Zidora wrote:Hvis der bliver lavet et lukket forum herinde hvor folk kan tale friere ( end de måske føler de kan pt, I don't know), så er det måske på sin plads at definere på forhånd om man synes lignende spilling the beans er acceptabelt i sådan et forum eller ej. Jeg synes det er fedt at få ærlige beretninger og at spiludvikling er et sted hvor man kan dele sine erfaringer, jeg håber folk har lyst til at vedblive med dette på et offentligt forum som nu, men jeg synes ikke det er i orden at man bryder en kontrakt, hvis det er tilfældet, og indtil nu er dette det eneste problem, der har været i denne tråd, ifht hvor det er i orden at tale åbent. Der er forhåbentlig ikke andet, der har aftholdt folk fra at sige deres mening om ting, som de gerne må udtale sig om.
Jeg er ganske enig i dem der har skrevet om "åbenhed jatak".
Jeg fik selv en mail med holdninger i, fra en fra Unwire, efter at jeg havde forholdt mig åbent om mit syn på diverse i denne tråd:
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.p ... lit=unwire
-da en læser af forummet sendte et link til tråden, til en fra Unwire.
Det er rigtigt at man bør forholde sig til, at dette forum ikke mere er "hemmeligt", men faktisk bliver læst af visse dele af pressen.
-hvorved det kan opfattes uprofessionelt at bashe andre på dette forum.
Omvendt synes jeg det er lidt ærgerligt at forummet så ikke mere kan være en gensidig erfarings udvekslings platform, hvor man kan få sandheder at vide, i stedet for udsagn hvor alle hjørner er slebet af.
Så ja, måske 2 grader af posts, et åbent og et lukket?
p.s. jeg blev dog ikke fyret, men blev sendt på tvungen skiferie i en uge, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning