Giant Bomb spiller Limbo
Giant Bomb spiller Limbo
Giant Bomb spiller Limbo... Rart at se den gode modtagelse spillet får alle steder.
http://www.giantbomb.com/quick-look-limbo/17-2852/
http://www.giantbomb.com/quick-look-limbo/17-2852/
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Yeah! Bliver fedt endelig at kunne spille det når det snart (!) bliver released
-
- Level 19 - Wario
- Posts: 195
- Joined: 12 Mar 2008, 17:52
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Ja, det bliver nok den primære undskyldning for at jeg endeligt får købt en 360'er.
A.
A.
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Det er fedt! Nu vælter det ind med positive reviews.
9.0 fra game informer (ifg metascore) og Joystiq giver 5 ud af 5.
9.0 fra game informer (ifg metascore) og Joystiq giver 5 ud af 5.
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Kotaku og Edge roser det ogsaa til skyerne.
http://kotaku.com/5590872/limbo-review- ... reshadowed
http://www.next-gen.biz/features/review-limbo
Tilykke til Playdead, godt arbejde!
http://kotaku.com/5590872/limbo-review- ... reshadowed
http://www.next-gen.biz/features/review-limbo
Tilykke til Playdead, godt arbejde!
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Nemli'!! Play Dead i fortjener det sgu hele vejen til banken. Those who dares wins!!
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Jahh... nogle gange Og heldigvis i dette tilfælde. Godt gået, gutter!Gorm wrote: (...) Those who dares wins!!
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Stort tillykke til Playdead med virkeligt flotte reviews! Det er sq sjældent, at et dansk spil rammer 90+ i metascore. Personligt er jeg dog ikke helt sikker på, at jeg ville skyde det helt så højt op. Ingen tvivl om, at screenshots fra spillet er noget af det mest stemningsfulde jeg nogensinde har set, men når man så endelig sidder og spiller det, så er det ikke lige så intenst, som jeg havde håbet på.
I særdeleshed som dansk spiludvikler er jeg dog lykkelig for, at det ser ud, at rent faktisk ville kunne pushe en masse units, grundet vækstfondens valg af Limbo som deres pejling for om spil er noget værd eller ej.
I særdeleshed som dansk spiludvikler er jeg dog lykkelig for, at det ser ud, at rent faktisk ville kunne pushe en masse units, grundet vækstfondens valg af Limbo som deres pejling for om spil er noget værd eller ej.
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Også et tillykke herfra, jeg har fulgt Limbo meget siden jeg faldt over de første par screenshots, så det er fedt at se Playdead få en masse applaus for en anderledes og flot titel. Er der nogen, der har stiftet mere bekendtskab med selve gameplayet? Jeg sidder i en PS3 ørken i øjeblikket...
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing
Director of Publishing
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 18
- Joined: 29 May 2008, 10:43
- Location: Vesterbro, Copenhagen
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Er cirka 80% igennem LIMBO nu.
Og jeg er utroligt positivt overrasket. Fantastisk spil, der til fulde opnår at udnytte det forholdsvis simple, let tilgængelige fundament som spillet har, optimalt.
Det er meget mere end den fantastiske grafik, lyd, stemning man kan se på videoerne. Selve gameplayet er i den grad også fantastisk.
Og jeg er utroligt positivt overrasket. Fantastisk spil, der til fulde opnår at udnytte det forholdsvis simple, let tilgængelige fundament som spillet har, optimalt.
Det er meget mere end den fantastiske grafik, lyd, stemning man kan se på videoerne. Selve gameplayet er i den grad også fantastisk.
http://twitter.com/JJerrik
https://market.android.com/details?id=d ... attackwave
There are 10 types of people in this world - those who understand binary and those who don't
https://market.android.com/details?id=d ... attackwave
There are 10 types of people in this world - those who understand binary and those who don't
Re: Giant Bomb spiller Limbo
ja, stort tillykke også herfra et par etager under play dead
Mht. gameplay, så er det ret fint og dejligt intuitivt og afpudset.
Jeg havde frygtet at fokus på stramt designede puzzles ville lave et spil med langsomt pace hvor man ofte sad fast. Men spillet har faktisk et generelt højt tempo på og masser af aktion, på trods af at det er så puzzle based.
-den tænkende mands platforms spil kunne man kalde det.
Mht. gameplay, så er det ret fint og dejligt intuitivt og afpudset.
Jeg havde frygtet at fokus på stramt designede puzzles ville lave et spil med langsomt pace hvor man ofte sad fast. Men spillet har faktisk et generelt højt tempo på og masser af aktion, på trods af at det er så puzzle based.
-den tænkende mands platforms spil kunne man kalde det.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Det varmer ens gamle nationalistiske hjerte med al den positive response som der kommer på Limbo, det er virkelig flot klaret
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/limbo
91 i metascore, ud af 44 prof. anmeldelser (8 af dem gav 100%).
Håber dog på en PC version, det kunne jo passende være igennem Steam. Jeg har godt nok en X360, men bruger den aldrig.
Nu er spillet jo færdigt, og Playdead er nok i gang med et nyt projekt... Er jeg den eneste der har overvejet hvor svært det må være for dem at lave en efterfølger til det her projekt?
Når man i første forsøg laver noget så godt som det her, så er der altså virkelig pres på når man skal lave projekt nummer 2, ligemeget om det så er en regulær efterfølger eller noget helt andet.
Men det bliver da spændende at se hvad de finder på næste gang.
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/limbo
91 i metascore, ud af 44 prof. anmeldelser (8 af dem gav 100%).
Håber dog på en PC version, det kunne jo passende være igennem Steam. Jeg har godt nok en X360, men bruger den aldrig.
Nu er spillet jo færdigt, og Playdead er nok i gang med et nyt projekt... Er jeg den eneste der har overvejet hvor svært det må være for dem at lave en efterfølger til det her projekt?
Når man i første forsøg laver noget så godt som det her, så er der altså virkelig pres på når man skal lave projekt nummer 2, ligemeget om det så er en regulær efterfølger eller noget helt andet.
Men det bliver da spændende at se hvad de finder på næste gang.
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Det giver vel god mening at ride videre på bølgen med en opfølgning, part2, expansion, mere content eller lign., specielt set i lyset af den gode feedback. Det burde også være overkommeligt at generere mere af samme skuffe nu.Zee wrote:Nu er spillet jo færdigt, og Playdead er nok i gang med et nyt projekt... Er jeg den eneste der har overvejet hvor svært det må være for dem at lave en efterfølger til det her projekt?
Når man i første forsøg laver noget så godt som det her, så er der altså virkelig pres på når man skal lave projekt nummer 2, ligemeget om det så er en regulær efterfølger eller noget helt andet.
Men det bliver da spændende at se hvad de finder på næste gang.
Og mon ikke der så bliver brygget på noget helt nyt sideløbende?
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 144
- Joined: 08 Mar 2008, 21:06
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Hvis folkene bag er ligeså kunstnerisk ambitiøse som spillet selv, så håber jeg da de laver noget nyt og anderledes frem for en 2'er.
Jeg synes det er en helt igennem glimrende fysik-platformer, og jeg er vild med manglen på udpensling af handlingen - man må selv tolke hvad det handler om, omend der er masser af små spor der antyder at udviklerne selv har haft noget de ville ud med.
Første del af spillet synes jeg var klart bedst, da de lettere puzzles og den større uhygge gjorde oplevelsen mere intens for mig. Jeg ville også gerne have haft en lidt blødere introduktion til de gravity-puzzles som sidste del af spillet var fyldt med - jeg synes de var svære.
Jeg synes det er en helt igennem glimrende fysik-platformer, og jeg er vild med manglen på udpensling af handlingen - man må selv tolke hvad det handler om, omend der er masser af små spor der antyder at udviklerne selv har haft noget de ville ud med.
Første del af spillet synes jeg var klart bedst, da de lettere puzzles og den større uhygge gjorde oplevelsen mere intens for mig. Jeg ville også gerne have haft en lidt blødere introduktion til de gravity-puzzles som sidste del af spillet var fyldt med - jeg synes de var svære.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Rygtet vil vide, at Arnt og drengene ikke ønsker at gå efter de lette penge, med en "hurtig" sequel med mere af det samme, ejheller en "unfinished tales" / "fejl og fraklip" samling.
-guderne skal ellers vide at de har meget cuttet content, grundet deres kvalitets tilgang (cut 50-90% af det lavede content, så kun det bedste er tilbage, hvad det så end koster i "spildt" arbejde").
Så jeg tror ikke at vi får nogen fortsættelse nu og her, men hvad de så er i gang i, i stedet for, er ikke helt godt at vide....
-guderne skal ellers vide at de har meget cuttet content, grundet deres kvalitets tilgang (cut 50-90% af det lavede content, så kun det bedste er tilbage, hvad det så end koster i "spildt" arbejde").
Så jeg tror ikke at vi får nogen fortsættelse nu og her, men hvad de så er i gang i, i stedet for, er ikke helt godt at vide....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Ja, bevares. Fair nok. Pointen var bare at smede mens jernet er varmt, holde momentum, kaste sig over de lette penge... 1'eren var en trailblazer der muliggør en kortere produktions tid (billigere) på en evt. 2'er, uden at det bør betyde lavere kvalitet. Sammentidelig kunne man så sætte en ny 'A-produktion' i gang med en ny IP.
Det ville betyde at man har 2 pipelines der overlapper med forskellige udgivelsesdatoer = steady cashflow
Når det er sagt, så er jeg helt sikker på at de har styr på det :lol:
Det ville betyde at man har 2 pipelines der overlapper med forskellige udgivelsesdatoer = steady cashflow
Når det er sagt, så er jeg helt sikker på at de har styr på det :lol:
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group
http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Det skulle ikke opfates på den måde Gryphon, jeg er selv af samme holdning som dig. Sequels og spinn-offs var også noget at det første jeg spurgte Limbo-drengene om her for nyligt, da de inviterede på øl og prøvespilning.
-personligt ville jeg også selv forsøge at ride på bølgen, evt. ansætte nogen til at gøre det og så bare directe, mens man gik i gang med et ny IP.
Men i og med at de har lagt deres hjerteblod i det i 3-4 år, samt at de netop er folk, der går virkeligt meget op i kvalitet, så har de selvfølgeligt et lidt andet syn på det. Man kunne måske endda sige, at hvis de havde den tilgang/mentalitet til at starte med, så havde det måske heller ikke været muligt at lave det spil....
Men stadigvæk, derfor kan der jo godt komme en 2'er om 2-3 år, det tror jeg ikke nødvendigvist vil skade noget (ift. salg), eftersom grafikken er "tidsløs" og ikke skal følge med i polygon-ræset.
-der gik jo også et par år mellem Another World og Flash-Back.
-personligt ville jeg også selv forsøge at ride på bølgen, evt. ansætte nogen til at gøre det og så bare directe, mens man gik i gang med et ny IP.
Men i og med at de har lagt deres hjerteblod i det i 3-4 år, samt at de netop er folk, der går virkeligt meget op i kvalitet, så har de selvfølgeligt et lidt andet syn på det. Man kunne måske endda sige, at hvis de havde den tilgang/mentalitet til at starte med, så havde det måske heller ikke været muligt at lave det spil....
Men stadigvæk, derfor kan der jo godt komme en 2'er om 2-3 år, det tror jeg ikke nødvendigvist vil skade noget (ift. salg), eftersom grafikken er "tidsløs" og ikke skal følge med i polygon-ræset.
-der gik jo også et par år mellem Another World og Flash-Back.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 144
- Joined: 08 Mar 2008, 21:06
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Flashback var så heller ikke en efterfølger til Another World - ej heller udviklet af samme folk
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Nej, men Delphine var nu stadigt distributør på begge spil (+producent på flashback).
-så de lavede jo flashback som spin-off på another world.
Og spillerne anså det, rent associativt, som en fortsættelse. De var jo ligeglade med hvem der havde lavet hvad.
Min pointe var bare, at hvis man laver en fortsættelse på nyskabende spil i den stil/størrelse/genre, også selv om det ikke er direkte fortsættelse eller lavet af helt samme folk, så vil man stadigt få en kæmpe synergi-effekt, også selv om der er gået et par år...
Grunden til at jeg hiver det frem som eksempel er, hvad de fleste nok kan regne ud, at man på mange måder kan sammenligne Limbo med Another World, både ift. stramt og cinematisk 2D platforms gameplay, nyskabende og unik grafisk stil, kritiker modtagelse og forhåbentligvis også resulterende salgstal.
-så de lavede jo flashback som spin-off på another world.
Og spillerne anså det, rent associativt, som en fortsættelse. De var jo ligeglade med hvem der havde lavet hvad.
Min pointe var bare, at hvis man laver en fortsættelse på nyskabende spil i den stil/størrelse/genre, også selv om det ikke er direkte fortsættelse eller lavet af helt samme folk, så vil man stadigt få en kæmpe synergi-effekt, også selv om der er gået et par år...
Grunden til at jeg hiver det frem som eksempel er, hvad de fleste nok kan regne ud, at man på mange måder kan sammenligne Limbo med Another World, både ift. stramt og cinematisk 2D platforms gameplay, nyskabende og unik grafisk stil, kritiker modtagelse og forhåbentligvis også resulterende salgstal.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 144
- Joined: 08 Mar 2008, 21:06
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Jeg er nået frem til at Playdead må udgive en patch - jeg vil have min præcise completion time at vide til sidst. Det ville gøre det en smule sjovere at forsøge et speed run
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
-
- Level 8 - Summoner
- Posts: 86
- Joined: 12 Mar 2008, 13:49
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Stort tillykke herfra også, for stor ambition og grundig eksekvering... sjældent og flot.
d.
d.
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Fantastisk og opløftende at se modtagelsen af Limbo. Stort tillykke. Ingen tvivl om, at den unge mand, der i sin tid skulle vælge mellem at blive ansat i min QA-afdeling på DG og en level-design stilling på på Playdead foretog det rigtige valg
Da min husholding er Xbox-løs, har jeg desværre ikke spillet det endnu. En PSN-udgave er vel på vej?
Herligt med en international succeshistorie i den danske spilbranche (er der nogen der iøvrigt ved, hvordan Max and the Magic Marker klarer sig salgsmæssigt?). Et tungt åg at få prædikatet "Danmarks nye Hitman", men ind til videre virker det som om, at de lever op til hypen - i hvert fald kreativt (a propos Hitman - meget positivt overrasket over demoen til K&L2!)
Det er meget spændende hvordan de følger succesen op. Det er min opfattelse at Limbo for en stor dels vedkommende er financieret af støttekroner, der ikke ikke i samme omfang vil være tilgængelige for den næste titel eller den næste igen. Forhåbentligt sælger Limbo tilstrækkeligt til at de kan lægge lige så meget omhu og polish i de næste titler, og at deres produktionsapparat er tilstrækkeligt modnet til at konkurrere på rene markedsvilkår.
Da min husholding er Xbox-løs, har jeg desværre ikke spillet det endnu. En PSN-udgave er vel på vej?
Herligt med en international succeshistorie i den danske spilbranche (er der nogen der iøvrigt ved, hvordan Max and the Magic Marker klarer sig salgsmæssigt?). Et tungt åg at få prædikatet "Danmarks nye Hitman", men ind til videre virker det som om, at de lever op til hypen - i hvert fald kreativt (a propos Hitman - meget positivt overrasket over demoen til K&L2!)
Det er meget spændende hvordan de følger succesen op. Det er min opfattelse at Limbo for en stor dels vedkommende er financieret af støttekroner, der ikke ikke i samme omfang vil være tilgængelige for den næste titel eller den næste igen. Forhåbentligt sælger Limbo tilstrækkeligt til at de kan lægge lige så meget omhu og polish i de næste titler, og at deres produktionsapparat er tilstrækkeligt modnet til at konkurrere på rene markedsvilkår.
Re: Giant Bomb spiller Limbo
@ClausP: Hey Mester, ja den tanke har jeg faktisk også gjort mig nogle gange! Min ansættelse hos Deadline ville nok desværre ikke kunne have gjort nogen forskel på det som skete der, men her har jeg haft meget stor fornøjelse af at arbejde. Det er et cool team hos Playdead og bliver fedt at starte næste projekt op! Håber det går godt i Jylland med kvalitetstest af mere almindeligt software(?)... Gætter på branchen er lidt mere stabil dog... Og mange tak for de pæne ord! [Ps. og tusind tak for at give mig den unikke chance at skrive speciale sammen med Danmarks, indtil videre, mest kompetente QA afdeling(no offense IOI og NDS =)]
@all: Mange tak for de pæne kommentarere, det er så fedt at være med til at launche et spil man (næsten) har været på hele vejen(siden før vertical slice any way). Det er nærmest min mødom som røg på LIMBO =)
@all: Mange tak for de pæne kommentarere, det er så fedt at være med til at launche et spil man (næsten) har været på hele vejen(siden før vertical slice any way). Det er nærmest min mødom som røg på LIMBO =)
Re: Giant Bomb spiller Limbo
Jeg ved ikke med jer, men jeg finder det ret underholdende at se/høre LIMBO live commentary ude på Youtube.
Fx ham her, som møder edderkoppen for første gang. (Se dem KUN hvis du HAR spillet LIMBO)
http://youtu.be/xM9vqgcYe9Q
Fx ham her, som møder edderkoppen for første gang. (Se dem KUN hvis du HAR spillet LIMBO)
http://youtu.be/xM9vqgcYe9Q