært det må være for dem at lave en efterfølger til det her projekt?
Når man i første forsøg laver noget så godt som det her, så er der altså virkelig pres på når man skal lave projekt nummer 2, ligemeget om det så er en regulær efterfølger eller noget helt andet.
Men det bliver da spændende at se hvad de finder på næste gang.
Det giver vel god mening at ride videre på bølgen med en opfølgning, part2, expansion, mere content eller lign., specielt set i lyset af den gode feedback. Det burde også være overkommeligt at generere mere af samme skuffe nu.

Og mon ikke der så bliver brygget på noget helt nyt sideløbende? :)
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Chrono » 23 Jul 2010, 14:27

Hvis folkene bag er ligeså kunstnerisk ambitiøse som spillet selv, så håber jeg da de laver noget nyt og anderledes frem for en 2'er.

Jeg synes det er en helt igennem glimrende fysik-platformer, og jeg er vild med manglen på udpensling af handlingen - man må selv tolke hvad det handler om, omend der er masser af små spor der antyder at udviklerne selv har haft noget de ville ud med.

Første del af spillet synes jeg var klart bedst, da de lettere puzzles og den større uhygge gjorde oplevelsen mere intens for mig. Jeg ville også gerne have haft en lidt blødere introduktion til de gravity-puzzles som sidste del af spillet var fyldt med - jeg synes de var svære.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by vonknut » 23 Jul 2010, 14:57

Rygtet vil vide, at Arnt og drengene ikke ønsker at gå efter de lette penge, med en "hurtig" sequel med mere af det samme, ejheller en "unfinished tales" / "fejl og fraklip" samling.
-guderne skal ellers vide at de har meget cuttet content, grundet deres kvalitets tilgang (cut 50-90% af det lavede content, så kun det bedste er tilbage, hvad det så end koster i "spildt" arbejde").

Så jeg tror ikke at vi får nogen fortsættelse nu og her, men hvad de så er i gang i, i stedet for, er ikke helt godt at vide....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Gryphon » 23 Jul 2010, 18:30

Ja, bevares. Fair nok. Pointen var bare at smede mens jernet er varmt, holde momentum, kaste sig over de lette penge... 1'eren var en trailblazer der muliggør en kortere produktions tid (billigere) på en evt. 2'er, uden at det bør betyde lavere kvalitet. Sammentidelig kunne man så sætte en ny 'A-produktion' i gang med en ny IP.

Det ville betyde at man har 2 pipelines der overlapper med forskellige udgivelsesdatoer = steady cashflow

Når det er sagt, så er jeg helt sikker på at de har styr på det :lol:
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by vonknut » 24 Jul 2010, 09:49

Det skulle ikke opfates på den måde Gryphon, jeg er selv af samme holdning som dig. Sequels og spinn-offs var også noget at det første jeg spurgte Limbo-drengene om her for nyligt, da de inviterede på øl og prøvespilning.
-personligt ville jeg også selv forsøge at ride på bølgen, evt. ansætte nogen til at gøre det og så bare directe, mens man gik i gang med et ny IP.

Men i og med at de har lagt deres hjerteblod i det i 3-4 år, samt at de netop er folk, der går virkeligt meget op i kvalitet, så har de selvfølgeligt et lidt andet syn på det. Man kunne måske endda sige, at hvis de havde den tilgang/mentalitet til at starte med, så havde det måske heller ikke været muligt at lave det spil....

Men stadigvæk, derfor kan der jo godt komme en 2'er om 2-3 år, det tror jeg ikke nødvendigvist vil skade noget (ift. salg), eftersom grafikken er "tidsløs" og ikke skal følge med i polygon-ræset.
-der gik jo også et par år mellem Another World og Flash-Back.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Chrono » 24 Jul 2010, 15:58

Flashback var så heller ikke en efterfølger til Another World - ej heller udviklet af samme folk ;-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 823
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by vonknut » 25 Jul 2010, 15:38

Nej, men Delphine var nu stadigt distributør på begge spil (+producent på flashback).
-så de lavede jo flashback som spin-off på another world.
Og spillerne anså det, rent associativt, som en fortsættelse. De var jo ligeglade med hvem der havde lavet hvad.

