Unread post
by JeppeB » 17 Nov 2010, 16:11
Super spændende spil I har gang i drenge, jeg synes virkelig det er en interessant vinkel!
Angående diskussionen af trailer, så er det jo en spændende en af slagsen. De fleste af os er opvokset med en hyper-energisk promovering af tingene, set fra reklamer og specifikt tv. Vi er derfor vant til, at trailers nødvendigvis skal ende i et klimaks, være klippet i et hurtigt aggressivt tempo og være opbygget som en lille historie i sig selv.
Jeg savner selv lidt mere variation i handlingerne i spillet, og ja menuen er ikke så nødvendig at se to gange, men jeg vil klart give Simon ret i, at engang imellem er det bedre ikke at give for meget væk. Var det her brudt ud i en ildkamp mellem robotter, og hvad ved jeg ellers, havde spillet i højere grad lignet alle andre titler. Havde en voldsom fortællerstemme proklameret at vi var i en fjern fremtid, hvor mennesket desperat forsøger at overleve, samme problematik.
I stedet synes jeg den underspillede, nøgterne besked i starten og det langsommere tempo gør, at spillet virker som et intelligent realtime strategispil med en skummel stemning i stedet for et oppustet action-orgie, der forbrænder kalorierne for hurtigt. Jeg synes anslaget er rigtig fedt, fordi det sætter tonen subtilt og jeg er vild med, at trailerens klimaks er en truende sandstorm, der er på vej i horisonten.
Er jeres spil fyldt med ildkamp, robotter og hvad ved jeg, så er det selvfølgelig bedst at vise det i traileren. Det er dog ikke det indtryk jeg får. På fem sekunder skal man kunne se, hvilken type spil det her er, og det synes jeg I allerede gør godt med jeres trailer.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing