Hvordan skriver man plugins til web-browser?

ZeroHero
Level 36 - Tron

Hvordan skriver man plugins til web-browser?

Unread post by ZeroHero » 22 Jul 2009, 11:19

Jeg her i et stykke tid gerne ville vide hvordan man skriver plug-ins til web-browser.
Er de forskellige browser: IE, FF, Chrome osv. forskellige med hensyn til plugin-in arkitektur. Kan man nøjes med at skrive én plug-in der virker for dem alle eller skal man special designe en plug-in for hver browser? Hvordan kommer lettest i gang med at udvikle plug-ins?

På forhånd tak!

Gorm
Level 24 - Cyber demon

Re: Hvordan skriver man plugins til web-browser?

Unread post by Gorm » 22 Jul 2009, 20:00

Her på forummet, må det vidst være Unity drengene som ved mest om den slags.

Men det som jeg kan fortælle dig , er at du skal lave et plugin hver browser. Jeg har før lavet et simpelt setup til Explorer med en opengl context og deslige. Det var der ikke så mange ben i, og en simpel google søgning burde kunne få dig langt.
Gorm - Senior Creative Technologist
Blog
Twitter
Global Game Jam

ZeroHero
Level 36 - Tron

Unread post by ZeroHero » 22 Jul 2009, 21:20

Hi Gorm, mange tak for tippet. Jeg har skam søgt på google og fundet forskellige artikler der omhandler emnet. MSDN snakker om ATL og BHO (http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... S.85).aspx) men deres artikel omhandler VC++ 2005. Jeg har en 2003 og har næsten kunnet få det til at køre med hjælp fra artiklen men det virker til at et eller andet mangler for jeg får ingen respons fra IE. Det er vel ikke så heldigt at jeg kunne se dit eksempel, da jeg selv gerne vil arbejde med OpenGL via et IE Plugin. :)

Gorm
Level 24 - Cyber demon

Unread post by Gorm » 23 Jul 2009, 23:21

Hvis jeg stadig havde koden var du meget velkommen til at se den, men det var noget jeg lavede på en af mine sidste år på uni, og den kode er for længst forsvundet i gemmerne. Sorry :-(.
Blog
Twitter
Global Game Jam

Gorm
Level 24 - Cyber demon

Unread post by Gorm » 29 Aug 2009, 22:03

Hmm, ser meget interessant ud og måske endnu skridt på vejen til Google's World Domination(tm)
http://code.google.com/p/nativeclient/
Blog
Twitter
Global Game Jam

rasmuskaae
Level 2 - Grain of sand

Unread post by rasmuskaae » 10 Aug 2010, 09:04

Jeg tror der er flere alternativer. På Windows er den gængse måde via ActiveX komponenter. Det er både besværligt for udvikleren og for brugeren :-)

Post Reply