Torsdag d. 25. november i København og Aalborg. SpilBar og Bretteville sætter fokus på computerspilbranchen i Canada. Danmark kan utvivlsomt lære meget af canadierne, men samtidig er der en række centrale begrænsninger ved den canadiske model.
På baggrund af deltagernes erfaringer fra det nylige branchebesøg i Toronto, vil vi diskutere, hvordan vi kan gøre det nemmere at være spiludvikler i Danmark. Hvad vi helt konkret kan lære af canadierne – og hvad vi kan gøre bedre?
SpilBar 2.0 - Filmhuset, Gothersgade 55, KBH
16:30 - 17:00: Hvad ka´ Canada?
Foredrag v. Anna Porse, Manto- Anna Porse om rammebetingelser for spilbranchen i Canada. Anna præsenterer den canadiske model og bruger den som udgangspunkt for en diskussion af fordele og ulemper for spiludvikling i både Canada og Danmark
17:00-17:20 Mingling
17:20-18:00 Spiludvikling i Canada vs. Danmark
To danske spiludviklere præsenterer deres syn på spiludvikling i Canada vs. Danmark. Først IO Interactives Charlotte Delran, og derefter Lars Henriksen fra spiludvikleren Apex, der bl.a. udvikler spil som Orla Frøsnapper og Riders & Ranches.
Debat. Ordstyrer er Thomas Vigild, Dansk Spilråd/Politiken
18:00-18:30 Mere mingling
– og tak til Gearworks der giver øl!
Fakta
Hvor: Filmhuset, Gothersgade 55, Bio Asta (i kælderen)
Hvornår: Torsdag d. 25. november kl. 16:30-18:30
Hvorfor: For at samle den danske spilbranche
......................
Dreamgames netværket - Bretteville, Aalborg
- program følger
......................
Om SpilBar og Dreamgames
I samarbejde mellem Computerspilzonen, Dadiu, Dansk Spilråd og Bretteville Netværket, arrangeres netværks-/gå-hjem-møder hver anden måned. Arrangementerne består af et par timers oplæg fra relevante fagfolk fra ind- og udland, og hvert arrangement efterfølges af uformel mingling.
Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
Re: Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
Kunne et indspark i den debat, ikke også være noget ala det her
http://www.develop-online.net/news/3638 ... publishing
Hvor en gruppe engelske udviklere har slået sig sammen for at lave deres egen publisher.. Mon ikke hvis man var lidt kreativ der endda kunne være lidt støttepenge at hente der?
Selvom en sådan publisher måske ikke kunne have råd til at funde udviklingen, så kunne de helt sikkert:
1. Hjælpe med adgang til distribution, som i at komme på platforme, ud i butikker, osv
2. Hjælpe med adgang til know-how
3. Være et kontakt center til outsourcing bureau'er, m.m
Hvad siger i?
http://www.develop-online.net/news/3638 ... publishing
Hvor en gruppe engelske udviklere har slået sig sammen for at lave deres egen publisher.. Mon ikke hvis man var lidt kreativ der endda kunne være lidt støttepenge at hente der?
Selvom en sådan publisher måske ikke kunne have råd til at funde udviklingen, så kunne de helt sikkert:
1. Hjælpe med adgang til distribution, som i at komme på platforme, ud i butikker, osv
2. Hjælpe med adgang til know-how
3. Være et kontakt center til outsourcing bureau'er, m.m
Hvad siger i?
-
- Level 31 - Hitler with miniguns
- Posts: 318
- Joined: 28 May 2008, 09:46
- Location: Copenhagen, Denmark
- Contact:
Re: Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
Fyraftensmøder passer desværre rigtig dårligt sammen med småbørns-familie-livet :(
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter
on Twitter
Re: Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
Det var en særdeles interessant aften. Igen. Og tak for øl.
Re: Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
Ja tak Fra arrangørsiden var vi også ovenud tilfredse ...
Tak til Thomas Vigild som lynhurtigt tog over da Anna Porse var syg
Tak for interessante betragtninger og brancheindsigt fra Charlotte Delran, IO og Lars Henriksen, Apex
Tak til de fremmødte for virkelig interessante diskussioner
Og tak for Øl til Gearworks!
Jeg skriver et kort referat fra SpilBar 2.0 - men indtil da ligger der en længere reportage fra selve brancheturen til Toronto her:
http://computerspilzonen.dk/artikel/rep ... il-toronto
Vi er opmærksomme på behovet for at debattere og diskutere, så vil prøve at justere programmet fremover, så der bliver mere tid til det ... Og så håber jeg / vi at diskussionen også vil forsætte her og andre steder! Måske skal Gorms forslag have sin egen tråd?
/Kirstine
Tak til Thomas Vigild som lynhurtigt tog over da Anna Porse var syg
Tak for interessante betragtninger og brancheindsigt fra Charlotte Delran, IO og Lars Henriksen, Apex
Tak til de fremmødte for virkelig interessante diskussioner
Og tak for Øl til Gearworks!
Jeg skriver et kort referat fra SpilBar 2.0 - men indtil da ligger der en længere reportage fra selve brancheturen til Toronto her:
http://computerspilzonen.dk/artikel/rep ... il-toronto
Vi er opmærksomme på behovet for at debattere og diskutere, så vil prøve at justere programmet fremover, så der bliver mere tid til det ... Og så håber jeg / vi at diskussionen også vil forsætte her og andre steder! Måske skal Gorms forslag have sin egen tråd?
/Kirstine
Re: Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
En ny markedsføringsvideo fra det Ubisoft spilstudie/fabrik som ellers fik så hårde ord med på vejen til mødet. Hvorfor ser nørderne arbejdsområder aldrig ud, som firmaets entré/lobby? :shock:
-
- Level 8 - Summoner
- Posts: 81
- Joined: 26 Nov 2010, 12:44
Re: Canada vs. Danmark - hvad kan vi lære?
Det store spørgsmål til Canadierne er,efter min mening:
I Danmark foregår det sådan, at hver gang en branche mener den burde have sat skatten/momsen ned for netop denne branches udvikling eller overlevelse, bliver det ofte hurtigt skudt ned med "at hvorfor skulle det lige være dén branche der skal have special-treatment og ikke alle de andre" - som følge deraf, får ingen speciel moms/skatte fordele.
Hvordan har spil-/underholdningsbranchenCanada undgået dette? Har de haft dyre lobbister ansat? Og i så fald hvor meget kostede det og hvor længe tog det?
Ved ikke om dette er blevet besvaret, da jeg ikke var til mødet. Eller dengang de var der fra Canada, men det ville jeg have spurgt om.
I Danmark foregår det sådan, at hver gang en branche mener den burde have sat skatten/momsen ned for netop denne branches udvikling eller overlevelse, bliver det ofte hurtigt skudt ned med "at hvorfor skulle det lige være dén branche der skal have special-treatment og ikke alle de andre" - som følge deraf, får ingen speciel moms/skatte fordele.
Hvordan har spil-/underholdningsbranchenCanada undgået dette? Har de haft dyre lobbister ansat? Og i så fald hvor meget kostede det og hvor længe tog det?
Ved ikke om dette er blevet besvaret, da jeg ikke var til mødet. Eller dengang de var der fra Canada, men det ville jeg have spurgt om.