En sort dag for ZeitGuyz
En sort dag for ZeitGuyz
Så skulle det være officielt ZeitGuyz har drejet nøglen om.
Har ikke yderligere detaljer i skrivende stund.
http://www.zeitguyz.com
Har ikke yderligere detaljer i skrivende stund.
http://www.zeitguyz.com
-
- Level 6 - Apprentice
- Posts: 69
- Joined: 08 Mar 2008, 19:36
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Surt show! :(
- jeg var spændt på at se hvad de havde gang i. Der er nok ingen der har lyst til at tænke på det nu, men held og lykke med fremtidige projekter/jobs..
- jeg var spændt på at se hvad de havde gang i. Der er nok ingen der har lyst til at tænke på det nu, men held og lykke med fremtidige projekter/jobs..
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer
Graphic Artist/Game Designer
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Hov, jamen, øh hvor gik det galt? De var da ellers ved at nå ok langt eller hva? Var det for stort og dyrt og ingen kontrakt?
Menace -> hva har du ikke set deres spil? Du kan se det her:
http://www.youtube.com/watch?v=tjW_fQ6U_aM
Menace -> hva har du ikke set deres spil? Du kan se det her:
http://www.youtube.com/watch?v=tjW_fQ6U_aM
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Uf, det ser lækkert ud! Rigtig, rigtig ærgeligt at de har drejet nøglen.Jaycee wrote:Hov, jamen, øh hvor gik det galt? De var da ellers ved at nå ok langt eller hva? Var det for stort og dyrt og ingen kontrakt?
Menace -> hva har du ikke set deres spil? Du kan se det her:
http://www.youtube.com/watch?v=tjW_fQ6U_aM
- Jonas
Re: En sort dag for ZeitGuyz
hov faldt lige over dette interview også (ældre et), måske interessant for andre også:
http://www.youtube.com/watch?v=8Upv-4xm ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=8Upv-4xm ... re=related
Re: En sort dag for ZeitGuyz
farvebalancen er helt ude og skide i de videoer.. fandt en hvor det er langt mere det færdige produkt.
og ja.. det er sgu pisse ærgeligt. men ikke uventet for en gammel kyniker.
det gode er at der er en masse mennesker der har fået en masse erfaring. men knap så fedt at spilbranchen i dk bløder max i øjeblikket så afsættelsen af de frigjorte kræfter ikke rigtigt kommer den til gode. på kort sigt i hvertfald.
http://youtube.com/watch?v=m1lTFweijpU
og ja.. det er sgu pisse ærgeligt. men ikke uventet for en gammel kyniker.
det gode er at der er en masse mennesker der har fået en masse erfaring. men knap så fedt at spilbranchen i dk bløder max i øjeblikket så afsættelsen af de frigjorte kræfter ikke rigtigt kommer den til gode. på kort sigt i hvertfald.
http://youtube.com/watch?v=m1lTFweijpU
Re: En sort dag for ZeitGuyz
jonaz -> ja det er en benhård industri for nystartede, som du siger det er pisseærgeligt. Jeg føler med dem.... Er det ikke over 3 år de har knoklet på spillet og lyder som om der også er noget personligt formue involveret.
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Det er godt nok en lækker og unik stil der er kørende, ærgeligt at den ikke får en chance for at imponere et bredere publikum...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Fuck, det var trist for dem:( De folk har arbejdet på det spil i mange år efterhånden, og det så rigtigt godt ud, det de havde gang i. Hvis et så godt projekt med så gode folk ikke kan finde en publisher, så ser det godt nok trist ud for spilbranchen.
Michael 'Zacker' Schmidt
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
Portfolio | LinkedIn | Twitter
Pirates of New Horizons | Exit Strategy Entertainment
-
- Level 0 - Null
- Posts: 8
- Joined: 10 Mar 2008, 23:51
- Location: Fat Bastard's jock strap
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Øv for hulen da. Det kan sgudda ikke passe, at der ikke er penge/visioner nok til at satse på spil i DK. Der ligger efterhånden en hel del fede projekter på harddiske hos kuratorer rundt omkring i landet. Det er fanme til at tude over.
Varme tanker herfra til Zeitguyz holdet. Jeg ved hvordan det føles...
Cheers
Varme tanker herfra til Zeitguyz holdet. Jeg ved hvordan det føles...
Cheers
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 144
- Joined: 08 Mar 2008, 21:06
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Det er godt nok synd. Det spil så i mine øjne ud til at være mere interessant og unikt end nogen andet FPS der er på vej.
I det mindste er der da en flok grafikere der må have meget let ved at finde et nyt job.
I det mindste er der da en flok grafikere der må have meget let ved at finde et nyt job.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
-
- Level 0 - Null
- Posts: 4
- Joined: 27 May 2008, 15:31
- Location: Cph
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Det er rigtigt ærgerligt. Sidst jeg så det var for et stykke tid siden, næsten 2 år siden faktisk, på E3. Allerede der havde det helt klart potentiale, og Morten Iversen var også dengang ret optimistisk, selvom han sagde at det var let nok at imponere folk, men en hel del sværere at få dem til at hive tegnedrengen frem. Nye IP'er er høj risiko med høje indgangsomkostninger. Ikke noget der er specielt nemt at finde investeringsgrundlag for i Danmark. At de har kunne holde projektet rullende så længe er faktisk efter min mening lidt af en bedrift.
-
- Level 4 - Newbie
- Posts: 47
- Joined: 08 Mar 2008, 16:31
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Puha det er sgu triste nyheder.
Håber vi ser noget nyt rejse sig fra asken og ønsker de ansatte al mulig held og lykke for fremtiden. De gjorde det godt så længe det varede.
Håber vi ser noget nyt rejse sig fra asken og ønsker de ansatte al mulig held og lykke for fremtiden. De gjorde det godt så længe det varede.
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 19
- Joined: 24 Mar 2008, 17:39
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Another one bites the dust !
Okay, for at være lidt seriøs, hvorfor går det galt hele tiden ?
Spørgsmålene er mange:
- Var ambitionsniveauet for stort ?
- Hvordan kunne det køre i tre år før det gik "syd på" ?
- Var der slet ingen indtægter ?
Her er hvad jeg tror:
Ambitionsniveauet var for stort - tilsyneladende så satsede firmaet på at lave en AAA-titel, hvilket må siges at være en kende ambisiøst, da sådan en størrelse jo koster på den helt forkerte side af de 100 mill. ( Age of Conan siges at have kostet mellem 175 & 200 mill.)
Jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv om Zeitguyz ikke kunne have sænket ambitionsniveauet lidt omkring den første udgivelse og derefter have forsøgt, at gå efter guldet - hvem i alverden har lige 100 mill. som er mærket med et "Risikovillig kapital" skilt. Så vil nogen måske argumentere med, at Zeitguyz har folk fra IO interactive med, men det hjælper bare ikke når de ikke har bevist, at de også kan drive en virksomhed (altså; generer omsætning - jeg fandt ikke umiddelbart nogen beviser på dette hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen).
Det kunne være kanon, hvis nogen gad og sætte sig ned og skrive om hele Zeitguyz oplevelsen for måske kunne andre så lære lidt og derved undgå nogle af faldgruberne.
Måske skulle vi andre være lidt mere kritiske og lidt mindre skuldreklappende når det næste gang går galt...
Okay, for at være lidt seriøs, hvorfor går det galt hele tiden ?
Spørgsmålene er mange:
- Var ambitionsniveauet for stort ?
- Hvordan kunne det køre i tre år før det gik "syd på" ?
- Var der slet ingen indtægter ?
Her er hvad jeg tror:
Ambitionsniveauet var for stort - tilsyneladende så satsede firmaet på at lave en AAA-titel, hvilket må siges at være en kende ambisiøst, da sådan en størrelse jo koster på den helt forkerte side af de 100 mill. ( Age of Conan siges at have kostet mellem 175 & 200 mill.)
Jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv om Zeitguyz ikke kunne have sænket ambitionsniveauet lidt omkring den første udgivelse og derefter have forsøgt, at gå efter guldet - hvem i alverden har lige 100 mill. som er mærket med et "Risikovillig kapital" skilt. Så vil nogen måske argumentere med, at Zeitguyz har folk fra IO interactive med, men det hjælper bare ikke når de ikke har bevist, at de også kan drive en virksomhed (altså; generer omsætning - jeg fandt ikke umiddelbart nogen beviser på dette hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen).
Det kunne være kanon, hvis nogen gad og sætte sig ned og skrive om hele Zeitguyz oplevelsen for måske kunne andre så lære lidt og derved undgå nogle af faldgruberne.
Måske skulle vi andre være lidt mere kritiske og lidt mindre skuldreklappende når det næste gang går galt...
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
henrik: jeg ved ikke hvilken omsætning det er du regner med de skulle have kunnet generere når de har gang i een stor titel. Det er jo ingen omsætning før det er på gaden..
Men jow du har helt sikkert ret (i bagklogskabens lys) angående deres ambitionsniveau. Det er som om at alt bare skal være AAA efter IO's succes med hitman. Men reglerne har ændret sig siden dengang, og IO er en ret veletableret virksomhed lige nu som nystartede bare ikke kan hamle op med, uanset hvor god ideen så er.
Det er pisse ærgeligt det der er sket, og ret trist at de ikke kunne finde risikovillig kapital, men på den anden side så er det noget alle slås med, og folk holder tæt på tegnebogen i disse tider.
Jeg håber de involverede kan finde nyt arbejde, men også det kan vist også blive lidt af en udfordring efterhånden..
Men jow du har helt sikkert ret (i bagklogskabens lys) angående deres ambitionsniveau. Det er som om at alt bare skal være AAA efter IO's succes med hitman. Men reglerne har ændret sig siden dengang, og IO er en ret veletableret virksomhed lige nu som nystartede bare ikke kan hamle op med, uanset hvor god ideen så er.
Det er pisse ærgeligt det der er sket, og ret trist at de ikke kunne finde risikovillig kapital, men på den anden side så er det noget alle slås med, og folk holder tæt på tegnebogen i disse tider.
Jeg håber de involverede kan finde nyt arbejde, men også det kan vist også blive lidt af en udfordring efterhånden..
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 19
- Joined: 24 Mar 2008, 17:39
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Well, nu regner jeg stærkt med at folkene som er, øhhh var ansatte hos Zeitguyz var meget kompetente til lige netop det de hver især skulle være gode til, så mon ikke det ville være en relativ small sag for dem, at tage nogle små projekter ind som kunne laves sideløbende med deres primære opgaver. Her tænker jeg på f.eks. at finde nogle hurtige projekter fra f.eks. GetaCoder, GetaFreelancer etc. Projekterne skulle i sagens natur selvfølgelig ikke være noget som krævede flere måneders arbejde 24/7 - jeg ved godt, at dette ikke kunne holde skuden oven vande i al evighed, men det ville have set betydelig bedre ud, hvis man skulle et smut i banken og stå med hatten i hånden.Trenox wrote:henrik: jeg ved ikke hvilken omsætning det er du regner med de skulle have kunnet generere når de har gang i een stor titel. Det er jo ingen omsætning før det er på gaden..
Jeg tror der har været behov for at tænke lidt utraditionelt, hvilket, i dette tilfælde, ikke er sket.
-
- Level 14 - Dimensional traveler
- Posts: 146
- Joined: 11 Mar 2008, 23:56
- Location: Glostrup
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Hvis man begynder på den slags sidebeskæftigelser så kan man sq godt glemme alt om at lave en AAA titel, som nystartet. Det er sq svært nok at få udviklingen af mindre projekter til at løbe rundt i sig selv.
Jeg tror tilgengæld det er smart nok at starte med kun at lave mindre projekter og så scale virksomheden op langsomt. Så får man også bevist over for investorer at man rent faktisk kan producere noget der er konkurrencedygtigt, omend i mindre størrelsesforhold.
men ja det er altid let at være bagklog
Jeg tror tilgengæld det er smart nok at starte med kun at lave mindre projekter og så scale virksomheden op langsomt. Så får man også bevist over for investorer at man rent faktisk kan producere noget der er konkurrencedygtigt, omend i mindre størrelsesforhold.
men ja det er altid let at være bagklog
::Søren P Andersen
::Showcase
::Showcase
-
- Level 1 - Speck of dust
- Posts: 19
- Joined: 24 Mar 2008, 17:39
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Derfor må moralen være: Lad være med at starte med en AAA titel som første projekt (med mindre din onkel hedder noget med Mærsk !)Trenox wrote: Hvis man begynder på den slags sidebeskæftigelser så kan man sq godt glemme alt om at lave en AAA titel, som nystartet. Det er sq svært nok at få udviklingen af mindre projekter til at løbe rundt i sig selv.
Dette burde ophøjes til at være "Grundlovens 1. lov" når et ny udviklingsfirma startes op ! - man skal jo nu èn gang kunne kravle før man kan gå !Trenox wrote:
Jeg tror tilgengæld det er smart nok at starte med kun at lave mindre projekter og så scale virksomheden op langsomt. Så får man også bevist over for investorer at man rent faktisk kan producere noget der er konkurrencedygtigt, omend i mindre størrelsesforhold.
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
@henrik1972
Well ain't that the truth!
Well ain't that the truth!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
-
- Level 0 - Null
- Posts: 1
- Joined: 31 May 2008, 21:13
Re: En sort dag for ZeitGuyz
And janteloven raises its big ugly head!
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
And so does the troll...
Back on topic with arguments, please.
Back on topic with arguments, please.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
-
- Level 10 - Dark arts student
- Posts: 104
- Joined: 09 Mar 2008, 14:50
- Location: Aarhus, Denmark
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Som langt størstedelen herinde, så aner jeg ikke, hvad der egentligt er gået galt for de pågældende udviklere. Hvis man begynder at gætte på det, så kan man jo udlede præcis hvad man har lyst til.
Med det rigtige team og den rigtige plan, så vælger jeg stadig at tro på, at man kan gå direkte fra ”kold” til AAA. Der er også masser af mindre projekter, der kuldsejler rundt omkring, men det giver bare ikke så meget genlyd. Javel, der er mindre risiko i de små projekter, men det tror jeg, hænger mere sammen med, at indsatsen/det potentielle tab er lavt og i mindre grad med, at succesraten skulle være højere (eller mindre lav - alt efter temperament.
\tom
Med det rigtige team og den rigtige plan, så vælger jeg stadig at tro på, at man kan gå direkte fra ”kold” til AAA. Der er også masser af mindre projekter, der kuldsejler rundt omkring, men det giver bare ikke så meget genlyd. Javel, der er mindre risiko i de små projekter, men det tror jeg, hænger mere sammen med, at indsatsen/det potentielle tab er lavt og i mindre grad med, at succesraten skulle være højere (eller mindre lav - alt efter temperament.
\tom
-
- Level 55 - Quake marine
- Posts: 553
- Joined: 25 Mar 2008, 12:23
- Location: Aalborg
- Contact:
Re: En sort dag for ZeitGuyz
Henrik1972: Jeg er ret enig i dine argumenter.
Jeg tænker faktisk præcis det samme.
Og til dem som bliver sure og råber "Jantelov" og andet floskel hejs, så husk, at man lærer kun af sine fejltagelser hvis man reflekterer over dem. Gør man det samme igen, er sandsynligheden for, at det går galt igen, ret stor. Jantelov eller ej, det er naturlov.
Jeg tænker faktisk præcis det samme.
Og til dem som bliver sure og råber "Jantelov" og andet floskel hejs, så husk, at man lærer kun af sine fejltagelser hvis man reflekterer over dem. Gør man det samme igen, er sandsynligheden for, at det går galt igen, ret stor. Jantelov eller ej, det er naturlov.
Game Developer, Game/Platform Developer
CEGO, OSAO games
CEGO, OSAO games