Min pointe var bare, at hvis man laver en fortsættelse på nyskabende spil i den stil/størrelse/genre, også selv om det ikke er direkte fortsættelse eller lavet af helt samme folk, så vil man stadigt få en kæmpe synergi-effekt, også selv om der er gået et par år...

Grunden til at jeg hiver det frem som eksempel er, hvad de fleste nok kan regne ud, at man på mange måder kan sammenligne Limbo med Another World, både ift. stramt og cinematisk 2D platforms gameplay, nyskabende og unik grafisk stil, kritiker modtagelse og forhåbentligvis også resulterende salgstal.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by Chrono » 26 Jul 2010, 19:36

Jeg er nået frem til at Playdead må udgive en patch - jeg vil have min præcise completion time at vide til sidst. Det ville gøre det en smule sjovere at forsøge et speed run :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

davidhelgason
Level 8 - Summoner
Posts: 86
Joined: 12 Mar 2008, 13:49

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by davidhelgason » 28 Jul 2010, 01:22

Stort tillykke herfra også, for stor ambition og grundig eksekvering... sjældent og flot.

d.

ClausP
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 29 Sep 2008, 20:35

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by ClausP » 30 Jul 2010, 22:40

Fantastisk og opløftende at se modtagelsen af Limbo. Stort tillykke. Ingen tvivl om, at den unge mand, der i sin tid skulle vælge mellem at blive ansat i min QA-afdeling på DG og en level-design stilling på på Playdead foretog det rigtige valg :-)

Da min husholding er Xbox-løs, har jeg desværre ikke spillet det endnu. En PSN-udgave er vel på vej?

Herligt med en international succeshistorie i den danske spilbranche (er der nogen der iøvrigt ved, hvordan Max and the Magic Marker klarer sig salgsmæssigt?). Et tungt åg at få prædikatet "Danmarks nye Hitman", men ind til videre virker det som om, at de lever op til hypen - i hvert fald kreativt (a propos Hitman - meget positivt overrasket over demoen til K&L2!)

Det er meget spændende hvordan de følger succesen op. Det er min opfattelse at Limbo for en stor dels vedkommende er financieret af støttekroner, der ikke ikke i samme omfang vil være tilgængelige for den næste titel eller den næste igen. Forhåbentligt sælger Limbo tilstrækkeligt til at de kan lægge lige så meget omhu og polish i de næste titler, og at deres produktionsapparat er tilstrækkeligt modnet til at konkurrere på rene markedsvilkår.

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by buchardt » 03 Aug 2010, 20:51

@ClausP: Hey Mester, ja den tanke har jeg faktisk også gjort mig nogle gange! Min ansættelse hos Deadline ville nok desværre ikke kunne have gjort nogen forskel på det som skete der, men her har jeg haft meget stor fornøjelse af at arbejde. Det er et cool team hos Playdead og bliver fedt at starte næste projekt op! Håber det går godt i Jylland med kvalitetstest af mere almindeligt software(?)... Gætter på branchen er lidt mere stabil dog... Og mange tak for de pæne ord! [Ps. og tusind tak for at give mig den unikke chance at skrive speciale sammen med Danmarks, indtil videre, mest kompetente QA afdeling(no offense IOI og NDS =)]

@all: Mange tak for de pæne kommentarere, det er så fedt at være med til at launche et spil man (næsten) har været på hele vejen(siden før vertical slice any way). Det er nærmest min mødom som røg på LIMBO =)

User avatar
JOH
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 26 Nov 2008, 10:20

Re: Giant Bomb spiller Limbo

Unread post by JOH » 10 Aug 2010, 18:10

Jeg ved ikke med jer, men jeg finder det ret underholdende at se/høre LIMBO live commentary ude på Youtube.
Fx ham her, som møder edderkoppen for første gang. (Se dem KUN hvis du HAR spillet LIMBO)

http://youtu.be/xM9vqgcYe9Q

Post Reply